PDA

View Full Version : Gitaar jaren



Jeffrey Kroonenberg
31 juli 2012, 11:12
Hoe lang gaat een gitaar van 80 euro mee.
en hoe lang gaat er een van 300 mee?

HaroldA
31 juli 2012, 11:16
Hoe lang gaat een gitaar van 80 euro mee.
en hoe lang gaat er een van 300 mee?

Een gitaar van €300 brandt niet echt veel langer dan een gitaar van €80. Als het dus om een eenmalig kampvuur gaat, of het aansteken van de BBQ dan zou ik die van €80 kiezen! Is namelijk veel goedkoper.

Als je er op zou willen spelen gaan ze overigens even lang mee, jaartje of 50-100 als je er een beetje goed voor zorgt. Qua klank en speelgemak vermoed ik dat die van €300 fijner is en ook beter zal klinken, maar ze gaan waarschijnlijk even lang mee. Tenzij die van €80 van papier is gemaakt, dan gaat een houten gitaar langer mee. Mits die van €300 van hout is natuurlijk, want dat staat er ook niet bij.

Jeffrey Kroonenberg
31 juli 2012, 11:18
oke dank u.
Me vader dacht dat die van 80 korte mee gingen.
En ik wist het niet.

HaroldA
31 juli 2012, 11:22
oke dank u.
Me vader dacht dat die van 80 korte mee gingen.
En ik wist het niet.

Ah, je nam het serieus op :???: ... Als je niet vermeld om welke gitaren het gaat kan niemand een zinnig antwoord geven op je enorm slecht geformuleerde vraag.

grayfink
31 juli 2012, 11:24
Klopt wel een beetje wat je vader zegt, die van 80€ ben je veel sneller op uitgekeken.
Gebruikte materialen zijn ook van mindere kwaliteit, onderdelen zullen sneller aan upgrades toe zijn. :ok:
Maar verder heeft HaroldA gelijk uiteraard.

HaroldA
31 juli 2012, 11:38
Klopt wel een beetje wat je vader zegt, die van 80€ ben je veel sneller op uitgekeken.

Mijn pa heeft ergens in de jaren 80 een brandhouten nylonsnarige gekocht voor een paar tientjes in Guldens. Is nog steeds kaarsrecht en goed bespeelbaar, dus aanschafprijs zegt helemaal niets over hoe lang iets mee gaat, kwaliteit van de gitaar wel.

grayfink
31 juli 2012, 11:51
Maar de aanschafprijs geeft wel een indicatie over de kwaliteit van de gitaar. :confused:
Mijn eerste elektrische gitaar was in 1980 500 gulden (230€) . Dat is nog steeds een prima ding, zal ook mijn laatste zijn.
Wel in de loop der jaren geshield, een paar keer gevlakt en herfret. Met een cheapo dingetje zou je die moeite niet nemen gok ik.

snaarplukker
31 juli 2012, 14:50
De gitaar van €80,-- zal wel een huismerk van een groot muziekhandel zijn en die van €300,-- een wat bekender merk (Ibanez, Squir of Epiphone). Een ding wat ze gemeen hebben is dat ze allen in China gefabriceerd zijn. Ze zullen allen net zolang meegaan tot de eerste snaar breekt.;)

Napoje
31 juli 2012, 14:53
meer dan 1000 jaar als je er nooit op speelt en in een water- en luchtdichte koffer stopt

mesaman
31 juli 2012, 17:19
meer dan 1000 jaar als je er nooit op speelt en in een water- en luchtdichte koffer stopt


wel goed laten balsemen,desinfecteren,en steriel en droog in de luchtdichte koffer stoppen. En op de goede plaats opbergen natuurlijk,dnb heeft wel een goede plek denk ik.

HaroldA
31 juli 2012, 17:22
meer dan 1000 jaar als je er nooit op speelt en in een water- en luchtdichte koffer stopt

Als je er nooit op speelt nog wel langer, zelfs zonder beschermende atmosfeer!

Orpheo
31 juli 2012, 20:28
Ik zou die 80 euro eerder steken in bijlessen voor Nederlands, want je taalgebruik is beroerd.

Tabula Rasa
31 juli 2012, 20:41
Ik zou die 80 euro eerder steken in bijlessen voor Nederlands, want je taalgebruik is beroerd.

