PDA

View Full Version : nummertje



repelsteeltje
1 augustus 2012, 00:51
eenvoudig dingetje wat al jaren in mijn hoofd zit , bezit helaas geen goed programma om een betere backing te maken maar vindt het resultaat toch wel leuk,

http://www.youtube.com/user/franedo

Martin_
1 augustus 2012, 09:12
klinkt lekker.

Stratman70
1 augustus 2012, 09:37
Klinkt inderdaad lekker. Moest heel eventjes aan Gary Moore's The Loner denken. Je spel komt soms wel wat 'zoekend' over. Mooie sound!

repelsteeltje
1 augustus 2012, 10:25
ben ook behoorlijk zoekend, zet ook vaak dingen te snel op youtube

repelsteeltje
1 augustus 2012, 21:47
Klinkt inderdaad lekker. Moest heel eventjes aan Gary Moore's The Loner denken. Je spel komt soms wel wat 'zoekend' over. Mooie sound!

Bedankt nnog voor de reactie vindt jouw enebijzondere goeie gitarist, ook selfmade dacht ik?

repelsteeltje
1 augustus 2012, 21:50
klinkt lekker.

THX blijft zolder gerommel maar heb er vele plezier in!:)

Duhsjaak
2 augustus 2012, 02:06
Hi
Persoonlijk?
Eerst de minpunten. Ik hoor geen repelsteeltje. Ik hoor een giga bak met gain en repeat/echo. Genoeg echo om Oostenrijkse mevrouwen met zo'n vetersluiting heimwee te geven.

Dat de Schotse opper-goudvis, je weet wel - die bij A Majeur al amechtig naar lucht aan het happen was - dat ook deed, is voor mij geen reden. Het is ook niet zo goed afgelopen met hem.

Dat alles leidt ertoe dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wat voor een gitaar je speelt, of wie hem bespeelt; alles gaat hetzelfde klinken. Zonde.

Ik hoor qua melodie en story telling een aantal heel leuke momenten. Het zou daarom een heel goede zaak zijn als je naar een meer persoonlijk geluid zou gaan zoeken.

Dat niet iedereen full blown prof is maakt helemaal niks uit. Dat is nog geen reden om alle nuance onder het behang te laten verdwijnen.

De volgende keer dat je iets post, ga ik er weer met plezier naar luisteren. Sta s.v.p erbij stil, dat je als artiest maar één ding kunt doen, en dat is het organiseren van de gevoelens van je publiek. En dat je door je onzekere houding uitstraalt dat jij het ook niet weet.

Dat pikt het publiek op. Als jij het niet weet; hoe moet ik het dan weten? Koningsgedrag, niks kunnen en toch totale overgave eisen, is het andere uiterste. Je pakt het podium (of zolder) met een reden, en met het nodige zelfbewustzijn. Kom je stage presence en je toonvorming ten goede. Dan maakt zolder of Melkweg niet eens zoveel meer uit.

Je hebt de vingers en de oren, dus stoppen met kutten en op zoek gaan naar je eigen toon. Die ene die je mooi vindt opzoeken. En vervolgens noot voor noot proberen de andere noten net zo mooi te laten klinken.

En zorgen dat ik, als ik het hoor denk, hé dat is repelsteeltje!
Zo, de zomer is afgelopen, dus alle reden om fors aan het werk te gaan. Die moeite ben je aan je zelf verplicht.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
2 augustus 2012, 15:15
Bedankt nnog voor de reactie vindt jouw enebijzondere goeie gitarist, ook selfmade dacht ik?Hey thanks! Inderdaad ben ik ook selfmade en weet eerlijk gezegd nooit zo goed wat ik qua muziektheorie speel. Om Karel Appel te quoten: ik rommel maar wat aan. :-D
Ik speel dus op gehoor. Daarom doe ik eerder alsof ik goed gitaar speel, maar in feite stelt het echt niks voor hoor, wat ik doe. Ik ben erg beperkt, zeker qua techniek. Maar wel leuk om te lezen dat je me goed vindt. :-)

repelsteeltje
3 augustus 2012, 08:01
Hi
Persoonlijk?
Eerst de minpunten. Ik hoor geen repelsteeltje. Ik hoor een giga bak met gain en repeat/echo. Genoeg echo om Oostenrijkse mevrouwen met zo'n vetersluiting heimwee te geven.

