PDA

View Full Version : Taylor Expression System probleem



jeffrey1993
2 augustus 2012, 18:29
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een taylor 414CE gitaar gekocht. Hij bevalt mij goed.
Daarbij heb ik deze week een versterker erbij gekocht (Marshall AS100D). Hij klinkt goed maar het enigste wat ik wel irritant vind is dat hij een hele hoge knisperende geluid op de achtergrond geeft onder het spelen. Hoe harder je de versterker zet hoe meer je dit geluid op de achtergrond hoort. Het ligt niet aan de versterker want ik heb mijn gitaar ook op de Vox aga 70 getest en daarmee had hij het zelfde. Is dit een bekend probleem of moet ik er mee terug gaan voor garantie??

Gr Jeffrey

Eko
2 augustus 2012, 21:35
Heb je geen last van statische electriciteit? Gewoon naar een dealer gaan kan veel verklaren.

jeffrey1993
8 augustus 2012, 19:12
Het lijkt me gek dat het aan statische elektriciteit ligt want hij heeft het ook als hij op een standaard staat. Ik ben er achter gekomen dat het geluid weg gaat als ik de jack plug ingang van de gitaar aanraak. Het lijkt wel dat hij niet goed geaard is. Maar Vrijdag ga ik naar de dealer toe en dan hoor ik wel wat het is.

Nog bedankt voor de reactie

Gr Jeffrey

peppie55
8 augustus 2012, 20:28
Ja, je moet een geaard stopcontact gebruiken, sommige versterkers zijn hiervoor gevoeliger dan de anderen. Probeer het is een keer uit, kan nooit kwaad.

jeffrey1993
8 augustus 2012, 21:48
Mijn Versterker heb ik standaard aangesloten op een geaard stopcontact. heb het net nog even geprobeerd op een ongeaard stopcontact maar dat maakte geen verschil. dus dat kan het ook niet zijn. bedankt voor de reactie.

peppie55
8 augustus 2012, 22:13
Ik heb het net ook geprobeerd met mijn Takamine stopt ook het brommen als ik de plug aan raak van de gitaar, bij mij vindt ik het brommen trouwens wel mee vallen, maar het brommen wordt ook zachter als ik de gitaarvolume omlaag draai, dus het lijkt eerder aan de gitaar te liggen dan aan de versterker, bij mij dan. Ikzelf vindt het niet storend, bij mij is het een brom en bij jou is het een hoog knisperend geluid. Is het bij bepaalde snaren, of zijn het gewoon willekeurige geluiden?

jeffrey1993
8 augustus 2012, 22:40
Net met een microfoon (goedkope) het geluid opgenomen omdat het toch vaak moeilijk te beschrijven is.
https://docs.google.com/open?id=0B9LEwj3-8leQS3dzTGMzaXdtSms

Ik vraag me af als dit normaal is.
Vanavond had hij het ook even niet en na wat spelen begon het weer.
Het geluid heeft de gitaar altijd ook al speel je niet.
Ik heb bij het opnemen de versterker op het hardst gezet,
het geluid wordt minder als ik het volume op de gitaar zachter zet net zoals Peppie55.

-Martijn-
8 augustus 2012, 23:56
Kan je het geluid niet direct opnemen ipv met een microfoon? En dan graag ook even wat spelen, ik heb nu geen enkele referentie van hoe hard die ruis is.

aaronstonebeat
9 augustus 2012, 00:12
Net met een microfoon (goedkope) het geluid opgenomen omdat het toch vaak moeilijk te beschrijven is.
https://docs.google.com/open?id=0B9LEwj3-8leQS3dzTGMzaXdtSms...

Ik zie alleen maar een reclame voor Google Drive :dontgeti:
Volgens mij zijn de snaren van elektroakoestische gitaren maar zelden met de aarde van de versterker verbonden.

Rizz
9 augustus 2012, 00:23
Misschien een rare suggestie, maar probeer het eens bij iemand anders met je eigen spullen? Ik las laatst hier ergens dat huizen gebouwd in een bepaalde tijd geaarde stopcontacten hadden die toch niet geaard bleken te zijn, de aarde zat er wel, maar bleek niet aangesloten.. Heb gezocht, maar kan het zo gauw even niet vinden..

Verder gefeliciteerd met een prachtige gitaar!

Edit: bij mij doet het bestandje het wel...