Moet het niet zijn:

"bijlessen Nederlands"

of

"bijlessen in de Nederlandse taal"?

Fiendish
31 juli 2012, 20:58
Ik zou die 80 euro eerder steken in bijlessen voor Nederlands, want je taalgebruik is beroerd.

Zolang jij nog regelmatig slecht leesbare plempsels hier dumpt en je autocorrect niet uitzet heb je eigenlijk geen recht van spreken Orpheo...

De V
31 juli 2012, 21:46
En hoe zit het dan met gitaren van staal?
Gaan die langer mee omdat ze goed tegen een stootje kunnen of vallen ze juist eerder uit elkaar door roest?
Lastig hoor...



Klopt wel een beetje wat je vader zegt, die van 80€ ben je veel sneller op uitgekeken.
Gebruikte materialen zijn ook van mindere kwaliteit, onderdelen zullen sneller aan upgrades toe zijn. :ok:
Maar verder heeft HaroldA gelijk uiteraard.

Grayfink, je bent een baas: spijker op zijn kop!:ok:

spirit
31 juli 2012, 22:06
En hoe zit het dan met gitaren van staal?
Gaan die langer mee omdat ze goed tegen een stootje kunnen of vallen ze juist eerder uit elkaar door roest?
Lastig hoor...


Nou, ze roesten wel, maar vallen echt niet zomaar uit elkaar hoor ;)
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC07505.jpg

Ik ben trouwens van mening dat die van 80,- euro het langst mee zal gaan. Van die gitaar van 300,- euro zal de bespeelbaarheid naar alle waarschijlijkheid een stuk beter zijn. Die duurdere zal je dus meer gebruiken, en zal dus sneller versleten zijn.

Tabula Rasa
31 juli 2012, 22:34
J. Is die laatste, roestige van jou?

Scarface
31 juli 2012, 22:45
http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Pt002.jpg

En als het dan helemaal niets word kun je hem nog altijd tot kunst verheffen......:supercool:....;)

Groet,
Marco

spirit
31 juli 2012, 22:51
J. Is die laatste, roestige van jou?

Heb ik wel gebouwd, maar niet meer in mijn bezit.

Binnen kort begin ik weer aan een nieuwe.

:makeup: Was geloof ik ook nog aan een controle-plaatje voor jou bezig.

De V
31 juli 2012, 23:08
Nou, ze roesten wel, maar vallen echt niet zomaar uit elkaar hoor ;)

Ik dacht dat het sarcasme wel duidelijk zou zijn zonder gekke bek, jammer.

Hoe dan ook, ik vind zo'n stalen tele zo ongelofelijk mooi!

spirit
31 juli 2012, 23:15
Ik dacht dat het sarcasme wel duidelijk zou zijn zonder gekke bek, jammer.

Hoe dan ook, ik vind zo'n stalen tele zo ongelofelijk mooi!

Géén probleem hoor, het was me gelijk al geheel duidelijk :supercool:

Oranjeaap
31 juli 2012, 23:19
Wat een ruk topic dit :seriousf:

HaroldA
31 juli 2012, 23:34
Wat een ruk topic dit :seriousf:

Dat zijn de leukste! :ok:

Tabula Rasa
1 augustus 2012, 08:03
:makeup: Was geloof ik ook nog aan een controle-plaatje voor jou bezig.

Ohja.. maar die jazzbronita ligt nog ff op de plank. Zie je eind oktober wel in Barneveld.

Dirk_Hendrik
1 augustus 2012, 08:04
Wat een ruk topic dit :seriousf:

Komkommertijd. Je moet toch wat :seriousf:

Johannes
1 augustus 2012, 09:27
Begint op gitaar.net te lijken hier :(

mesaman
1 augustus 2012, 17:30
ik heb gegoogled op komkommer gitaar, heb niets zinnigs kunnen vinden!

macwilliams
2 augustus 2012, 18:29
Als de waarde/kostprijs van een gitaar evenredig is aan de tijd dat deze meegaat dan gaat een gitaar van 300 euro 3,75 maal zo lang mee als een van 80 euro.
En dan zou een gitaar die al wat langer in de winkel hangt dus goedkoper moeten worden omdat deze niet meer vers is. Oud brood is tenslotte goedkoper dan vers brood van de bakker. En een vintage gitaar word dan juist weer duurder omdat het dan beter "gerijpt" heet net als bij wijn. Het hangt er dus vanaf waar je je gitaar koopt. Bij de bakker of bij een slijterij.

