PDA

View Full Version : Fender Chris Shiflett signature telecaster



RoelSmoel
1 augustus 2012, 08:08
Jep, na een spoiler een dikke maand geleden op de Facebook van de Foo Fighters, mochten ze hem dan nu echt presenteren..
Een ware kopie van een kopie.
Chris Shiflett heeft voor veel opnames van hun album Wasting Light, en ook voor de tour, een deluxe telecaster, gebouwd van Warmoth-parts gebruikt, waar Fender nu een signature model van gaat uitbrengen.
Hij wordt in de herfst verwacht, kostenplaatje, specs en andere zaken worden later bekend..
Maar goed, hier even 2 fotootjes:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/401942_10151863565145545_1991768672_n.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/319320_10151986344755545_516176924_n.jpg
Voor de bassisten is er overigens ook een bass uitgebracht van Nate Mendel.
Meer weten? Even een mailtje naar chrisshiflettsignature@gmail.com met je naam en e-mail adres, hier krijg je (zoals ze beloven) meteen te horen zodra er iets nieuws beschikbaar is!

En psst.. Ergens op het internet dwaalt ook een verhaal rond dat Gibson de DG335 signature van Dave Grohl opnieuw uit gaat brengen, alleen als zijnde in een verbouwde Midtown Custom.. Ben benieuwd..

YannickH
1 augustus 2012, 13:16
die tele ziet er erg smakelijk uit:o

Hendriks
1 augustus 2012, 13:23
je kunt hem natuurlijk ook bij Warmoth (in onderdelen) bestellen , ook nog eens dichterbij het origineel en waarschijnlijk kwalitatief beter dan een mex fender.

Tankman
1 augustus 2012, 14:01
Jammer van de Rosewood toets. Naar mijn mening hoort op een Tele gewoon Maple te zitten. Maar wel vet verder!

Sinner1980
1 augustus 2012, 16:56
je kunt hem natuurlijk ook bij Warmoth (in onderdelen) bestellen , ook nog eens dichterbij het origineel en waarschijnlijk kwalitatief beter dan een mex fender.

Idd, helemaal mee eens. Wel een hele vette bak hoor! Goede gitarist alleen een beetje nietszeggend; heb je al snel als je naast meneer Grohl staat natuurlijk...;)

Wouter J
1 augustus 2012, 20:31
Idd, helemaal mee eens. Wel een hele vette bak hoor! Goede gitarist alleen een beetje nietszeggend; heb je al snel als je naast meneer Grohl staat natuurlijk...;)

Om maar te zwijgen van die echte punk legende aan de andere kant van het podium...
http://www.premierguitar.com/Handler.ashx?Item_ID=2FDDF98E-2078-4654-B0FD-EBBAD9DCB7F6&type=large
Pat zou eigenlijk ook een siggy model moeten krijgen van Hagstrom.

Sinner1980
1 augustus 2012, 21:35
Daar kun je idd maar beter over zwijgen ja...suffe gast man! Doe dan maar Chris ;)

Luke-wannabe
2 augustus 2012, 00:56
Ja halloo.. Pat heeft nog bij Nirvana gespeeld!

Wouter J
2 augustus 2012, 02:09
Ja halloo.. Pat heeft nog bij Nirvana gespeeld!
Maar de echte reden waarom ik Pat als "Punk legende" beschreef is omdat hij bij de legendarische LA Punk band The Germs zat. The Germs was een van de, zo niet de allereerste echte Amerikaanse punk bands, niet zoals the Ramones maar echt spugen en vechten punk.

http://youtu.be/D-H_Fw7zU3I

Vraag menig Hardcore muzikant naar The Germs en ze zullen allemaal vertellen hoe die band Amerikaanse Punk uitvondt.

lcvanderhelm
2 augustus 2012, 10:28
En ik maar denken dat Iggy and the Stooges de echte amerikaanse punk uitvonden,samen met MC5.

FruscianteFan
2 augustus 2012, 10:46
Ja halloo.. Pat heeft nog bij Nirvana gespeeld!

Bij Nirvana vond ik hem maar irritant. Stond daar zo'n beetje van... 'kijk mij nou eens bij Nirvana op het podium staan springen!'. Achja.

Pepe
2 augustus 2012, 11:00
En ik maar denken dat Iggy and the Stooges de echte amerikaanse punk uitvonden,samen met MC5.

+1.
Nirvana, leuke band maar toch een beetje Stooges voor beginners.

FruscianteFan
2 augustus 2012, 11:14
+1.
Nirvana, leuke band maar toch een beetje Stooges voor beginners.
Met dat verschil dat Nirvana geen kutmuziek maakte?

edit: da's natuurlijk niet waar, maar Nirvana maakte tenminste óók mooie muziek.

