PDA

View Full Version : Onverwachte HNGD! Lekker ESP'tje!



Sinner1980
4 augustus 2012, 14:27
Hey allemaal,

Tijdens mijn zoveelste doelloze speurtocht op Marktplaats liep ik tegen een mooie ESP aan.
Ik had dit model al een tijd geleden voorbij zien komen op het www en vond het eigenlijk wel erg gaaf.
Altijd een zwak gehad voor de Gibson Firebird maar prefereer humbuckers boven mini humbuckers.
Dan heb je natuurlijk een firebird studio maar die kom je niet al te vaak tegen. Daar komt ook bij dat de kwaliteit van deze firebird studio's nog wel eens discutabel wil zijn.
ESP schijnt daarentegen kwalitatief redelijk consequent te zijn en ik kon deze gitaar voor een leuke prijs van de betreffende aanbieder overnemen. Genoeg geluld, plaatjes!!!

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IMG_0290.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IMG_0286.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IMG_0289.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IMG_0289.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IMG_0288.jpg

Lekker gitaartje hoor!

Hier nog even wat specs:

-Mahonie body/vleugels, maple middenblok (neck through);
-maple hals, ebben toets, jumbo frets, 25,5 scale;
-Seymour Duncan JB in de brug, '59 in de halspositie;
-Gotoh hardware (magnum locking tuners).

De vorige eigenaar heeft er een Graphtech brug op gezet, wat er mis zou moeten zijn met de originele Gotoh (zat er uiteraard bij) is me niet geheel duidelijk.
Halsje is heerlijk, niet te dunne U vorm, volgens ESP "gesealed"ipv van gelakt...whatever, lekker glad in ieder geval!
Plaatsing vd volume knop is ideaal, de onderste knop is overigens ook een volume knop. Geen tone? Nope, en ik vind het heerlijk. De boel nog even opengeschroefd en alles zag er piekfijn uit (Netjes bedraad,CTS potjes).

Ik ga nu mijn eerste proefrit maken, goed weekend allemaal!:rockon:

Thiez
4 augustus 2012, 14:40
Gaaf dingetje! beetje de ESP firebird inderdaad.

bass blom
4 augustus 2012, 14:42
fender scale? is dat normaal of hun keuze?

vet ding wel zo te zien, ik wil ook nog wel eens een wat dan ook van hun in handen hebben om die huge frets te voelen :p

Sinner1980
4 augustus 2012, 14:55
fender scale? is dat normaal of hun keuze?

vet ding wel zo te zien, ik wil ook nog wel eens een wat dan ook van hun in handen hebben om die huge frets te voelen :p

De Fender scale is hun keuze en geniet tevens mijn voorkeur, ook heb ik voorkeur voor een maple hals dus dit sluit goed aan bij mijn behoeften.
Als je in de buurt bent mag je altijd komen voelen hoor...(klinkt raar!)

allochthomas
4 augustus 2012, 15:11
Ziet er zeer mooi uit! Ik heb wel eens een epiphone firebird aangeraakt maar ik ergerde me een beetje dat de hals ver naar voren zat net zoals met een sg, is dat ook met deze zo?

Sinner1980
4 augustus 2012, 15:27
Ziet er zeer mooi uit! Ik heb wel eens een epiphone firebird aangeraakt maar ik ergerde me een beetje dat de hals ver naar voren zat net zoals met een sg, is dat ook met deze zo?

Ietsje, maar voor mijn gevoel minder als een SG (irriteerde me daar ook aan). Hij is in ieder geval niet kopzwaar zoals een SG/Firebird.

Duhsjaak
4 augustus 2012, 15:52
Hi
Van harte.
Fraai gebouwd zo te zien.
Heb je m toevallig of niet zoooo toevallig gewogen?

Voor de rest, die omstandigheden van je sig kunnen nog wel effe duren.
Het wordt straks toch rotweer, dus geniet ervan.
Vreindelijke groet, Gus

Sinner1980
4 augustus 2012, 15:58
Gewogen? Nee maar echt zwaar vind ik de gitaar niet, vergelijkbaar met mijn ex-explorer (;)) destijds.

Die omstandigheden kan ik kort opsommen hoor;
-hoge $ koers
-deze onverwachte aanwinst
-last-minute tripje naar Parijs (lees: Disneyland).

Die telemaster komt nog wel eens, geen haast mee.

jutter
4 augustus 2012, 16:41
Waarom.............























hebben wij dezelfde smaak?????

