PDA

View Full Version : Frets versleten; wat nu?



Yngwie79
3 augustus 2012, 18:14
Ha mensen,

Mijn USA strat uit 1997 heeft versleten fretten. Sommige bends klinken daardoor nogal, ehm, jazzy. Nu houd ik wel van een potje jazz, maar niet op deze manier :supercool:. Zie de foto's hieronder voor een indruk. Moet ik er nieuwe frets op laten zetten, of zijn er andere opties (ik las ergens iets over het afvlakken van frets?)

Dank voor de tips!!

Edit: ja een poetsbeurt is aanstaande :D

http://dereisfotograaf.nl/DL/tmp/IMG_8638.jpg


http://dereisfotograaf.nl/DL/tmp/IMG_8639.jpg

barno
3 augustus 2012, 18:22
vlakbeurt is een standaard procedure waarmee je frets zo goed als nieuw worden. zolang je het niet te ver hebt laten komen. meestal kan je twee tot drie keer vlakken vooral eer je moet herfretten. tenzij je graag hoge frets hebt.

Mooby_The_Madcow
3 augustus 2012, 19:02
hoi ik ben een komplete leek op dit gebied maar hoe zie je dat je frets versleten zijn? :???:

Koeloe
3 augustus 2012, 19:05
Dan heb je putjes / deuken in je frets

Mooby_The_Madcow
3 augustus 2012, 19:11
@ koeloe thx nu je het zegt zie ik het ook op de foto's

apekop
4 augustus 2012, 12:33
Mijn USA strat uit 1997 heeft versleten fretten. Sommige bends klinken daardoor nogal, ehm, jazzy.

sommige mensen zijn hun hele leven lang op zoek naar een jazzy sound in hun vingers, jij krijgt het zomaar gratis!

jan jansen
4 augustus 2012, 17:43
[QUOTE=Yngwie79;2872883]Ha mensen,

Mijn USA strat uit 1997 heeft versleten fretten. Sommige bends klinken daardoor nogal, ehm, jazzy. Nu houd ik wel van een potje jazz, maar niet op deze manier :supercool:. Zie de foto's hieronder voor een indruk. Moet ik er nieuwe frets op laten zetten, of zijn er andere opties (ik las ergens iets over het afvlakken van frets?)

Dank voor de tips!!

Edit: ja een poetsbeurt is aanstaande :D


Zoals ik het kan zien gewoon vervangen.Ze zijn aardig ingesleten.

reckless_life
5 augustus 2012, 00:25