Wouter J
2 augustus 2012, 11:17
Bij Nirvana vond ik hem maar irritant. Stond daar zo'n beetje van... 'kijk mij nou eens bij Nirvana op het podium staan springen!'. Achja.


Als jij in zijn plaats had gestaan, stond je dan stil op het podium?


+1.
Nirvana, leuke band maar toch een beetje Stooges voor beginners.
Het ging niet over Nirvana het ging over The Germs.

Godallemachtig, was dat filmpje wat ik postte dan zo slecht dat niemand het keek?

FruscianteFan
2 augustus 2012, 11:26
ik heb niet gekeken dus ik weet niet of het slecht was.

En tsjah, het is maar de vraag of ik thuis had gehoord op het podium bij Nirvana. Vond Pat in elk geval niet zoveel goed toevoegen.

Pepe
2 augustus 2012, 11:40
Nah, de Germs waren meer een La antwoord op iets wat Richard Hell in New York begon, punk rock. Germs waren gewoon een van de vele in een lange rij waar Nirvana er ook eentje van was.
Het bijzondere van Iggy is dat ie nog leeft. Dat ie ook succesvol is en hongerig is gebleven, dat maakt hem vrij uniek.

Luke-wannabe
2 augustus 2012, 13:16
Nirvana is toch wel iets heel anders dan punk?

humbucker
2 augustus 2012, 13:18
Lijkt me toch ook wel. Overeenkomst tussen punk en grunge is het "zich afzetten tov mainstream" maar daar houdt het toch ook wel op volgens mij...

RoelSmoel
2 augustus 2012, 13:34
Maar nu vind ik Pat ook niet erg veel toevoegen bij de Foo Fighters.. Vooral de liedjes van het laatste album draagt hij wel "zinnig" aan bij, de rest is hij gewoon een tweede rythm-gitarist.
Maar goed, meer is beter zullen we maar zeggen.

Over de gitaar.. De vertegenwoordiger kon me nog niets vertellen, omdat hij het niet wist, maar mij is wel beloofd dat een van de eerste gitaren van deze serie die naar Europa komen, in mijn handen terecht zal komen.

Pepe
2 augustus 2012, 14:14
Nirvana is toch wel iets heel anders dan punk?

Punk rock.
Opgeschoten kwaaijongen met gitaar.
Breed begrip. Mano Negra en Patti Smith vallen onder punkrock.
Die laatste is verre van een opgeschoten kwaaijongen tegenwoordig.

FruscianteFan
2 augustus 2012, 14:20
Nah, de Germs waren meer een La antwoord op iets wat Richard Hell in New York begon, punk rock. Germs waren gewoon een van de vele in een lange rij waar Nirvana er ook eentje van was.
Het bijzondere van Iggy is dat ie nog leeft. Dat ie ook succesvol is en hongerig is gebleven, dat maakt hem vrij uniek.
Maar niet goed... maar ik ben me zeer bewust van dat dat smaak is. Maar sowieso houd ik niet van muziek die bedoeld is om lelijk te zijn, iets wat ik bij Punk (Iggy incluis) te vaak heb.

Voor mij is het onderscheid tussen punk en grunge dan ook duidelijk: punk is lelijk, grunge is mooi. ;)

Pepe
2 augustus 2012, 15:07
Het is een definitie van niks maar het is jouw feestje.

Niettemin, ik schrijf Punk ROCK voor het geval er strenge lijntjes worden aangebracht.
Wat Iggy betreft, die is tamelijk breed aangelegd. Ik moet de eerste Grunge nog horen die samenwerkt met Bowie, Eno, Waits en Kraftwerk.

barno
2 augustus 2012, 15:18
Het is een definitie van niks maar het is jouw feestje.

Niettemin, ik schrijf Punk ROCK voor het geval er strenge lijntjes worden aangebracht.
Wat Iggy betreft, die is tamelijk breed aangelegd. Ik moet de eerste Grunge nog horen die samenwerkt met Bowie, Eno, Waits en Kraftwerk.

en die platen met Franse chansons maakt.

Sinner1980
2 augustus 2012, 16:27
Maar wordt die tele een US of een Mex? Ik hoop US!!

RoelSmoel
2 augustus 2012, 16:29
Maar wordt die tele een US of een Mex? Ik hoop US!!

Een Mex, gezien het serienummer op de foto van de headstock.

Sinner1980
2 augustus 2012, 17:14
Een Mex, gezien het serienummer op de foto van de headstock.

Bummer...:(

Hendriks
2 augustus 2012, 17:38
Welke specs maken deze gitaar anders dan de "" standaard" , of is het alleen het uiterlijk?
Ik zou voor een Warmoth gaan , kun je ook nog je eigen radius , etc kiezen .

