PDA

View Full Version : Leuke Android app voor op het podium



dwrae
1 augustus 2012, 10:58
Hallo iedereen,

Misschien komt dit wat commercieel over, maar ik heb een app gemaakt voor Android waarmee je set lijsten kunt beheren en tijdens je optreden of repetitie de info ziet over het huidige nummer. Een plaatje verduidelijkt het hopelijk:

http://www.audio-evolution.com/pics/StageAssistantSmall2.jpg

Het schakelen naar het volgende of vorige nummer kan ook met MIDI control changes mits je Android 3.2 of hoger hebt en een MIDI interface die geen drivers nodig heeft onder Windows. Je kunt bij elk nummer extra gegevens kwijt over bijv. patches die je gebruikt, de artiest en nog een grote 'Notes' sectie waar je van alles in kunt zetten zoals akkoordenschema's of whatever.
Als je een tempo hebt ingevoerd zie je dat ook als knipperende balk, handig als je moet beginnen met een nummer en niet door die adrenaline-shot veel te snel wilt spelen!

Je kunt songs, set lijsten en performances maken. De songs kun je ook eventueel op je PC in Excel maken en exporteren/importeren als CSV file en weer exporteren/delen met andere bandleden/geluidsmensen.

Werkt op telefoons en tablets vanaf Android 2.2, maar de MIDI functionaliteit is alleen beschikbaar voor apparaten met Android 3.2 of hoger.

Linkje voor meer info:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extreamsd.stageassistant

Hij kost maar 0.99 euro. Omdat 'ie net gereleased is hoor ik graag jullie constructieve input/commentaar/wensen/etc. Ik kan eventueel ook een gratis demo versie maken met bijv. maximaal 1 set lijst of zo als daar behoefte aan is.

Davy

HaroldA
1 augustus 2012, 11:09
Ik ga het niet gebruiken maar dikke "tumbs up" voor het idee, de uitvoering en de prijs! :ok:

Zeker dat midi-verhaal is briljant!

Bates15
2 augustus 2012, 07:16
Nice.. nu wachten op mn tablet en dan zeker even naar kijken. Hoe schakel je een droid met midi? noob vraag misschien.
balk met tempo is erg goed bedacht!

dwrae
2 augustus 2012, 09:39
Tja, MIDI is niet officieel gesupport op Android, maar ik heb zelf een soort MIDI 'driver' gemaakt die een aantal basic USB MIDI interfaces ondersteunt. Kijk even hier voor mijn gratis USB MIDI monitor app waarmee je je tablet en interface kunt testen:
USB MIDI Monitor (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.extreamsd.usbmidimonitor&hl=nl)

Daar staan ook een aantal tablets/phones/MIDI interfaces die getest zijn. Als je een micro-USB aansluiting hebt moet je ook nog een USB OTG kabeltje hebben, die is zo'n 7 euro.

WillemdaGuide
2 augustus 2012, 09:56
Leuk idee, ik zou wel interesse hebben in een demo-versie om het eens uit te proberen. Vooral dat midi verhaal vind ik vrij geniaal

Bates15
2 augustus 2012, 10:31
Dank je wel voor de midi info! Ik ga ff kijken.

bass blom
2 augustus 2012, 11:41
Leuk idee, ik zou wel interesse hebben in een demo-versie om het eens uit te proberen. Vooral dat midi verhaal vind ik vrij geniaal

geez.. 99 cent.. :dontgeti:

dwrae
2 augustus 2012, 13:33
Jaa.. introductie prijsje, he? :)
Eerst zieltjes winnen en kijken of het bij de mensen bevalt, daarna kan ik nog altijd de prijs omhoog schroeven! Ach ja, het is totale gekte, mijn Android DAW 'Audio Evolution Mobile' verkoopt een stuk beter sinds ik 'm van 4.99 naar 3.99 had afgeprijsd. Gaat toch nergens over, maar ja..

Ik zal komende week een demo versie maken. Thanks voor de reacties!

marter544
2 augustus 2012, 19:15
geez.. 99 cent.. :dontgeti:

Idd zeg, das nog niet eens een half biertje! Om daarvoor nog om een demo te vragen.. Ik moet zeggen ziet er cool uit! Voor mij niet echt nuttig, maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen hier veel baat bij hebben.

Bates15
4 oktober 2012, 08:17
Ondertussen een gig gedraaid op de app.. Heidens karwei om de liedjes in te voeren op de tab. Ga zeker eens proberen te importeren uit excel. op het laatste moment liedjes invoeren is eigenlijk niet handig! Ik denk ook dat ik nog wat moet spelen met teken grootte. Al met al was is er echter erg blij mee en ik ga het zeker meer gebruiken! Voorbereiding is het halve werk!

edje kadetje
4 oktober 2012, 16:44
Leuk idee!
ziet er veelbelovend uit.
Kan m'n blaadjes op den duur gaan vervangen.

@willemdaguide: En ja, vragen om een demo, terwijl hij 99 cent kost. Denk daar nog eens over na.

