PDA

View Full Version : NGD: Jazzmaster



lauke_101
2 augustus 2012, 14:05
Gisteren in een winkel de nieuwe Squier vintage modified Jazzmaster tegengekomen in Olympic White. Even spelen dus maar en gekocht ook, voor dat geld...
Super gitaar, afwerking is heel erg strak en de sound van die pickups is super! Echt die Jazzmaster 'plonk', dat warme laag en een lekkere bite op de brugpickup.
Setup kan wel ietsje beter, dunne snaartjes en de actie ligt zo laag dat er hogerop een paar frets dood lopen. Maar dat lossen we wel op :)

Foto!
http://img163.imageshack.us/img163/6725/igp1496jazzmastersmall.jpg

Rutger
2 augustus 2012, 14:24
Prachtige gitaar!
De Squiers in dit segment zijn toch wel erg goed tegenwoordig.

Blokkie
2 augustus 2012, 15:20
Die moet ik toch maar eens gaan testen. Zeker voor die prijs. Ik speel nu een jaar of 20 gitaar en heb nog nooit een jazzmaster in mijn handen gehad. Nu is de kans ervoor. Vooral de rode en de blauwe zijn erg mooi.

Lennert
2 augustus 2012, 15:52
Pfff, ik vind een Jazzmaster niet snel mooi maar voor deze loop ik toch wel warm!

lauke_101
2 augustus 2012, 15:57
Blokkie: Die blauwe zal zeker erg mooi zijn, heb een Strat in die kleur :)

Dacht zelf dat ik die witte een beetje saai zou vinden eigenlijk, maar het is nét een beetje gebroken wit. Vind hem wel erg classy :)

RUIS
2 augustus 2012, 18:40
Ik vind je behang geweldig! En die gitaar is ook niet verkeerd.

Yngwie79
2 augustus 2012, 20:30
Toch wel een mooi gitaartje zeg. Waar worden die gemaakt tegenwoordig? Blijven ze een beetje gestemd enzo? Paar jaar geleden vond ik die squiertjes van enorme rukkwaliteit, maar als ik dit zo lees zijn ze erop vooruitgegaan?

lauke_101
3 augustus 2012, 01:05
Niet mijn behang helaas, maar mooi is het wel ja ;)

Deze is gemaakt in Indonesie, maar die classic vibe series (en de J Mascis signature) komen uit China. Die zijn wel nog wat beter in de afwerking, maar voor het wisselgeld dat deze me gekost heeft hoor je mij absoluut niet klagen hoor. Qua afwerking en vooral qua sound vind ik hem werkelijk geweldig, leuke gitaar voor erbij.

Heb nog een tijdje zitten loeren naar die Mascis sig, maar vind het een beetje jammer dat de tremolo dichter bij de brug staat (scherpere hoek -> snaren blijven makkelijker op hun plek in de brug, maar minder typische jazzmaster sound) en dat de pickups zo hot zijn (zijn bijna p90s). Scheelt dat ik zelf wel handig genoeg ben om dat ding een fatsoenlijke setup te geven.

vpilot
3 augustus 2012, 09:27
Mooie gitaar, gefeliciteerd! Konden ze in de winkel niet meteen nieuwe snaartjes erop zetten en afstellen? Ik weet niet beter of zo'n "afleverbeurt" hoort bij de service, maar misschien ben ik wel een beetje verwend :)

Squier4ever
3 augustus 2012, 10:00
Hoor ik een aanstaande gearmeeting met Sjeng en Jeroen? Toffe bak ouwe!

FruscianteFan
3 augustus 2012, 10:42
Mooie gitaar, gefeliciteerd! Konden ze in de winkel niet meteen nieuwe snaartjes erop zetten en afstellen? Ik weet niet beter of zo'n "afleverbeurt" hoort bij de service, maar misschien ben ik wel een beetje verwend :)
Meestal wel. Maar als je dat zelf kunt, kun je het gelijk helemaal naar eigen smaak doen.

oh, en gefeliciteerd, mooi ding! Moet zeggen dat ik hem op de demo (site van squier) een beetje vlak vind klinken, klopt dat?

Sven_Deadunity
3 augustus 2012, 11:40
Erg mooie gitaar! Ik vind die squier classic vibe gitaartjes erg goed voor het geld. Had laatst 2 telecastertjes in mijn handen, een fender mexicaantje en een classic vibe telecaster.. Als ik het geld had, werd het de squier, klonk imho leuker, en was gewoon beter afgewerkt. en dat 300 euro minder..

lauke_101
3 augustus 2012, 14:16
Mooie gitaar, gefeliciteerd! Konden ze in de winkel niet meteen nieuwe snaartjes erop zetten en afstellen? Ik weet niet beter of zo'n "afleverbeurt" hoort bij de service, maar misschien ben ik wel een beetje verwend :)
Had al afgedongen op de tas, dat wel. Maar heb het zelf waarschijnlijk ook zo gedaan, geen punt.


Hoor ik een aanstaande gearmeeting met Sjeng en Jeroen? Toffe bak ouwe!
Doen we, kunnen we die foto weer upgraden ;)


Moet zeggen dat ik hem op de demo (site van squier) een beetje vlak vind klinken, klopt dat?
Ja, al die demo's vond ik geen drol aan, maar dat vind ik meestal ook wel met fabrikant demo's. Geef mij proguitarshop maar, haha.
Als je hem trouwens eens wilt checken dan stuur maar een PM, deze zet ik toch in Nijmegen neer ;)