Sinner1980
2 augustus 2012, 18:12
Ik denk dat je met Warmoth en knappe elektronica sowieso een betere gitaar in huis haalt als een mex Fender.
Wat Hendriks zegt; kun je er nog je eigen draai aan geven ook.
Kost denk ik wel wat meer, dat dan weer wel

Rooker
2 augustus 2012, 18:22
Ik ben er nooit gevoelig voor geweesd en eigenlijk nogsteeds niet. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik van Foo Fighters echt een fanboy ben.. Dus hoe klote die gitaar ook moge zijn. Ik ben wel de markt daarvoor! Zeker omdat deze qua prijs haalbaarder is dan de DG sig.

RoelSmoel
2 augustus 2012, 19:45
Welke specs maken deze gitaar anders dan de "" standaard" , of is het alleen het uiterlijk?
Ik zou voor een Warmoth gaan , kun je ook nog je eigen radius , etc kiezen .

Ik gok op andere pickups, aangezien hij ooit in een interview vertelde dat hij die Fender Wide-range humbuckers niets vond. En een ander kleurtje en custom slagplaat.. Echt speciaal zal het niet zijn in Fender-ogen.

Maar zoals Rooker aangeeft, goed fanboy spul, betaalbaarder dan een Dave Grohl-signature, maar zoals ik al zei in de openingspost, daar komt hopelijk binnenkort ook een oplossing voor!:D

Remy669
3 augustus 2012, 06:33
Maar nu vind ik Pat ook niet erg veel toevoegen bij de Foo Fighters.. Vooral de liedjes van het laatste album draagt hij wel "zinnig" aan bij, de rest is hij gewoon een tweede rythm-gitarist.
Maar goed, meer is beter zullen we maar zeggen.

Pat, als 3de gitarist, is er ook pas bijgekomen nadat Echoes, Silence, Patience & Grace (het een na laatste album) opgenomen was, ze hebben dus denk ik pas bij Wasting Light geschreven met Pat in gedachte.

RoelSmoel
4 augustus 2012, 20:34
Pat, als 3de gitarist, is er ook pas bijgekomen nadat Echoes, Silence, Patience & Grace (het een na laatste album) opgenomen was, ze hebben dus denk ik pas bij Wasting Light geschreven met Pat in gedachte.

No shit sherlock..

michke
6 augustus 2012, 07:35
Kvind Pat eigenlijk ook weinig toevoegen bij de Foo Fighters, ook bij Nirvana vond ik hem niet echt boeied. Enkel bij Unplugged in NY vond ik hem wel toevoegend, daar waar Cobain enkel powerchords op zen martin speelde (bij gebrek aan beter kunnen denk ik), speelde Patt vooral open akkoorden wat de klank wel ten goede kwam.

Die tele ziet er wel erg vet uit, ookal ken ik er niet vele van ...

Sinner1980
6 augustus 2012, 10:39
En van die tele zijn er straks vele!
Wat ik je brom!

Mr.Fingers
6 augustus 2012, 11:07
Het is weer zo'n typisch geval van "we maken een gitaar dat het puberaal klapvee wel zal kopen"... Ik had zelfs tot gisteren nooit van de man gehoord.

En Sinner, ik prefereer ten allen tijde een Mexicaanse "classic" gitaar boven een overpriced, sub-quality American Standard.

Demonturtle
6 augustus 2012, 11:19
@Mr. Fingers: mijns inziens gaan de Foo Fighters wel wat verder dan "puberaal klapvee".

Rooker
6 augustus 2012, 11:26
Leuk man zo'n gitaar. Heb je de mogelijkheid om van je held een mooie replica te kopen of in iedergeval een gitaar waar hij zijn handtekening aan verbind. Is toch leuk.
Vind je het te duur of het niet waard. Kun je hem lekker in de winkel laten staan. Net zo makkelijk.
IIg beter duur als niet te koop.

Was Pat Smear niet juist de eerste gitarist van Foo Fighters?? Ik dacht dat hij ergens in de beginfase vertrok en nu uiteindelijk weer teruggekomen was. Chris was eigenlijk zijn vervanger...

Ach of hij overbodig is is maar relatief. Bijv Kurt was misschien geen technisch hoogvlieger maar verkoopt zeker meer platen dan menig hier. Omdat mensen zijn sound kennelijk goed vinden. Als hij zo overbodig was zat hij er denk ik niet bij. Volgens mij is hij verantwoordelijk voor de mooie strakke muur donker scheurgeluid :-),, ik vind het lekker.

geert1976
6 augustus 2012, 11:39
Leuk man zo'n gitaar. Heb je de mogelijkheid om van je held een mooie replica te kopen of in iedergeval een gitaar waar hij zijn handtekening aan verbind. Is toch leuk.
Vind je het te duur of het niet waard. Kun je hem lekker in de winkel laten staan. Net zo makkelijk.
IIg beter duur als niet te koop.