Plant
9 augustus 2012, 02:16
Ik las laatst hier ergens dat huizen gebouwd in een bepaalde tijd geaarde stopcontacten hadden die toch niet geaard bleken te zijn, de aarde zat er wel, maar bleek niet aangesloten.. Heb gezocht, maar kan het zo gauw even niet vinden..

Dit mag natuurlijk nooit! Schijnveiligheid heet dat. Als je als bewoner een randaarde wandkontaktdoos ziet moet je er blindelings op kunnen vertrouwen dat die ook echt geaard is. Anders kunnen er zelfs levensgevaarlijke situaties ontstaan.

Het zou hooguit kunnen dat het van oorsprong een ongeaarde wandkontaktdoos is geweest (vroeger had niet iedere ruimte in huis randaarde), maar dat iemand die heeft vervangen door een geaarde kontaktdoos omdat de oorspronkelijke was beschadigd of lelijk was geworden. En dat zonder een aardedraad erbij te trekken en aan te sluiten.

Hier in mijn huurhuis hebben oelewappers voordat ik hier kwam wonen dat ook gedaan heb ik gemerkt. Gelukkig weet ik dat en hou ik er rekening mee. Maar in feite is het een afgekeurde installatie!

jeffrey1993
9 augustus 2012, 20:24
Ik heb net nog even het geluid rechtstreeks opgenomen van de versterker. Hierin speel ik ook een nummer. het is niet bijzonder wat ik speel. want naar jaren elektrische speel ik nu ook sinds een maand akoestisch. en dat is nog even wenen. Het aparte is dat ik net de pieptoon ook helemaal niet had. maar naar een tijdje spelen komt het ook zo weer terug.

Hier is een link met daarin de opname.
https://docs.google.com/open?id=0B9LEwj3-8leQWWZhWWZObVVBYlU

aaronstonebeat
10 augustus 2012, 01:44
Ik zie alweer alleen maar reclame voor Google Drive. Ben ik daarin alleen?

jeffrey1993
10 augustus 2012, 06:30
Het klopt dat je hem niet kon openen ik had hem verkeerd geüpload.

Maar als het goed is zie je nu een link met download in het midden. Als je die selecteert kun je het downloaden en openen!

Pakie
10 augustus 2012, 09:31
He Jeffrey1993,

Er is zo te horen echt iets mis met jouw Taylor, dus ik zou er zsm mee terug gaan.
Waarschijnlijk zit de fout in de Expression unit zelf, of de UST (Under Sadle Transducer), dat dunne stripje onder je brugzadel is niet goed.
Het komt vaker voor dat die er niet helemaal goed in zit, of een beetje geknikt is, of dat je brugzadel niet helemaal kaarsrecht er op aansluit. Dat komt vrij nauwkeurig.
Gewoon terug gaan ! Van zo'n mooie gitaar mag je een mooi, stil geluid verwachten. De AS100D (heb ik zelf ook, btw) hoort ook muisstil te zijn.
Overigens zal aarding denk ik niet het probleem zijn, je gitaar heeft verder immers geen metalen onderdelen.
Alleen wanneer jouw AS100D sist of bromt, zonder dat er iets ingeplugd zit, zou je dat kunnen denken.
Succes !

Plant
10 augustus 2012, 11:37
Klinkt bij mij als oversturing, clippen dus. Is het batterijtje in je gitaar bijna leeg? Doe daar eens een nieuwe in. Of staat de channel volume regelaar op die AS100D te ver open o.i.d.? Draai die eens iets terug en luister of het dan weg is?

aaronstonebeat
10 augustus 2012, 11:46
Het klopt dat je hem niet kon openen ik had hem verkeerd geüpload.

Maar als het goed is zie je nu een link met download in het midden. Als je die selecteert kun je het downloaden en openen!

Het is voor mij kennelijk niet weggelegd. Ik kom hier (https://drive.google.com/start?authuser=0#home) uit als ik op je link klik; Adblock Plus nog uitgezet om te kijken of dat verschil maakt.

Plant
10 augustus 2012, 11:50
Het is voor mij kennelijk niet weggelegd. Ik kom hier (https://drive.google.com/start?authuser=0#home) uit als ik op je link klik; Adblock Plus nog uitgezet om te kijken of dat verschil maakt.