Van harte oetlul, je hebt me weer besmet:D

Sinner1980
4 augustus 2012, 17:11
Waarom.............























hebben wij dezelfde smaak?????

Van harte oetlul, je hebt me weer besmet:D

:D ach, er komt eens wat op je pad zo af en toe...
Mocht ie niet meer bevallen dan hoor je het wel; nieuw zijn ze €1950,- maar dat vond ik een beetje te gek...oetlul...:D

Matthijs24
4 augustus 2012, 18:31
Mooi zeg!!! Wow!

Duhsjaak
4 augustus 2012, 18:38
Gewogen? Nee maar echt zwaar vind ik de gitaar niet, vergelijkbaar met mijn ex-explorer (;)) destijds.

Die omstandigheden kan ik kort opsommen hoor;
-hoge $ koers
-deze onverwachte aanwinst
-last-minute tripje naar Parijs (lees: Disneyland).

Die telemaster komt nog wel eens, geen haast mee.

Ahhhh.... zie je (ik) maar dat je uit moet kijken met raden. Ik had aangenomen, dat de test drive op je nieuwe ESP de voortgang van je project in de weg zou staan. Had ik mij prima iets bij voor kunnen stellen.

Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

Sinner1980
4 augustus 2012, 18:47
Voorlopig zit ik bij mn schoonouders op verjaardagsvisite, oersaai, bier over de datum (jan 2012!!!!) en mn ESPtje ligt thuis in de koffer (wel bewaakt door de hond uiteraard)...ellende!!!

jutter
4 augustus 2012, 18:54
Ach, je hebt vast leuke schoonouders! Vermaak je :D

Rinze
4 augustus 2012, 19:08
Mooi ding! Lijkt me een lekkere rockplank.

blademan
4 augustus 2012, 20:53
mooi ding hoor, lijkt ook een beetje op mn FretKing Esprit 5. Congrats!!

Sinner1980
5 augustus 2012, 13:35
Thanks allemaal, na een uitgebreide testrit ben ik uiterst tevreden; geweldige plank!
Wel ff wennen als je een stratje gewend bent

Ace 1.15.19
5 augustus 2012, 13:52
bier over de datum (jan 2012!!!!)
Da's nog makkelijk te drinken! :D

Wel echt een gave plank BTW.

vpilot
5 augustus 2012, 16:13
Gefeliciteerd en vele jaren speelplezier ermee!

Sinner1980
6 augustus 2012, 16:55
Weet er iemand nog iets te zeggen over de graphtech brug die er op zit ipv de gotoh brug?
Mij bevalt het best, die graphtech, maar ik ben benieuwd naar de voor- en/of nadelen.

Zittend spelen valt overigens niet mee met de phoenix, die punt drukt aardig in je ribbenkast! Valt overigens prima te omzeilen hoor; beetje zijwaarts plaatsen of gewoon gaan staan.
Het is ook wel even schrikken als je weer een wat meer standaard model oppakt (strat, les paul).
Die zijn ineens heel klein en de hals lijkt plots enorm kort...apart maar ook wel weer erg comfortabel, die strat dan

fantastik_badr
27 augustus 2012, 17:31
Dat is mijn oude Phoenix ;)

Die Graphtec brug heb ik erop gezet omdat die er sowieso voor zorgt dat je snaren iets minder snel breken bij de brug, dat was voor mij eigenlijk de voornaamste reden. Verder zal er vast nog wel een sustain verhaal zitten achter die dingen, maar daar ging het mij niet om. Puur dat deze bruggen niet zo "scherp" zijn als de standaard bruggen.

Veel plezier met die plank :)

Sinner1980
27 augustus 2012, 18:14
En of ik er veel plezier mee heb Badr, te gekke gitaar!

Heb je al een les paul op de kop getikt?

fantastik_badr
27 augustus 2012, 18:45
Ja absoluut, enorme toffe koop kunnen doen. Ik zal snel nog wel ff een HNGD topicje beginnen ;)

almarvk
27 augustus 2012, 19:19
Erg mooie aankoop, met ESP haal je wel kwaliteit in huis. En dan ook nog 's een gitaar die je hier niet zo snel ziet in NL.

Sinner1980
27 augustus 2012, 20:28
Erg mooie aankoop, met ESP haal je wel kwaliteit in huis. En dan ook nog 's een gitaar die je hier niet zo snel ziet in NL.

Thanks! Die plank 'oozed' ook gewoon kwaliteit, voelt super en klinkt beestachtig!