Was Pat Smear niet juist de eerste gitarist van Foo Fighters?? Ik dacht dat hij ergens in de beginfase vertrok en nu uiteindelijk weer teruggekomen was. Chris was eigenlijk zijn vervanger...

Ach of hij overbodig is is maar relatief. Bijv Kurt was misschien geen technisch hoogvlieger maar verkoopt zeker meer platen dan menig hier. Omdat mensen zijn sound kennelijk goed vinden. Als hij zo overbodig was zat hij er denk ik niet bij. Volgens mij is hij verantwoordelijk voor de mooie strakke muur donker scheurgeluid :-),, ik vind het lekker.

Pat was inderdaad de eerste gitarist van de Foo Fighters en is na afwezigheid van enige jaren weer terug in de gelederen.

RoelSmoel
6 augustus 2012, 14:31
Even simpel.. Pat Smear is na het album "Foo Fighters", welke Dave Grohl zelf heeft opgenomen, gevraagd om bij de Foo's te kopen, samen met Nate Mendel (huidige bassist) en William Goldsmith (inmiddels al een tijdje weg).
Dit is lang goed gegaan, tijdens de opnames van The Colour And The Shape, het tweede album, is de drummer vertrokken, waarvoor Taylor Hawkins (ex-Alanis Morissette) in de plek kwam, Pat zag dit niet zitten en vertrok.
Na Pat heeft Franz Stahl van Scream (ook een oude band van Dave) het even overgenomen, maar vlak voor de opnames van There is Nothing Left To Loose, het derde album, is hem verteld dat het niet werkte, dat album hebben ze toen als trio opgenomen, en vlak voor de daarop volgende tour zijn audities gehouden waar Chris Shiflett in naar voren kwam als de beste, ahfijn..
Na de opnames van In Your Honor, album nummer 5, is Pat er weer bij gekomen tijdens de akoestische tour, na de opnames van album 7, Echoes, Silence, Patience & Grace (mijn persoonlijke favoriet) heeft Pat een beetje bijgedragen aan enkele live-nummers, en nu bij Wasting Light, album nummer 9, is hij weer terug als vast bandlid. Wat hij overigens ook altijd weer wilde.

Dit alles even klakkeloos overgenomen uit de documentaire Back & Forth..

Sinner1980
6 augustus 2012, 15:07
Het is weer zo'n typisch geval van "we maken een gitaar dat het puberaal klapvee wel zal kopen"... Ik had zelfs tot gisteren nooit van de man gehoord.

En Sinner, ik prefereer ten allen tijde een Mexicaanse "classic" gitaar boven een overpriced, sub-quality American Standard.

Ik geef de voorkeur dan weer aan AVRI's en sommige artist series zolang we het over gewone productiemodellen hebben. Met US standards heb ik het nooit echt gehad.
Voor de prijs zijn classics en classic players wel erg fijn.

De doelgroep zal wel verder reiken als puberaal klapvee denk ik. Ik vind de Foo Fighters het beste wat de muziekindustrie de afgelopen 20 jaar heeft voort gebracht. Komt wel bij dat ik op Dave en Taylor (drums) na de rest zo vervangbaar vind als het huidige kabinet ;)
Dat je nooit van Shifty hebt gehoord kan ik je dan ook niet kwalijk nemen.

Wouter J
6 augustus 2012, 17:37
Even simpel.. Pat Smear is na het album "Foo Fighters", welke Dave Grohl zelf heeft opgenomen, gevraagd om bij de Foo's te kopen, samen met Nate Mendel (huidige bassist) en William Goldsmith (inmiddels al een tijdje weg).
Dit is lang goed gegaan, tijdens de opnames van The Colour And The Shape, het tweede album, is de drummer vertrokken, waarvoor Taylor Hawkins (ex-Alanis Morissette) in de plek kwam, Pat zag dit niet zitten en vertrok.
Na Pat heeft Franz Stahl van Scream (ook een oude band van Dave) het even overgenomen, maar vlak voor de opnames van There is Nothing Left To Loose, het derde album, is hem verteld dat het niet werkte, dat album hebben ze toen als trio opgenomen, en vlak voor de daarop volgende tour zijn audities gehouden waar Chris Shiflett in naar voren kwam als de beste, ahfijn..
Na de opnames van In Your Honor, album nummer 5, is Pat er weer bij gekomen tijdens de akoestische tour, na de opnames van album 7, Echoes, Silence, Patience & Grace (mijn persoonlijke favoriet) heeft Pat een beetje bijgedragen aan enkele live-nummers, en nu bij Wasting Light, album nummer 9, is hij weer terug als vast bandlid. Wat hij overigens ook altijd weer wilde.