Tunes
8 november 2012, 18:22
Hmm als ik hem met mijn LG P990 zoek krijg ik hem niet, wat betekend dat hij daar niet geschikt voor is :???:

Jammer want leek mij best handig.

Overigens mis ik nog de optie BIER ! welke dan weer automatisch bij de bar binnen komt.

muziekschuur
8 november 2012, 18:36
Aan Drae, zoeken naar audio apps op de market is erg lastig. Er is geen speciale selectie voor waar je ze kan vinden. Ze zitten tussen de dj troep en andere onbenulligheden. Ik hoop dat je steekwoorden als DAW of zo gebruikt zodat het wat makkelijker te vinden is.

geertjan_83
2 februari 2013, 12:21
Hee, wat een goed idee voor een app! Ik ga hem zeker even testen!

Franc
23 februari 2013, 01:32
Lijkt me erg handig als spiekbriefje tijdens een optreden :-)

Alleen gebruik ik geen midi.... zou het mogelijk zijn om met muisknoppen naar het volgende en vorige nummer te gaan? Dan zou ik een muis op kunnen offeren en deze aan mijn pedalboard kunnen toevoegen en in de tablet prikken uiteraard.
Meer dan door de nummers scrollen heb je in een live situatie niet nodig lijkt me.

The Bertman
24 februari 2013, 15:42
Nou, ik heb hem op mijn tablet staan, ik ga morgen eens kijken of het werkt. Ziet er tot nu toe prima bruikbaar uit. Importeren vanuit csv ging goed, maar een xls-bestand vond hij niet, vreemd.
Ik laat wel weten hoe het beviel, in ieder geval de 99 cent waard. :)

Franc
24 februari 2013, 16:24
Ehm...ik moest gewoon 1,99 betalen?

Hoe dan ook, ik houd me aanbevolen voor de optie om met een muisklik naar het volgende nummer te kunnen!

The Bertman
24 februari 2013, 19:52
Verrek, je hebt gelijk, niet gemerkt. :( Nou ja, nog steeds geen geld.

Franc
1 maart 2013, 15:56
Programmeur en topic starter is wel erg stil sinds de aankondiging.... Zouden we nog wat van hem kunnen verwachten op het gebied van verbeteringen/aanpassingen?

Mitch
3 maart 2013, 22:03
Ik vind Cray Little Thing sowieso al een beetje saai nummer, maar haat het doordat het 't meest platgespeelde Queen nummer voor coverbands is. Ik vermoed vanwege de voor Queen nummers redelijk makkelijke zang en het simpele akkoordenschema maar potverdomme, dan ook nog een spiekbrief op de tablet voor dat kl*tenummer>?!?!??!?!
Ik zeg boycotten die app.

Franc
4 maart 2013, 07:35
Zwaar weekend gehad, Mitch?

Mitch
10 maart 2013, 11:10
Ik heb niet altijd zin om een smilie te plaatsen ;) Ik nam aan dat de tongue-in-cheeck wel duidelijk was, maar zo niet: mijn excuses.

The Bertman
10 maart 2013, 16:26
Gisteren de primeur voor deze app op het podium. Fijn! Alles netjes op een rij, wat laatste aanpassingen van de volgorde (terwijl we het podium opliepen:)) was geen probleem, en alles was prima leesbaar. Naast me stond een andere muzikant met een stapel blaadjes op een lessenaar, en aangezien het een buitenoptreden was, waaiden al zijn blaadjes in een plas, hihi.

Wat kritiekjes nog: Op het performance-scherm staat bij ieder nummer ook 'artiest' vermeld. Nutteloze info, ik weet best wie ik ben, daar heb je live niks aan. Maar het labeltje kan niet weg.
Verder heb ik flink wat notities gemaakt, accoorden en ook stukjes tekst die ik mee moest zingen. Nou heeft het programma de hinderlijke tic om in een zin ieder woord met een hoofdletter te beginne. Dat moet echt anders!
Misschien is het ook wel prettig om te kunnen switchen van wit op zwart naar zwart op wit, dat kan nooit moeilijk zijn.
O ja, de knopjes 'next' en 'previous' mogen best groter.

Maar voor de rest, prima bruikbaar, ik ben er best blij mee.

Franc
10 maart 2013, 18:16
Heb er vorige week zaterdag ook erg veel plezier van gehad. Onze zangeres zag groen van jaloezie omdat zij nog allemaal losse A4tjes over de vloer moest gaan uitspreiden :-)

Als het goed is komt er vandaag of morgen een update zodat het mogelijk wordt om met een muisklik naar het volgende nummer te gaan voor als je geen midi controller hebt, dus ik ben al bezig met het verbouwen van een muis.

Het veldje Artiest verbaasde mij ook, maar stoort niet echt. Het kan toch handig zijn om de originele artiest bij te zetten als de naam van het nummer wat algemeen is (One van Metallica of One van U2?).
En je kunt er ook iets heel anders in zetten natuurlijk!

Ik vind het een wereld uitvinding en heb gelijk ruimte gemaakt op mijn pedalenbord.