PDA

View Full Version : Is dit een goede 12-string?



marienusje
4 augustus 2012, 13:11
Hallo,

Ik ben op zoek naar een electrische 12 snarige gitaar.
Ik hoef niet zon dure te hebben, tussen de 200 en 300 vind ik genoeg, haha.
Ik heb op deze site een mooie les paul model gevonden:
http://www.instrumentsonline.nl/Webwinkel-Product-10413060/12-snarige-Les-Paul-Custom-style-Sunburst.html
Zou dit een goede gitaar zijn of zou hij snel ontstemmen?

Groetjes Merijn

Mr.Fingers
4 augustus 2012, 13:19
A waste of money, wood and resources... Nee dus. KUT-gitaar (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend). Wil je een cheape 12-string: Danelectro.

guitarkid
4 augustus 2012, 19:40
A waste of money, wood and resources... Nee dus. KUT-gitaar (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend). Wil je een cheape 12-string: Danelectro.

De Danelectro is op zich geen gekke 12-string, maar ik heb een tijdje één gehad en die had toch wel wat problemen, m.n. op het gebied van "op stemming blijven"..... Qua sound etc. niet zo veel mis mee overigens en ze zien er te gek uit, kan niet anders zeggen.
Die gitaar die TS voorstelt, stelt idd niet zo veel voor, lijkt me.... ;) Overigens Merijn, als een gitaar goed op stemming blijft hoeft het nog niet direct een goed instrument te zijn. Het helpt echter wel, zeker met een 12-string! Maar ook de bespeelbaarheid, de pu's etc. dragen bij aan de algehele kwaliteit.

Duhsjaak
4 augustus 2012, 21:04
Hi
Tijd voor een reality check. De gitaar die je voorstelt kost ongeveer de helft van de Danelectro.
Je zult zeker redenen hebben voor zo'n voorstel. Al was het maar het aloude beginsel:
When the money runs out, the options narrow.

Ik ben een van de grootste fans van Danelectro gitaren hier op GN, denk ik. Alhoewel ik een zeer sympatieke gitaarbouwer uit Haarlem ken, die al een emmertje heeft klaar staan voor het geval hij een Danella in zicht krijgt en toch weer begint te kwijlen.

Neem eens contact op met hem, misschien heeft toevallig iets liggen waarvan hij voor een vriendenprijs afscheid zou willen nemen. Ik heb geen idee en voor een ander iets beloven of in het vooruitzicht stellen kan ik al helemaal niet doen. Je begrijpt het hè?
Zend een PM (persoonlijk bericht) aan Oigun en je krijgt zeker antwoord.

Ze zijn nog niet eens makkelijk te koop, die 12 string.
Bijzonder fijne winkel, waarvoor ik niet werk en dus ook geen reclame maak:

Jehttp://www.mstore.nl/index.php?ccSID=dee03daf29a5390ac164107cbb249354&searchStr=danelectro&act=viewCat&Submit=Go

Je kunt de gok ook wagen. Ik vind dat je ook mazzel kunt hebben. Mijn goedkoopste gitaartje kost GBP (Engelse ponden) 109,00. Dus 109 hele ponden. Je kunt de buurman dood slaan met die gitaar en gewoon verder spelen.

Kies je toch voor de goedkoopste?
Zorg dan dat er iemand is die bij je is en de gitaar kan keuren als je hem uit de verpakking haalt.

Ik vind een hoop te zeggen voor de opmerkingen van Mr. Fingers en Guitarkid. En ze zijn zo vakkundig dat ik ze niet durf tegen te spreken.........

Lastige keus vriend! Verdomd lastig!
vriendelijke groet, Gus

zoon van Piet
5 augustus 2012, 11:34
Prima praat,tweedehands is beter dan nieuw, zeker in het bodemsegment.
Verder vraag ik me af of humbuckers wel de beste optie zijn voor een 12string
Enwaarom iemand überhaupt aan zo,n ding wil beginnen :-)
Ik heb al moeite genoeg met zes snaren en zou willen dat ik nooit aan 12 was begonnen! :-)

nickofzo
6 augustus 2012, 11:28
12 snaar humbucker is niks mis mee Peer zou je toch eens moeten proberen ;)

zoon van Piet
6 augustus 2012, 12:00
Heb ik gedaan.. maar ik mis dat shimmeren van die mooie hoge harmonischen. Het zal niet voor niks zijn dat de meeste bekende 12's enkelspoelen hebben. ;)

nickofzo
6 augustus 2012, 19:37
Nah oke, ik zit nog met mijn hoofd in de SG dubbelneck :hide: (niet letterlijk overigens)