PDA

View Full Version : welke phaser?



Ronald
13 juni 2003, 12:08
kben op zoek naar een phaser ,maar ik weet nog nie zeker welke , ik zat te denken aan de digitech hyperphase.

welke phaser gebruiken jullie , en wlke bevalt jullie het beste ?

Negative K3 fan
13 juni 2003, 14:06
MXR phase 90/100 natuurlijk!

EdJ
13 juni 2003, 15:01
Ik heb mijn mxr phase 100 uit elkaar gehaald;vond hem eigelijk nooit echt lekker.Het lekkerste fasertje wat ik ooit heb gehoord was een heel goedkoop dingetje van amdek ofzo.Ik raad je dan ook aan zeker de goedkope dingen eens uit te proberen.

skanky
13 juni 2003, 18:44
Ik zou eens gaan kijken naar een MXR phase 90/100 of een Electro-Harmonix Small Stone. Ze zijn allebei goed, tis alleen een kwestie van smaak.

Ronald
13 juni 2003, 19:55
maar zijn dat dan nie van die hele simpele, ik bedoel op die van digitech kun je uit 7 soorten phasertypes kiezen , en op die mrx heb je maar 2 knopjes, daar kan je dan toch veel minder mee?

en zo zijn ongeveer even duur, volges mij is die mrx zelfs duurder

@iro
13 juni 2003, 23:58
kheb de phase 90 and ... my god I love it :-D

skanky
14 juni 2003, 11:48
maar zijn dat dan nie van die hele simpele, ik bedoel op die van digitech kun je uit 7 soorten phasertypes kiezen , en op die mrx heb je maar 2 knopjes, daar kan je dan toch veel minder mee?

en zo zijn ongeveer even duur, volges mij is die mrx zelfs duurder

Maar de geluidskwaliteit ligt een stuk hoger bij de EH en MXR. Bij een phaser vind ik al die knopjes maar overbodig. Je hebt alleen een knop nodig voor de snelheid, en als je gek wilt doen nog eentje voor de depth.

Ronald
14 juni 2003, 14:07
weet je een site waar wa geluidssamples van die mrx op staan?

skanky
14 juni 2003, 16:18
MXR is tegenwoordig van Jim Dunlop, op hun site staan wat sampletjes op. http://www.jimdunlop.com

Ronald
15 juni 2003, 18:40
hmm die mrx 90 klinkt inderdaad best goed , maar is het niet zo dat da ding heel erg beperkt is , dat dat eigenlijk het enige geluid is wat je eruit kan krijgen , ja natuurlijk iets sneller of wat langzamer ? het lijkt me gewoon een beetje beperkt

heeft iemand eigenlijk ervaring met een andere phaser , zoals die van digitech ?

sleep_to_saturate
16 juni 2003, 11:03
Ik heb de boss Ph3, ik geloof dat er 8 verschillende phasers opzitten. Ik kan er onwijs veel mee, maar gebruik hem bijna nooit eigenlijk, omdat je er zo veel mee kan dat het eigenlijk live niet toepasbaar is. Gebruik hem eigenlijk alleen bij wat introotjes en bij het einde van een optreden om effe wat noise te creëren enzo..