PDA

View Full Version : Waarom geen particuliere verkoop?



Gilmour-strat
3 augustus 2012, 20:50
Waarom is er op dit forum geen particuliere verkooptopic?

Ik bedoel waarom zijn ze daarop tegen.
Ik als newbie had een adv. geplaatst (ruil) maar die werd na een paar min al verwijderd.

Gitaarmarkt vind ik meer een losstaand deel van dit forum.

Kan een moderator mij svp uitlegen waarom er hier op het forum geen verkoop is, lijkt mij veel makkelijker en logischer.

Graag svp niet deze posting verwijderen.

grt Joris

The Bertman
3 augustus 2012, 20:56
Dat is zo bepaald om informatieve fora niet te vervuilen met spam, en natuurlijk ook om commerciele handelaren buiten de deur te houden. Gitaarmarkt is beslist geen losstaand onderdeel, maar gewoon deel van Gitaarnet. Ieder onderwerp heeft hier zijn vaste plek, dus ook in- en verkoop. Helaas kunnen wij als mod niet zomaar een post omzetten naar een advertentie, dat moet de gebruiker zelf doen. Dat gaat binnenkort veranderen, hopen we, dat is door Gitaarnet aangekondigd voor de volgende update. Vandaar dus.

Ik verplaats dit topic nu naar Algemeen, dat is de plek om te discussieren over het forum en hoe het hier toegaat. Ben wel benieuwd naar de andere reacties.

Bert, mod

Gilmour-strat
3 augustus 2012, 20:58
Als dat geen apart onderdeel zou zijn, waarom kan ik dan niet inloggen met mijn gebruikersnaam+wachtwoord waarmee ik op het forum WEL kan inloggen?

oftewel je moet je daar ook weer registeren.... wat is het nut daarvan??

Buiten dat zou een RUIL topic wel een leuk iets zijn.
Ik denk dat wel meer leden dingen zoals effect-pedaaltjes etc willen ruilen....
Is een RUIL topic een goed idee?

Gilmour-strat
3 augustus 2012, 20:59
Een andere kritische noot:

Waarom kun je,als je een bepaald topic leest, NIET zien wie dat bepaalde topic ook aan het lezen is?

Een puntje van kritiek:
Ik heb me geregistreerd voor gitaarmarkt, het bevestiginsgmailtje komt maar niet.... wordt dat niet automatisch verzonden? Nu meer dan een nacht later nog steeds geen mailtje :(

Jasper.
3 augustus 2012, 22:49
Ik zou het ook wel heel leuk vinden. Een verkoop/ruil forum gewoon hier op gitaarnet. Ik heb zo al eens iets op gearspot.be gekocht. Zet je toch wat sneller wat klein spul dat je niet meer gebruikt (pedaaltjes, elementen etc.) op om te verkopen of te ruilen. Omdat je het misschien bijv. je forumleden wel gunt voor een klein prijsje, of je vind het leuk dat het in de forumfamilie blijft ofzo.

Mitch
4 augustus 2012, 10:36
Zoals Bert al zei: het is in de toekomst de bedoeling dat Gitaarmarkt geïntegreerd wordt met het forum. Nu, in de oude opzet, is dat helaas nog niet zo. Dus inderdaad dubbel registreren. Een bevestigingsmail hoort wel snel te komen, we zullen het doorgeven aan de beheerder. Wij als mods kunnen daar zelf niets aan doen.

Gilmour-strat
4 augustus 2012, 10:54
Zoals Bert al zei: het is in de toekomst de bedoeling dat Gitaarmarkt geïntegreerd wordt met het forum. Nu, in de oude opzet, is dat helaas nog niet zo. Dus inderdaad dubbel registreren. Een bevestigingsmail hoort wel snel te komen, we zullen het doorgeven aan de beheerder. Wij als mods kunnen daar zelf niets aan doen.

ok, duidelijk, maar waarom mag er dan in het OFF TOPIC gedeelte niet een RUIL adv. komen?

Gilmour-strat
4 augustus 2012, 11:07
Bericht hersteld

Jasper.
4 augustus 2012, 11:45
Omdat het dan ontzettend onoverzichtelijk word. Dat is niet de bedoeling van off-topic. De regels zijn daarover duidelijk.

Mitch
4 augustus 2012, 13:11
Er is ook zoiets als de forum regels. Als je je registreert, zeg je ook dat je daarmee akkoord gaat. Ze zijn bovenaan de pagina te vinden onder het kopje FAQ/forumregels.

bass blom
4 augustus 2012, 13:33
Een andere kritische noot:

Waarom kun je,als je een bepaald topic leest, NIET zien wie dat bepaalde topic ook aan het lezen is?


waar heb dat nou dan voor nodig? :dontgeti:

Pepe
4 augustus 2012, 14:25
Dat ligt voor de hand. Je koppelt een gebruiker aan msn, ICQ of, nog beter, een eigen communicator en je kan gelijk 1 op 1 communiceren.. camera erbij.... Een Pm met email notification is echt wel 2000 nogwat.
Gitaarnet loopt een paar jaar achter de feiten aan met features en policy maar you gain some, you loose some. Nergens anders ben ik al 10 jaar geregistreerd gebruiker.

bass blom
4 augustus 2012, 14:26
oei pepe, heb ik het feestje gemist? :D

Pepe
4 augustus 2012, 14:27
We kwamen 1 vent te kort maar dat kon ik wel handelen uiteindelijk...

bass blom
4 augustus 2012, 14:33
ahmooizo :D

allochthomas
4 augustus 2012, 20:19
Ik snap best dat een appart verkoop sub forum een beetje overbodig is met gitaarmarkt maar ik krijg het idee dat gitaarmarkt zwaar verwaarloost is en grondig aan een renovatie toe. Misschien dat er een mogelijkheid is om gitaarmarkt beter te integreren in het forum, nu is het niks meer dan een knopje boven aan het scherm voor veel gebruikers.

The Bertman
4 augustus 2012, 22:50
Topic opgeschoond. Mensen, ga dat lekker in Off Topic zitten doen.

Ace 1.15.19
5 augustus 2012, 17:07
... maar ik krijg het idee dat gitaarmarkt zwaar verwaarloost is en grondig aan een renovatie toe.
Het is inderdaad zo primitief als de pest. Ik zoek nooit, maar dan ook nooit op GitaarMarkt.

allochthomas
5 augustus 2012, 17:23
Er staan nog wel eens leuke ads op dus ik check het af en toe. Probleem is spam, mensen die 10 keer een ad maken, een post systeem met character en file size limit. Gitaarmarkt is inderdaad primitief als de pest en heeft hard wat liefde nodig. Je zou er een mooi platform van kunnen maken mits gitaarnet er moeite in wilt steken.