PDA

View Full Version : Eagles one of these nights solo cover youtube



tomheerkens8
1 augustus 2012, 12:11
Heey iedereen dit is mijn nieuwe video op mijn youtube kanaal. Ik weet dat het niet perfect is maar is speel pas 1,5 jaar gitaar. Ik was benieuwd wat jullie ervan vinden?


http://www.youtube.com/watch?v=GUvZZLMEt3Q

Met vriendelijk groet tom heerkens

MichaelSS
1 augustus 2012, 17:14
Als mijn gehoor mij niet in de steek laat (en dat doet het niet zo vaak), is je gitaar niet zuiver. Ik beoordeel geen muziekstukken als de gitarist niet eens de moeite neemt om z'n gitaar fatsoenlijk te stemmen.

JVGM-music
1 augustus 2012, 17:41
Nou ja, ik dus wel al staat ie helemaal niet gestemd.

Maar helemaal zuiver staat ie inderdaad niet waardoor de bends niet allemaal even lekker klinken. Verder klinkt het iets meer ""gehaast "" als de solo op de plaat,probeer dus wat meer rust en de timing op orde te brengen.

En verder vind ik u natuurlijk maar een irritant mannetje omdat u na 1,5 jaar al beter speelt dan ik na 20.
Bah!

Braddie
1 augustus 2012, 18:57
Klinkt nog best ok, alleen dat laatste stuk vanaf 0:30 tot het einde klinkt in mijn ogen énorm slordig!

barno
1 augustus 2012, 19:03
Als mijn gehoor mij niet in de steek laat (en dat doet het niet zo vaak), is je gitaar niet zuiver. Ik beoordeel geen muziekstukken als de gitarist niet eens de moeite neemt om z'n gitaar fatsoenlijk te stemmen.

geef hem een break :) mss had hij ze gestemd, maar niet goed, of is ze weer ontstemd omdat het warm was. soit, ik wil maar zeggen: horen dat een gitaar vals staat is ook iets wat je niet vanaf dag 1 zomaar kan.

Anderhalf jaar en dit al, ja, komt wel goed. keep going.

ErikM
1 augustus 2012, 19:55
Als positieve kritiek wil ik even op merken, dat je best minder gain mag gebruiken. Dan heb je meer controle over het geluid. Vooral je fleetwood cover wordt veel expresiever daarvan, probeer maar eens ( op het brugelement :-)

tomheerkens8
1 augustus 2012, 22:30
Ik had mijn gitaar wel gestemd hoor maar ik had wel wat positievere reacties verwacht moet ik eerlijk zeggen volgens mij zijn sommige mensen gewoon jaloers hier, maar gelukkig zijn er hier een paar mensen die wel aardig zijn,ik weet ook wel het klinkt niet hetzelfde als de orginele plaat maar dat kan niemand naar 1,5 jaar en ik weet dat ik nog veel moet leren en dat mijn bends soms net onder de maat zijn,ik zit ook in 2 bands en niemand van mijn bandleden heeft ooit gezegd dat ik vals speel, ik weet dat als je een filmpje op het internet zet dat je negatieve krietiek kan krijgen,en er zijn veel mensen op youtube die het filmpje ook gehoort hebben en die zeggen dat het heel goed klinkt,maar dat ik de grond ingeboord zou worden bv met de eerste reactie dat vind ik jammer
Met vriendelijke groet tom heerkens.

pasqual
1 augustus 2012, 22:45
Volgens mij hoor ik hier toch overwegend positieve reacties! Het merendeel is juist opbouwend bedoeld. Ook de weinig subtiele opmerking van Michael SS is opbouwend omdat je ook op je stemming moet letten. Voor anderhalf jaar spelen zeker niet slecht maar ( nog ) niets om jaloers op te worden dus niet zo "bitchie", oké?

tomheerkens8
1 augustus 2012, 23:39
ok prima sorry

ErikM
3 augustus 2012, 20:45
Mijn positieve kritiek is ook bedoeld om je sneller op weg te helpen :-) ik heb er zelf 10 jaar over gedaan om te ontdekken dat minder gain vaak beter is. Vooral doorgaan, je moet maar zo denken 80 % is al wel goed! Velen halen dat nooit :-)

tomheerkens8
5 augustus 2012, 21:36
Ja dankje is stel het zeer op prijs ik ga het zeker uitproberen dankje

Gert-Jan
8 augustus 2012, 05:50
Hey Tom, lang niet slecht voor 1,5 jaar speulen. Keep up the good work.