Ik krijg zo te zien een soort re-direct naar deze link:

https://docs.google.com/file/d/0B9LEwj3-8leQWWZhWWZObVVBYlU/edit?pli=1

Probeer dat eens?

aaronstonebeat
10 augustus 2012, 11:58
Ik krijg zo te zien een soort re-direct naar deze link:

https://docs.google.com/file/d/0B9LEwj3-8leQWWZhWWZObVVBYlU/edit?pli=1

Probeer dat eens?

Ha, dat werkt wel; dank je!
Mijn eerste gedachte ging ook uit naar de batterij vanwege het clippen.

jeffrey1993
10 augustus 2012, 12:41
Batterij heb ik vervangen voor een nieuwe! Dus daar kan het niet aan liggen.

Aan mijn versterker kan het ook niet liggen want ik heb hem even getest met mijn broer zijn gitaar en dan is hij gewoon zuiver zonder dat geluid!

Heb mijn gitaar nog getest met mijn broer zijn versterker een vox en dan heeft hij het geluid ook! Andere kabels helpen ook niet!

Vanavond ga ik er mee terug naar de winkel en dan zie ik wel wat ze zegen!

Pakie
10 augustus 2012, 14:49
Goed idee Jeffrey !

En als ze in die winkel niks fatsoenlijks hebben staan, qua akoestische versterkers, gewoon je eigen AS100D daar naar binnen zeulen.
Misschien ook je broer zijn gitaar meenemen om die verkoper het verschil te laten horen, en als dat hem niet overtuigt, dan ook je broer zelf meenemen om hem in mekaar te slaan.
Je hebt een mooie combi (Taylor + AS100D) dus dat moet gewoon perfect klinken.
Succes !

jeffrey1993
11 augustus 2012, 15:19
Hallo iedereen,

Ik ben met mijn gitaar gisteren naar de dealer geweest.
We hebben daar mijn gitaar getest met mijn versterker en kabel. Tot mijn grote verbazing had hij daar geen storing.
Gelukkig had ik de geluid opnames van mijn gitaar nog op de forum staan daardoor kon ik het toch nog laten horen om wat van storing het ging. Ze zeiden dat dat het misschien door storingen in huis kon komen. Waarschijnlijk is de aarde van het huis niet helemaal goed of het komt door straling van bepaalde elektrische apparaten. Maar ze wilden het oplossen en daarom kreeg ik een nieuwe gitaar mee naar huis. De storing van de nieuwe gitaar is een stuk minder! Hij heeft nog iets storing maar dat is veel zachter en deze verdwijnt zodra ik de snaren aanraak. Bij de oude gitaar had ik het ook onder het spelen! Ik ben blij dat ik de gitaar omgeruild heb! Bedankt voor de goede service van de dealer Kees Dee.

Nog bedankt voor jullie hulp.

Gr Jeffrey

Plant
11 augustus 2012, 18:21
Ik blijf het toch een opmerkelijk verhaal vinden. Natuurlijk moet je versterker geaard zijn, maar ik hoor toch echt een soort oversturing als je net wat harder aanslaat.
Ik zou eens met de settings van die AS100D experimenteren om het zo minimaal mogelijk of zelfs weg te krijgen. Ik weet niet op welke input je de gitaar aansluit, maar draai van het betreffende kanaal de volumeknop links in het rijtje wat terug. Dat kun je dan met de mastervolume rechts zit weer bijregelen. Als het dan minder word zit hier je probleem.
Het kanaal linksboven heeft ook nog een gain-knop die misschien onnodig aanstaat. En draai ook de volume regelaars van niet gebruikte kanalen naar 0, dan kan een open ingang geen storing oppikken.

http://marshallamps.com:3339/images/product_see_it/as100dpanelbig.jpg

jeffrey1993
11 augustus 2012, 19:31
Je had gelijk over die gain knop die aan stond. doordat ik die nu heb uitgezet heb ik veel minder ruis. maar het hele hoge knisperende geluid zit er nog wel in. maar die is op het moment zo zacht dat ik er me niet aan stoor. vooral als ik een snaar aanraak dan is het helemaal weg.

Storing bij ons in huis kan op zich wel kloppen want als je bij ons een radio aanzet en op middengolf zet dan heb je de hele tijd een rare storing er door heen. Daarbij komt er nog bij dat mijn vader een lange tulp kabel van de kamer naar de schuur heeft liggen die ook stoort. Kortbij hebben we wel een GSM mast die ongeveer op 200 meter afstand is. Misschien dat dat de boosdoener is.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Jeffrey