Dit alles even klakkeloos overgenomen uit de documentaire Back & Forth..
Nee het erbij komen van Taylor Hawkins had niets met Pat's vertrek te maken, hij was moe van de lange tour en het gedoe met Goldsmith tijdens de opnames van "The color and the shape" wat overigens door Dave werd ingespeeld, Taylor was nog niet in the picture toen de sessies voor die plaat begonnen. Pat's besluit om er de brui aan te geven was al langer in zijn achterhoofd, Pat had geen zin meer touren maar stond wel toe dat hij bij de band zou blijven tot dat er een vervanger gevonden was. Pat is dus te zien in de video clips van "Monkey wrench" en "Everlong" en heeft met de Foo Fighters de helft van de "Color and the shape" tour gedaan alvorens hij er ook echt de brui aan gaf.


http://youtu.be/bdRGPUJ1RfE
Pat's laatste optreden met de Foo Fighters, na dit nummer kwam Franz Stahl het podium op en speelde zijn debut.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en Pat bleef wel de cariere van zijn voormalige bandgenoten volgen en toen hij de kans kreeg om voor "In your honor" als extra gitarist bij te komen sprong hij toe. Op "echoes" speelt Pat niet mee maar bij "wasting light is de goede man weer helemaal terug in the fold.

Rooker
6 augustus 2012, 18:59
Hier sluit ik me bij aan. Volgens mij is dit de goede versie van het verhaal.

Hallie
6 augustus 2012, 19:03
Ik stel voor dat jullie allemaal de documentaire "back and forth" gaan bekijken. Dan weet je precies wie er nog meer gitarist is geweest en waarom ze weg zijn gegaan. Even als de voorganger van Taylor. Overigens vind ik dat Pat wel wat toevoegt.. het maakt 't lekker dik en vol en nog meer rock en roll! Tof dat hij op hagstroms speelt... volgens de docu heeft hij 1 van de grootste hagstroms collecties.

RoelSmoel
6 augustus 2012, 20:46
Ik had het even moeten detailleren dan.. Maar Wouter heeft gelijk. Hoewel ik zelf ook het goede verhaal in mijn hoofd had, alleen verkeerd overgetypt. Maar goed.

beruk
6 augustus 2012, 21:56
Maarrreh,







die gitaar is dat nou wat?

RoelSmoel
7 augustus 2012, 00:04
Weten we eind dit jaar meer over...

RoelSmoel
25 september 2012, 15:36
Prijzen zijn bekend.
€699 voor de Telecaster van Shiflett en €899 van Mendel voor de bass.
Worden gemaakt in Mexico en uitgeleverd in kwartaal 4.

Sinner1980
25 september 2012, 17:36
Leuk geprijsd! Ben wel benieuwd naar die tele!

White Penguin
25 september 2012, 18:26
Is er al iets bekend over de specs en de finish? Voor die prijs is het het zeker waard om even te testen.

RoelSmoel
25 september 2012, 18:28
Is er al iets bekend over de specs en de finish? Voor die prijs is het het zeker waard om even te testen.

Helaas nog niet.. Ben ik zelf ook érg benieuwd naar!

Tankman
25 september 2012, 18:31
Van die €699 mag je gerust weer 3-5 tientjes van af trekken, maakt hem alleen interessanter!

White Penguin
25 september 2012, 19:13
Helaas nog niet.. Ben ik zelf ook érg benieuwd naar!


http://www.youtube.com/watch?v=vnbTPWWy1h8

Bij 50:45 lijkt het op zwart of donkerrood met een rosewood toets. Meer kan ik van die filmpjes ook niet afleiden:(

Joreeen
25 september 2012, 20:06
Pff 900 eurie voor de bas, goddammit! :(

Brum
25 september 2012, 20:10
Speelt die Dave Grohl nou op een Vintage in dat filmpje?:eek:

White Penguin
25 september 2012, 20:15
Speelt die Dave Grohl nou op een Vintage in dat filmpje?:eek:

Volgens mij is dat gewoon zijn Gibson signature (DG-335). Afgewisseld met een Duesenberg Starplayer III en een gibson Explorer en Firebird.

RoelSmoel
25 september 2012, 22:34
http://www.youtube.com/watch?v=vnbTPWWy1h8

Bij 50:45 lijkt het op zwart of donkerrood met een rosewood toets. Meer kan ik van die filmpjes ook niet afleiden:(

Wat mij van de foto's van Fender bekend is, is dat er sowieso een witte met rosewood toets wordt uitgebracht. Of zwart (jep, zwart) een optie wordt, dat is de vraag, maar daar zijn we binnenkort vanaf als er weer iets meer bekend is. De info komt overigens van een dealer.


