PDA

View Full Version : Fulltone Tube Tape Echo



Mithrandir
13 juni 2003, 09:07
In juli/augustus komt deze beschikbaar, het is een echoplex reissue, maar dan nogal verbeterd met 3 12ax7 buizen, verbeterde motor en koppen. Ik ben echt heel erg benieuwd naar dit ding (ook naar de prijs :-?).

Zijn er nog meer enthousiastelingen of laat ik me weer leiden door een mooi verhaaltje en plaatje op de fulltone site?

http://www.fulltone.com/images/TTE_small-web.jpg
http://www.fulltone.com/C_S_TubeTapeEcho.asp

Mithrandir
13 juni 2003, 09:10
ai, ik heb even nog wat verder gezocht en de prijs komt op zo'n ruim 700 dollar te liggen, ik wil niet weten wat ie hier gaat kosten. :-(

Rutger
13 juni 2003, 09:16
echt helemaal te gek!! dat ze die dingen nog maken, geweldig! :)

maar ik hou het maar op mn CM Delayla "tape-echo", dat pedaaltje is toch wat handelbaarder dan die koffer. ;)

waarom zitten er eigenlijk buizen in?

Mithrandir
13 juni 2003, 09:23
Ik ben technisch niet zo heel goed onderlegd, maar ik neem aan dat er een buis gebruikt word om het ingangssignaal te versterken voordat het opgenomen wordt en dat er een buis gebruikt wordt om wat er weer uit gaat te versterken.

RadiuS
13 juni 2003, 12:27
maar ik hou het maar op mn CM Delayla "tape-echo", dat pedaaltje is toch wat handelbaarder dan die koffer. ;)

Rutger, heb je er één? Hoe bevalt ie verder (kwa toon e.d.)?


waarom zitten er eigenlijk buizen in?
K vraag me ook af of t iets in de toon uitmaakt, er is ook zo'n bak (niet tape) van H & K die tape echo simuleert maar ook met een buis. Volgens mij is dat echt overdreven, maar k heb nog nix op dat gebied gehoord.

RadiuS
13 juni 2003, 12:28
o ja trouwens, zelf op het musictoyz forum war ze allemaal fortuinen aan pedalen uitgeven vonden ze dat fulltone ding veeel te duur :P

Speeddemon
13 juni 2003, 12:31
K vraag me ook af of t iets in de toon uitmaakt, er is ook zo'n bak (niet tape) van H & K die tape echo simuleert maar ook met een buis. Volgens mij is dat echt overdreven, maar k heb nog nix op dat gebied gehoord.
Die bak van H&K is de Replex, en dat is een DIGITALE delay met een buizen PRE-AMP... Hij klinkt voor de rest wel analoog, maar is het dus niet. En kost iets van 400-450 euro. Mij teveel geld voor een 'nep-analoge' bak, aangezien je af en toe nog wel eens een 201 Space Echo vind voor een eurootje of 200-300...

Maar die Fulltone-bak is dus hoogstwaarschijnlijk helemaal analoog.

Robbert
13 juni 2003, 13:46
Een space echo voor 200-300 Euro? Misschien bij een oud omatje op zolder :D

Toen ik mijn Echolette versterker en bandecho ging ophalen ergens in het zuiden van Nederland, had die kerel nog meer rommel staan.
Waaronder zo'n Korg Stage Echo (ik dacht de 300 serie). Vraagprijs van 500 Euro. Heb er toen serieus aan getwijfeld om die mee te nemen...


Terug naar die Fulltone.

Een tape echo kun je niet goedkoop maken. Hij schijnt iets gevonden te hebben waardoor te tapes ook niet ze veel meer slijten (volgens mijn Echolette handleiding iedere 100zoveel speeluren tape verwisselen). Heb er mijn twijfels bij, want alle bewegende onderdelen zijn onderhevig aan slijtage.

Al met al; wanneer je niet de ongemakken van de oude tape echo wilt, maar wel sound, dan zou dit echt geweldig zijn.

Wanneer ik het geld had, zou ik er niet eens over hoeven na te denken... maar ja, ik heb het geld niet he :D


Ik denk dat die 700 Dollar wordt vertaald naar een Euro of 1000. En dat met de huidige dollarkoers.

Speeddemon
13 juni 2003, 17:04
Robbert, een tijdje geleden hebben er een stuk of 3 op marktplaats gestaan, 2x een 201 en 1 x een 501... varierend van 250 tot 600 euro.

sash
15 juni 2003, 14:50
Hey cool ding!

Ben er benieuwd naar :)

Rutger
16 juni 2003, 10:25
maar ik hou het maar op mn CM Delayla "tape-echo", dat pedaaltje is toch wat handelbaarder dan die koffer. ;)

Rutger, heb je er één? Hoe bevalt ie verder (kwa toon e.d.)?


Jep, ik vind het de beste delay/echo die ik ken. Ik ben sowieso een analoog-liefhebber, dus toen ik een echo zocht wilde ik dat het pedaal mijn tone zo goed mogelijk intact zou laten en de echo zo "echt" mogelijk zou klinken, alsof de echo een opname is van het origineel. Met digitale pedaaltjes redt je dat gewoon niet, met de Delayla wel. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Vlg mij zegt het wel wat dat ie nooit 2dehands wordt aangeboden, niemand wil m kwijt. :D

Robbert
16 juni 2003, 12:08
Ik heb laatst nog eens geinformeerd bij Carl Martin, ik dacht namelijk dat er ook een Limited Edition was uitgebracht van de DeLayla.

Krijg ik als reply dat de hele DeLayla serie limited is. Ze gebruiken namelijk zoveel vintage chips in die pedalen, dat de voorraad erg snel slinkt.
Weet niet of ze dan nog honderd of duizend pedalen in voorraad hebben :D

Duane
10 september 2003, 19:19
Dat lijkt me een te gek ding!! Alleen hoelang zouden die cartridges meegaan??

Welke zou beter zijn; tape echo of de Deluxe Memory Man?

Mitch
10 september 2003, 21:25
Oude topics, it's the latest fashion



En die Fulltone blijft een belachelijk ding natuurlijk...