PDA

View Full Version : Gary Moore - Parisienne walkways cover



belvedere86
4 augustus 2012, 14:50
wat vinden jullie er van? kheb dit eens snel opgenomen om mijn ux1 uit te proberen.

zoals je kunt zien loopt vid en audio niet echt synchroon.

http://www.youtube.com/watch?v=jHzlBc9GNxY

Gilmour-strat
4 augustus 2012, 15:03
Het lijkt wel of je gitaar vals/ontstemd is....
Of je speelt gewoon de verkeerde toon

check deze maar eens, die klinkt al een heel stuk beter:
http://www.youtube.com/watch?v=k-27Ivaw3aU&feature=related

arnoldtims
4 augustus 2012, 15:09
het is best een mooie sound maar idd erg vals.
ik zou nog eens goed oefenen op het opdrukken en meer dan een vinger gebruiken bij het opdrukken.

barno
4 augustus 2012, 15:10
Ik zou het vlug van youtube halen, het is werkelijk verschrikkelijk vals. Gitaar stemmen en vooral je oefenen op je bends, die moet je op het gehoor tot op de juiste hoogte duwen. Je lijkt ook noten af te lezen, terwijl je dit soort simpele riffs beter van buiten leert en concertreert op feel, en Juiste bends

MichaelSS
4 augustus 2012, 15:31
Een gitaar is vals als er individuele snaren niet zuiver gestemd zijn, toch?

Hier staat de gitaar in z'n geheel (als ik het goed hoor), een halve toon te laag gestemd. Het hangt er tegenaan, maar voor een gitarist op dit forum wel iets dat direct wordt opgemerkt.

Daarnaast moet je echt aan je bends werken. Wat ik me afvraag... hoor je dat zelf niet? Dit is geen aanval op jou, maar zoiets hoor je toch direct? Die bends moeten allemaal een halve toon hoger. Waarschijnlijk merk je het zelf niet, want ze zijn allemaal exact hetzelfde.

belvedere86
4 augustus 2012, 16:29
gitaar stond idd vals. en nee ik had het eerlijk gezegd niet door :s zal nog maar wat verder oefenen :) Het is eigenlijk ook nog maar pas dat ik naar dergelijke muziek luister. daarvoor speelde ik vooral van die gemakkelijke powerchord nummers waar je niet veel mee leert...

barno
4 augustus 2012, 16:58
gitaar stond idd vals. en nee ik had het eerlijk gezegd niet door :s zal nog maar wat verder oefenen :) Het is eigenlijk ook nog maar pas dat ik naar dergelijke muziek luister. daarvoor speelde ik vooral van die gemakkelijke powerchord nummers waar je niet veel mee leert...

oefenen bends: GM bends worden vaak een ganse noot hoger geduwd. dus vergelijkhet punt waar je uitkomt met je bend met de noot die twee frets hoger ligt.

JVGM-music
6 augustus 2012, 07:48
Deze video is door de gebruiker verwijderd.
Het spijt ons.