Speelt die Dave Grohl nou op een Vintage in dat filmpje?:eek:

Die Vintage is maar een illegale kopie, dat zou er niet in komen bij Dave vermoed ik zo..

Tankman
25 september 2012, 22:37
Illegaal is hij zeker niet.

RoelSmoel
25 september 2012, 22:41
Illegaal is hij zeker niet.

Naar wat ik gehoord heb wel, maar daar kan ik beter via PM even op ingaan, mocht je dat willen:D

Tankman
25 september 2012, 22:48
Kun je doen. Ben wel benieuwd.

Brum
26 september 2012, 08:39
Volgens mij is dat gewoon zijn Gibson signature (DG-335). Afgewisseld met een Duesenberg Starplayer III en een gibson Explorer en Firebird.

Joh...:soinnocent:

RoelSmoel
26 september 2012, 10:12
Eventjes wat plaatjes ter aanvulling van het topic:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/336754_4321788172731_1395924041_o.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/201990_4321797132955_713358758_o.jpg
En Dave...
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/461243_4321794252883_175037551_o.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/616834_4321811773321_1880219112_o.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/622549_4321799973026_1733839498_o.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/169526_4321788812747_911534926_o.jpg

Rooker
26 september 2012, 11:52
Heee ben jij daar geweesd..

Rooker
26 september 2012, 11:55
Ik ook:crazyhappy:

Was echt een heel VETT!! Concert. Ging bijna dood van de hitte.... maar Dave ook.. Kwamen steeds meer ventilatoren en bakken ijs op het podium. Top dag gehad!!

Hier een geslaagde close up door mijzelf genomen:

http://i1041.photobucket.com/albums/b415/scb81/klein.jpg

Dat is mijn vinger:seriousf::seriousf: :rockon:

RoelSmoel
26 september 2012, 12:49
Ik heb geen ventilator op het podium gezien.. (Pukkelpop)

Babelouba
1 oktober 2012, 18:40
Nu ook officieel geďntroduceerd!

http://www.fender.com/products/foofighters/models.php?prodNo=0142400780

Tankman
1 oktober 2012, 18:52
Jammer van de Rosewood en maar 21 frets. Heb toch liever 22. Verder ziet hij er wel prima uit. Normale humbuckers ipv widerange is ook ff wennen.

Il_Falco
1 oktober 2012, 19:41
@tankman: geen normale humbuckers! Het zijn de cs-1 en de cs-2 die erin zitten. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten echter...

Op de site van Fender staat er niet welke pots hij gebruikt. Ik zal er maar van uit gaan dat er 250 pots in zitten.

Al bij al ziet het er een goede scheurgitaar uit. Perfect als backup voor mijn goldie Deluxe...

Mr.Fingers
1 oktober 2012, 19:46
Beetje vreemd dat nu de sig uitkomt, terwijl de Foo's ermee zouden stoppen blijkbaar...

http://www.usatoday.com/story/entertainment/2012/10/01/did-foo-fighters-just-go-on-hiatus-global-citizen-fest/1605909/

Il_Falco
1 oktober 2012, 20:01
Lijkt raar. Maar aan de andere kant heeft deze jongeman nu ook een album van zichzelf uit. Chris Shiflett and the peasants. Het is niet dat hij zonder werk zal vallen. En aan de andere kant, misschien kruipen de foo's nog eens in de studio? of nemen ze juist tijd voor hun B-bands.

Tankman
1 oktober 2012, 20:02
@tankman: geen normale humbuckers! Het zijn de cs-1 en de cs-2 die erin zitten. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten echter...

Op de site van Fender staat er niet welke pots hij gebruikt. Ik zal er maar van uit gaan dat er 250 pots in zitten.

Al bij al ziet het er een goede scheurgitaar uit. Perfect als backup voor mijn goldie Deluxe...

Sorry, had het over de looks. Ben gewoon erg gewend widerange humbuckers op dit moel te zien.

White Penguin
1 oktober 2012, 22:26
Toch alleen maar een witte?:???:
Wat ik overigens nogsteeds raar vindt is dat ze niet zo'n blauwe slagplaat erop hebben, net zoals zn warmoth.

