PDA

View Full Version : Eigen nummer



Thewisbone
3 augustus 2012, 02:41
Hee,

Laatst zat ik wat in een soort van dipje, en toen heb ik een nummer geschreven.

http://soundcloud.com/thomasvdzee/thomas-live-and-let

Wat vinden jullie er van?

(op mijn soundcloud account staan nog meer opnames van mij)

Groeten Wisbone

Thewisbone
3 augustus 2012, 19:27
Niemand? Iemand?

repelsteeltje
3 augustus 2012, 21:34
een bepaalde sfeer weet je wel te halen. Ik zat zelf ook vaak te pielen met akoordjes en alleen een akoestische gitaar, vindt het wel wat hebben.
tsja, vindt het best goed en vooral ook omdat het van jezelf komt, blijf alleen niet hangen in het gitaartje en zang gebeuren, zou zo maar een kunnen zijn dat je meer uit je muziek kunt halen! inclusief het nodige plezier wat daar bij hoort.

Thewisbone
3 augustus 2012, 22:40
Ik zou hem denk ik binnenkort serieus opnemen in een maatje zijn studiotje.
Hij wil graag opnemen met mensen vandaar.

En ik denk dat ik het dan met distoration doe, en een drum computer.
En een lekker solotje.

Maar goed ik heb wat tekst. en tja..

Duhsjaak
5 augustus 2012, 14:06
Hi
Ik veronderstel dat je weet, dat ik vind dat een van je talenten is, dat je een stemming erg duidelijk kunt neerzetten. Je hebt beslist talent dus.

Dat houdt niet automatisch in dat het resultaat een ontspannen luister ervaring wordt, zoals dat tegenwoordig heet.

Ik vind persoonlijk dit lied behoorlijk aangrijpend en je dip sijpelt tussen iedere noot door.

Opnemen in een studio levert zeker een technisch betere versie op, maar is het ook een leukere versie?

Ik zou, als het dipje achter me ligt, het dipje laten voor wat het is. Een triest lied wordt pas de moeite van het beluisteren waard als het staat naast een vrolijk lied.

Recept voor alleen trietse zaken? Nederland 1, 's avonds 20.00 uur.

Je hebt het talent om ook andere goede dingen te doen. Blijf niet hangen in triestesse en schrijf iets moois s.v.p.

Vriendelijke groet, Gys

Ernest01
5 augustus 2012, 14:58
Zoals hierboven al gezegd : de sfeer heb je te pakken.
En ik heb nu een dip te pakken. :sssh:

Of een opname met meer mogelijkheden ook meer sfeer zal scheppen ?
Dit 'genre' zeker niet met distortion doen, lijkt mij dan. Of de begeleiding moet ook 'elektrisch'
gespeeld worden.

Goede tip van Gus, om eens een vrolijk nummer te doen.

Succes !

Thewisbone
6 augustus 2012, 19:19
Dankje voor de tips en de leuke commentaren.

Ik zal binnenkort wel weer eens wat opnemen als ik in de stemming ben.

Duhsjaak
7 augustus 2012, 04:59
Hi
Ik had zo'n echte sport-collega. Ze had niet in de VS gewoond, maar dat had zo maar gekund.
Altijd maar zeiken over succes en hoe je dat afdwingt. Dat gelul.
Nou heb ik niet altijd top veel geduld, maar onder zulke omstandigheden ben ik echt een zeikerd. Ik wacht dan gewoon op het moment dat de omstandigheden helemaal gunstig zijn.
Ik wachtte gewoon tot ze last had van een beetje diarree dus.

Toen legde ik vriendelijk een hand op haar schouder, en zei: Zo, dit is een top oefening. Mind over matter. Zo'n grote geest over zo'n klein poepertje. Dwing af dat succes en laat zien wie er hier de baas is.

Ze keek om met een gepijnigde blik in haar ogen en rende de afdeling af.

Inmiddels moeder van drie kinderen, en er zijn plenty situaties geweest waarin ze nog eens daaraan heeft teruggedacht, vertelde ze me laatst. Want ja, we hebben nog steeds contact.

Dat is één kant. De hysterisch actieve V.S. manier, die dus haaks staat op het echte leven.

De andere kant is, ben ik bang, afwachten tot je in de stemming bent. Ergens daar tussen in moet je een houding zien te zoeken waarbij je je op je gemak voelt.

Mijn voorstel: Zoek op ontspannen manier naar die andere stemming. Als je daar op een ontspannen en dus niet- verkrampte manier naar zoekt, is de kans heel wat groter dat je m vindt.

Aanvaard dat je van tijd tot tijd een bagger liedje schrijft, dan zul je zien dat je je zelf verrast met de liedjes die onverwacht heel leuk uitpakken. Die komen gegarandeerd niet als je afwacht.
Succes. Vriendelijke groet, Gus

Thewisbone
8 augustus 2012, 00:53
Thanks Gus, Ouwe politicus.