PDA

View Full Version : guitar rig5



marc s
1 augustus 2012, 16:01
Hallo Allemaal,ik heb onlangs guitar rig 5 gekocht en zou graag in contact komen met mensen die dit systeem ook hebben .ben ook op zoek naar de perfecte pc/laptop waar ik dit op kan installeren .ik lees soms dat er problemen met het geluid kunnen zijn (wat is asio4all ?) bestaan er video's waar stap voor stap de installatie wordt uitgelegd?:rockon:

Epic
1 augustus 2012, 16:41
Voor GR5 heb je een snelle CPU nodig om op High Quality te kunnen spelen en met een hoge sample-rate. Ik zag ergens een tip om in Windows het energiebeheer op "High performance" te zetten rare geluidsproblemen te voorkomen.

Naast je PC is je audio interface het belangrijkst. Deze moet vooral een lage latency (http://nl.wikipedia.org/wiki/Latency)hebben anders hoor je een delay tussen wat je speelt en wat je hoort. De meeste builtin laptops en PC hebben een te hoge latency. Deze kan je wat opkrikken door de Asio4All driver te installeren maar meestal blijft het behelpen.

Als je je gitaar direct op je interface wilt aansluiten krijg je verder nog te maken met impedantieproblemen, en is het signaalniveau wat GuitarRig binnenkomt veel te laag om iets zinnigs mee te doen. Een voorversterker of cleanboost kan helpen maar daardoor kan het geluid ook weer te klinisch worden.

Ik gebruik zelf een EMU-0202 interface, hier kan ik direct mijn gitaar inpluggen en heeft een ingebouwde voorversterker en de latency is ook redelijk.

roger
1 augustus 2012, 22:22
Ik heb pas een nieuwe PC, Packard Bell AMD 1,4 gHz met 4 Gb RAM, WIN7 64 bit. Als interface een Lexicon Alpha, draait soepel en klinkt goed. Ik gebruik de Lexicon Asio drivers. Op mijn oude PC van 6 jaar oud draaide hij ook goed, daar had ik wel 3 Gb RAM in zitten. Daarop had ik een Tascam US122 MKII interface, ging op zich goed maar die Tascam gaf regelmatig een BSOD...

marc s
4 augustus 2012, 00:23
BEdankt voor de reactie,voor wat gebruikt ge die lexicon alpha eigenlijk ?en wat voor geluidskaart gebruik gij?die lexicon asio drivers staan die orgineel op die packerd bell?zijn mischien domme vragen maar dit is voor mij een heel nieuw terrein;)

roger
4 augustus 2012, 00:30
Die lexicon IS de geluidskaart. De ASIO drivers worden meegeleverd op de cd. Al je een beetje real time mee wilt spelen moet je een interface/geluidskaart hebben met ASIO drivers. Anders heb je te veel latency (vertraging) of gekraak en zo in je geluid...


www.rogerarts.nl

marc s
4 augustus 2012, 00:46
ok ,heb jij ergens een videoclip op internet staan van jou setup had dat heel graag gezien .:crazyhappy: en wat voor luidsprekers gebruik jij?

roger
4 augustus 2012, 12:24
Hoi Marc, heb geen video, is ook niet zo interessant...gewoon de lexicon via USB verbinden met de pc, gitaar en speakers aansluiten op de lexicon en that's it! Ik gebruik samson media one monitors.
http://img.tapatalk.com/541d98bf-ea64-dc3c.jpg


www.rogerarts.nl