RoelSmoel
1 oktober 2012, 22:42
Beetje vreemd dat nu de sig uitkomt, terwijl de Foo's ermee zouden stoppen blijkbaar...

http://www.usatoday.com/story/entertainment/2012/10/01/did-foo-fighters-just-go-on-hiatus-global-citizen-fest/1605909/

Zulke verhalen worden altijd gigantisch opgeblazen.. De laatste keer dat Dave dat zei op Reading heeft hij het ook vrij kort erna gerectificeerd via zijn management op Facebook.
Dit keer zullen genoeg mensen het wel weer in een verkeerde context getrokken hebben..
Ze staan niet meer geboekt voorlopig, maar daar kan snel verandering in komen.

RoelSmoel
1 oktober 2012, 22:43
Het zijn overigens humbuckers speciaal gedesigned naar Shiflett zijn wensen, heb ik ergens op internet gelezen.. Vandaar waarschijnlijk ook de afkorting CS.

FruscianteFan
1 oktober 2012, 22:45
Ik kan me voorstellen dat het voor een band die een jaar of 2 op wereldtoer is, zo'n laatste show een flinke ontlading is. Gewoon, omdat er even niks gepland is. Dat heeft helemaal niks te maken met ermee stoppen.

Brum
1 oktober 2012, 23:03
Het staat er ook gewoon, dat ze volgens Grohl voorlopig even rust willen hebben. Veel meer spannends staat er niet toch?:???:

Overigens, Roel, je fanboyschap vind ik wel schattig hoor!;)

RoelSmoel
1 oktober 2012, 23:08
Het staat er ook gewoon, dat ze volgens Grohl voorlopig even rust willen hebben. Veel meer spannends staat er niet toch?:???:

Overigens, Roel, je fanboyschap vind ik wel schattig hoor!;)

De Foo Fighters zijn het schuldig dat ik gitaar ben gaan spelen.. En mijn collectie aan singles op zowel vinyl als op CD loopt inmiddels de spuigaten uit.
Fanboy, maar een trots fanboy, dat dan wel weer..

RoelSmoel
2 oktober 2012, 01:23
Overigens nog even over het puntje "stoppen":
http://bbs.foofighters.com/showthread.php?t=158627
Een topic van het Foo Fighters forum waar ook regelmatig leden van het management en andere mensen die redelijk dicht bij de Foo's staan reageren om bepaalde dingen de wereld uit te helpen.

Mr.Fingers
2 oktober 2012, 19:44
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121002_096&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

White Penguin
2 oktober 2012, 20:03
Hey everyone...

Dave here. Just wanted to write and thank you all again from the bottom of my heart for another incredible year. (Our 18th, to be exact!) We truly never could have done any of this without you...

Never in my wildest dreams did I think Foo Fighters would make it this far. I never thought we COULD make it this far, to be honest. There were times when I didn't think the band would survive. There were times when I wanted to give up. But... I can't give up this band. And I never will. Because it's not just a band to me. It's my life. It's my family. It's my world.

Yes... I was serious. I'm not sure when the Foo Fighters are going to play again. It feels strange to say that, but it's a good thing for all of us to go away for a while. It's one of the reasons we're still here. Make sense? I never want to NOT be in this band. So, sometimes it's good to just... put it back in the garage for a while...

But, no gold watches or vacations just yet... I'll be focusing all of my energy on finishing up my Sound City documentary film and album for worldwide release in the very near future. A year in the making, it could be the biggest, most important project I've ever worked on. Get ready... it's coming.

Me, Taylor, Nate, Pat, Chris, and Rami... I'm sure we'll all see you out there... somewhere...

Thank you, thank you, thank you...

Dave

Dit is wat Dave op facebook heeft gezet ongeveer een uurtje geleden.

muziekschuur
2 oktober 2012, 20:23
Dat soundcity heeft niks te maken met het illustere merk neem ik aan...

RoelSmoel
2 oktober 2012, 20:28
Om even terug te komen op de gitaar.
De mijne is vandaag besteld, en naar alle verwachting zal hij er eind oktober zijn.

White Penguin
2 oktober 2012, 20:35
Om even terug te komen op de gitaar.
De mijne is vandaag besteld, en naar alle verwachting zal hij er eind oktober zijn.

Gaaf!
Ik ga eerst kijken of ik hem ergens kan testen.;)

Il_Falco
2 oktober 2012, 21:38
Gaaf!
Ik ga eerst kijken of ik hem ergens kan testen.;)

Ik ga wachten tot Roel hem beu is :cooler:

Nu serieus: roel waar heb je hemt besteld? Aan welke prijs? (evt. pm?)

White Penguin
3 oktober 2012, 21:50
En psst.. Ergens op het internet dwaalt ook een verhaal rond dat Gibson de DG335 signature van Dave Grohl opnieuw uit gaat brengen, alleen als zijnde in een verbouwde Midtown Custom.. Ben benieuwd..

Hoe zit het eigenlijk hiermee?