Enne.....ik zou iemand die zich Michael SS noemt niet te serieus nemen :seriousf::seriousf:

Duhsjaak
8 augustus 2012, 09:37
Hi
ZAl wel een beetje eentoning worden, maar ik gok het er toch nog maar eens op.

Als wij in NL nou van mening zijn dat we moeten doen waar we goed in zijn, waarom besteden we dan zoveel tijd aan dat, wat minder goed gaat.

Stemmen doe ik beter, maar daar heb ik ook een paar jaar ervaring in.

Verder vind ik dit na anderhalf jaar een resultaat om trots op te zijn. Effe door je wimpers kijken/luisteren en ik hoor iemand waarvan ik hoop dat ie zich niet laat ontmoedigen.

Iemand met een zangopleiding, krijgt vroeg of laat de opdracht op zoek te gaan naar zijn/haar mooiste toon. En dan moet diegene proberen de toon daar direct boven čn direct daaronder, net zo mooi te laten klinken als zijn mooiste.

Als je dat een paar keer per dag probeert, gedurende een week, heb je je intensief met je toonvorming beziggehouden, heeft het je per dag niet veel meer dan 10 minuten gekost en staat je helder voor ogen wat je mooi vind of niet.

De week erop neem je je mooiste en de twee net onder en boven de toon die daar direct naast ligt. Enz. Met geduld en aandacht!

Verders: Keep on keepin' on, zong Curtis Mayfield. Misschien is dat nog wel het mooiste advies. En zorg dat je geniet. Want alleen de leuke dingen worden een succes.
Vriendelijke groet, Gus

tomheerkens8
8 augustus 2012, 17:13
haha dankje komt goed
Hey Tom, lang niet slecht voor 1,5 jaar speulen. Keep up the good work.

Enne.....ik zou iemand die zich Michael SS noemt niet te serieus nemen :seriousf::seriousf:

tomheerkens8
8 augustus 2012, 17:15
dankje je reactie geeft me hoop voor de toekomst gr tom
Hi
ZAl wel een beetje eentoning worden, maar ik gok het er toch nog maar eens op.

Als wij in NL nou van mening zijn dat we moeten doen waar we goed in zijn, waarom besteden we dan zoveel tijd aan dat, wat minder goed gaat.

Stemmen doe ik beter, maar daar heb ik ook een paar jaar ervaring in.

Verder vind ik dit na anderhalf jaar een resultaat om trots op te zijn. Effe door je wimpers kijken/luisteren en ik hoor iemand waarvan ik hoop dat ie zich niet laat ontmoedigen.

Iemand met een zangopleiding, krijgt vroeg of laat de opdracht op zoek te gaan naar zijn/haar mooiste toon. En dan moet diegene proberen de toon daar direct boven čn direct daaronder, net zo mooi te laten klinken als zijn mooiste.

Als je dat een paar keer per dag probeert, gedurende een week, heb je je intensief met je toonvorming beziggehouden, heeft het je per dag niet veel meer dan 10 minuten gekost en staat je helder voor ogen wat je mooi vind of niet.

De week erop neem je je mooiste en de twee net onder en boven de toon die daar direct naast ligt. Enz. Met geduld en aandacht!

Verders: Keep on keepin' on, zong Curtis Mayfield. Misschien is dat nog wel het mooiste advies. En zorg dat je geniet. Want alleen de leuke dingen worden een succes.
Vriendelijke groet, Gus