Dat de Schotse opper-goudvis, je weet wel - die bij A Majeur al amechtig naar lucht aan het happen was - dat ook deed, is voor mij geen reden. Het is ook niet zo goed afgelopen met hem.

Dat alles leidt ertoe dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wat voor een gitaar je speelt, of wie hem bespeelt; alles gaat hetzelfde klinken. Zonde.

Ik hoor qua melodie en story telling een aantal heel leuke momenten. Het zou daarom een heel goede zaak zijn als je naar een meer persoonlijk geluid zou gaan zoeken.

Dat niet iedereen full blown prof is maakt helemaal niks uit. Dat is nog geen reden om alle nuance onder het behang te laten verdwijnen.

De volgende keer dat je iets post, ga ik er weer met plezier naar luisteren. Sta s.v.p erbij stil, dat je als artiest maar één ding kunt doen, en dat is het organiseren van de gevoelens van je publiek. En dat je door je onzekere houding uitstraalt dat jij het ook niet weet.

Dat pikt het publiek op. Als jij het niet weet; hoe moet ik het dan weten? Koningsgedrag, niks kunnen en toch totale overgave eisen, is het andere uiterste. Je pakt het podium (of zolder) met een reden, en met het nodige zelfbewustzijn. Kom je stage presence en je toonvorming ten goede. Dan maakt zolder of Melkweg niet eens zoveel meer uit.

Je hebt de vingers en de oren, dus stoppen met kutten en op zoek gaan naar je eigen toon. Die ene die je mooi vindt opzoeken. En vervolgens noot voor noot proberen de andere noten net zo mooi te laten klinken.

En zorgen dat ik, als ik het hoor denk, hé dat is repelsteeltje!
Zo, de zomer is afgelopen, dus alle reden om fors aan het werk te gaan. Die moeite ben je aan je zelf verplicht.
Vriendelijke groet, Gus

Top en goede tips, ik ga er eens naar zoeken, die toon! Beter gezegd die sound, en inderdaad te veel galm en echo ;) ook nog bedankt voor het luisteren ik speel al een tijdje maar heb nog veel te leren, leuk om goede tips te krijgen.

hs0504
3 augustus 2012, 09:41
Ik heb er ook met plezier naar geluisterd. Ik kan me wel vinden in de feedback van Duhsjaak (sympathiek dat hij de tijd neemt om zo uitgebreid feedback te geven trouwens), maar daarnaast hoor ik ook dat je meent wat je speelt, dat er gevoel in zit. Komt alles bijelkaar gewoon heel prettig over. Verder vind ik je geluid ook lekker, perfect voor dit soort muziek.

repelsteeltje
3 augustus 2012, 15:51
thx ga de tips ook ter harte nemen heb inderdaad moeite met het vinden van een goede eigen sound maar ga er toch es aan werken.

repelsteeltje
3 augustus 2012, 21:14
Ik heb er ook met plezier naar geluisterd. Ik kan me wel vinden in de feedback van Duhsjaak (sympathiek dat hij de tijd neemt om zo uitgebreid feedback te geven trouwens), maar daarnaast hoor ik ook dat je meent wat je speelt, dat er gevoel in zit. Komt alles bijelkaar gewoon heel prettig over. Verder vind ik je geluid ook lekker, perfect voor dit soort muziek.

geluid vindt ik lastig tis inderdaad wat Dhasjaak zegt, vindt maar is een goede sound herkenbaar enzo! tsja ik ga maar is op zoek, maakt het ook allemaal weer erg leuk, heb vandaag zitten zoeken op mijn pod, toen op mijn fox maar mijn sound nog steeds niet gevonden...ja die ik nu gebruik, ha,ha die blijft terug komen.;) wel een leuk randje om het cleane gitaargeluid gevonden vandaag, zo zie je maar wat ene paar tips kunnen doen.
leuk om te horen dat je er met plezier naar geluisterd heb.