Mr.Fingers
3 oktober 2012, 21:53
Het blijft een Trini Lopez signature hoor, hoe je het draait of keert.

Remy669
3 oktober 2012, 22:11
Hoe zit het eigenlijk hiermee?

Er is een Gibson Midtown in Pelham Blue kleuren, maar verder dan dat gaat het niet :p

White Penguin
3 oktober 2012, 22:27
http://www.keymusic.com/gfx_productcode/XL/132168/2/Gibson-Midtown-Standard-P90-Pelham-Blue.jpg

Had ik al gezien. Maar zonder die firebird headstock hoef ik hem niet ;)

RoelSmoel
3 oktober 2012, 22:40
Hoe zit het eigenlijk hiermee?

Dat was uiteindelijk een Vegas Standard in Pelham Blue..
Ik heb Gibson laatst eens gemaild, zij geven aan dat er geen concrete plannen zijn voor het opnieuw uitbrengen van de DG335.

Wouter J
4 oktober 2012, 00:50
Het blijft een Trini Lopez signature hoor, hoe je het draait of keert.

Nah, een echte Trini en een DG-335 zijn toch best wel gemakkelijk uitelkaar te houden hoor.


http://youtu.be/3ix2l0v9CNk
Dave bespeelt een echte Trini in dit clipje en dat is te zien aan het staartstuk en de bindings in de klankgaten en het feit dat de gitaar in het algemaan luxer uitziet, de DG is meer een gitaar voor alledag.


http://youtu.be/PljU-A0MFsY
Dave over zijn Trini's waaronder diegene die hij kocht toen hij nog bij Nirvana zat.

humbucker
4 oktober 2012, 09:40
En dat terwijl een DG nu meer moet opbrengen dan een Trini. Hoezo alledaags? :D

White Penguin
4 oktober 2012, 12:14
En dat terwijl een DG nu meer moet opbrengen dan een Trini. Hoezo alledaags? :D

En dat terwijl de Trini Lopez signature 40 jaar ouder is en er ook nog een seen stuk beter uitziet.:???:

Wouter J
4 oktober 2012, 20:12
Ik kwam een foto tegen van Dave's gitaren rek tijdens de 2011 tour.
http://i55.tinypic.com/s5biac.jpg
Vier DG-335's twee in blauw en twee in zwart, de Motorhead Flying V, een Firebird in Blauw en twee Gibson acoustics.

En de gitaren van Chris, opvallend genoeg merendeel Gibson bij hem.
http://i51.tinypic.com/2rxk7j9.jpg

En de gitaren van Pat. Prominent aanwezig is zijn Hagström dubbel hals die hij op "I should have known" speelt.
http://i55.tinypic.com/2e64ho5.jpg

Hendriks
4 oktober 2012, 20:42
Dat was uiteindelijk een Vegas Standard in Pelham Blue..
Ik heb Gibson laatst eens gemaild, zij geven aan dat er geen concrete plannen zijn voor het opnieuw uitbrengen van de DG335.
Ik heb het keer het aanbod gekregen on zo'n Vegas te ruilen tegen een Fender strat standaard die ik te koop had , toen ik de foto's van die headstock zag , tjezus wat een lelijk ding , die gast wou al geld gaan bijleggen , hij vond hem zelf waarschijnlijk ook heel mooi :)

Joreeen
4 oktober 2012, 21:20
Ik kwam een foto tegen van Dave's gitaren rek tijdens de 2011 tour.


Ff uit interesse, heb je ook een foto vd bassen van Nate?

Wouter J
4 oktober 2012, 22:59
Ff uit interesse, heb je ook een foto vd bassen van Nate?

Yup.
http://i51.tinypic.com/i3ghsj.jpg
Twee Lakland Bob Glaub modellen en twee Fender Precisions waaronder die oude waar zijn signature is op gebaseerd.

ieme
6 november 2012, 21:19
ik zal er eens 1 bestellen om te kijken of het wat is...

RoelSmoel
6 november 2012, 21:59
Ben benieuwd wanneer ik de mijne heb.. Hij had er afgelopen week moeten zijn.. Hulde aan miscommunicaties binnen Fender:cheerup:

YannickH
6 november 2012, 22:40
had je pas geen gitaar moeten verkopen omdat je geld nodig had voor iets anders?? en nu eneens weer een nieuwe:hide:

RoelSmoel
6 november 2012, 23:21
had je pas geen gitaar moeten verkopen omdat je geld nodig had voor iets anders?? en nu eneens weer een nieuwe:hide:

Al was het zo, zou dat van toepassing zijn?

RoelSmoel
28 november 2012, 00:46
Ze zijn inmiddels op Nederlandse bodem.. Ik hoop hem eind van de week te hebben..
Jij hem nog besteld, ieme?