PDA

View Full Version : Pete Thorn vergelijkt de Matrix GT1000FX en de GT800FX



herrieman
2 augustus 2012, 15:21
Hier de video.
http://www.youtube.com/watch?v=ega9KUNxdX0&feature=youtube_gdata_player

Gooi je Atomic 50/50 maar in de verkoop. Is beter voor je rug :-)

Weer een punt voor Matrix

tnijland
2 augustus 2012, 20:42
Klinkt goed! Ik neig wel ietsje meer naar de GT1000FX maar de verschillen zijn marginaal. Wat me wel opviel was dat de Suhr amp met load-box ook erg goed klinkt.

apekop
6 augustus 2012, 21:32
Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen de 800 en de 1000. Misschien dat de 1000 wat meer headroom en power heeft, maar qua sound zit het wel heel erg dicht bij elkaar en is het verschil verwaarloosbaar. Wel leuk dat slaving, heb ik nog nooit zo gezien.

Wat me ook opvalt is, dat bij hem de signals led niet oplichten. Bij mij lichten ze bij elke aanslag op. Is al eens een discussie geweest hier en volgens Matrix is het normaal dat ze steeds oplichten. Maar ik vraag me af waarom die signal leds bij Pete Thorn niet aan gaan? Misschien heeft het met de cabinet te maken en het feit dat hij mono speelt en ik stereo?

Pepe
6 augustus 2012, 22:01
De combi met de Suhr klinkt echt een pak lekkerder voor mij. More vibrant, levendiger.
Als je dan weer terug gaat naar de Matrix lijkt het alsof er iets verstopt zit.

Raffie
7 augustus 2012, 08:56
De combi met de Suhr klinkt echt een pak lekkerder voor mij. More vibrant, levendiger.
Als je dan weer terug gaat naar de Matrix lijkt het alsof er iets verstopt zit.

Dat heb ik zelf ook gemerkt toen ik mijn 11R in de FX return van een Mesa Boogie Dual rectifier stak !

Gevolg : Matrix GT800FX out ! verschil was zo groot , begrijp dat de matrixen licht zijn , gaan hard , maar voor (in ons geval) metal op hoog volume komt de matrix te kort (ook met AXE ultra zelfde ervaring , en nochtans veel getweaked met sag en ...)

R

apekop
7 augustus 2012, 12:30
Dat heb ik zelf ook gemerkt toen ik mijn 11R in de FX return van een Mesa Boogie Dual rectifier stak !

Gevolg : Matrix GT800FX out ! verschil was zo groot , begrijp dat de matrixen licht zijn , gaan hard , maar voor (in ons geval) metal op hoog volume komt de matrix te kort (ook met AXE ultra zelfde ervaring , en nochtans veel getweaked met sag en ...)

R

maar in dat geval heb je toch eigenlijk geen Matrix nodig? Als ik het goed begrijp is dat 'slaving' alleen om het volume van je oorspronkelijke versterker (Suhr bij de video) zachter te krijgen met dezelfde sound? zodat je hem niet op 10 hooft te zetten voor een lekker geluid...Dus als je altijd hard speelt heb in principe die Matrix niet nodig en hoef je hem ook niet te 'slaven'. Maar misschien begrijp ik het verkeerd?

Rinze
7 augustus 2012, 15:55
maar in dat geval heb je toch eigenlijk geen Matrix nodig? Als ik het goed begrijp is dat 'slaving' alleen om het volume van je oorspronkelijke versterker (Suhr bij de video) zachter te krijgen met dezelfde sound? zodat je hem niet op 10 hooft te zetten voor een lekker geluid...Dus als je altijd hard speelt heb in principe die Matrix niet nodig en hoef je hem ook niet te 'slaven'. Maar misschien begrijp ik het verkeerd?

Volgens mij begrijp je het goed.

Blijft moeilijk om op basis van zo'n filmpje een oordeel te vellen, ik vind zo de Suhr ook beter klinken. Maar het zou maar zo kunnen dat met een kleine aanpassing ergens in het signaalpad de Axe ook beter klinkt.

herrieman
7 augustus 2012, 17:45
De combi met de Suhr klinkt echt een pak lekkerder voor mij. More vibrant, levendiger.
Als je dan weer terug gaat naar de Matrix lijkt het alsof er iets verstopt zit.

Klik nog een keer naar het filmpje. In beide gevallen (axe-fx of Suhr slaved) wordt de Matrix gebruikt. Dus het verschil zit 'm dan volgens mij in wat er bij de Matrix "in" gaat en er dus weer versterkt "uit" komt. Dus vind je de axe-fx verstopt zitten en is de slaved Suhr lekkerder.

apekop
7 augustus 2012, 17:51
De combi met de Suhr klinkt echt een pak lekkerder voor mij. More vibrant, levendiger.

dat is de hele discussie van een modeller vs een gewone amp. Het verschil zit hem vaak alleen in de dynamiek en het organische, dat is iets waar modellers soms nog in te kort schieten. Maar de Axe fx is aardig op weg. Het heeft ook alles te maken met de juiste programmering en de tijd die je erin stopt. En met de Axe fx kun je zoveel meer dan alleen een versterker nabootsen, dus dan is het geen eerlijk vergelijk. Als je alleen maar een simpel versterker geluid zoekt zonder poespas dan hoef je geen Axe fx te kopen, maar het gaat om het geheel van de mogelijkheden die je met de Axe hebt.

herrieman
7 augustus 2012, 20:35
De Suhr heeft inderdaad meer dynamiek, vibrance en een levendiger geluid. Ik denk echt dat Pete weet hoe hij een axe-fx moet instellen. Ach, is weer een mooie aanleiding voor een nieuwe FW update. Succes jongens!

obiwanjacobi
1 oktober 2012, 15:31
(beetje laat ;-) )

Ik vond de GT1000 net iets meer hoog hebben dan de GT800. De AxeFx had naar mijn smaak net iets te veel hoog knisper (niet zo mooi) maar dat kan ook aan de opname liggen. De Suhr klonk heel goed, maar staar je niet blind op die slave setup. Je krijgt nooit de tone van je speaker cab uit een speaker sim. Ik heb een Palmer en die doet het heel leuk, maar heeft ook weer een eigen geluid. Vandaar dat je ook snel met EQ aan de gang gaat...