Chris Winsemius
2 augustus 2012, 18:31
een komkommer van 300 euro gaat langer mee dan een komkommer van 80 euro?

macwilliams
2 augustus 2012, 18:44
Heel kort, ja dus.

Chris Winsemius
2 augustus 2012, 18:48
jouw uitleg is echt prachtig! bakker/slijterij!

snaarplukker
2 augustus 2012, 20:40
jouw uitleg is echt prachtig! bakker/slijterij!
Inderdaad. De ALDI verkoopt brood en soms ook gitaren.;)
En als ze een maandje blijven liggen worden ze ook goedkoper weggedaan.

spirit
2 augustus 2012, 21:02
een komkommer van 300 euro gaat langer mee dan een komkommer van 80 euro?


Heel kort, ja dus.

Gaat ie nou langer mee, of heel kort?

Tabula Rasa
2 augustus 2012, 21:09
Een lange komkommer gaat langer mee dan een korte komkommer.

macwilliams
2 augustus 2012, 21:34
jouw uitleg is echt prachtig! bakker/slijterij!
Ik hoop naast prachtig ook een beetje duidelijk, de beste wijn is die jij het lekkerst vind. Ongeacht die bij de aldi of de bakker verkocht word. Een slijterij verkoopt enkel wat naar zijn mening de beste is. (heel ongenuanceerd maar enkel ter voorbeeld)


Inderdaad. De ALDI verkoopt brood en soms ook gitaren.;)
En als ze een maandje blijven liggen worden ze ook goedkoper weggedaan.
En de wijn van de aldi bevat ook sulfiet dus dat zal het verschil niet maken.

Gaat ie nou langer mee, of heel kort?
Dat is heel moeilijk te bepalen, er zijn teveel factoren.

Tabula Rasa
2 augustus 2012, 22:06
met die 80 euro brol
heb je net zo veel lol
als met een komkommer in je hol.


Het is dus maar net waar je van houdt

wietse
3 augustus 2012, 06:18
Begint op gitaar.net te lijken hier :(

daar duurt het weken voordat er zo vaak is gepost, hier binnen enkele dagen, valt dus wel mee.

mesaman
3 augustus 2012, 12:08
bij mij gaat €300,- net zo lang mee als €80,- dus daar kan het ook niet aan liggen.

En zelf ben ik geen liefhebber van vintage komkommers! De beste zijn nog steeds met liefde gekweekt door opa's met 80jaar ervaring op een met militaire precisie gekozen locatie. Maanden liefde en noeste arbeid uiten zich dan in een perfecte komkommer met de goede vorm,kleur en geur die de smaak allen evenredig kwadratisch aanvullen. Enkel uiterst ervaren ingewijde fijnproevers zullen dit willen en kunnen beamen. In het algemeen blijft dit in deze illustere en enigszins duistere gemeenschap verscholen en onder de tafel of in malafide Groente teel locaties of gaan ze onopvallend op in de onwetende massa van ziende blinden!

HaroldA
3 augustus 2012, 12:11
bij mij gaat €300,- net zo lang mee als €80,- dus daar kan het ook niet aan liggen.

En zelf ben ik geen liefhebber van vintage komkommers! De beste zijn nog steeds met liefde gekweekt door opa's met 80jaar ervaring op een met militaire precisie gekozen locatie. Maanden liefde en noeste arbeid uiten zich dan in een perfecte komkommer met de goede vorm,kleur en geur die de smaak allen evenredig kwadratisch aanvullen. Enkel uiterst ervaren ingewijde fijnproevers zullen dit willen en kunnen beamen. In het algemeen blijft dit in deze illustere en enigszins duistere gemeenschap verscholen en onder de tafel of in malafide Groente teel locaties of gaan ze onopvallend op in de onwetende massa van ziende blinden!

Groenteteellocaties is 1 woord en die hoofdletter is ook een beetje vreemd. :stop:

mesaman
4 augustus 2012, 01:20
Nee he! Toch een spelfout! fcuk! dogverdomme daarnet aan toe! Ik denk dat ik dit hele weekend mijn toetsenbord ga spoelen!

nickofzo
5 augustus 2012, 02:05
Een lange komkommer gaat langer mee dan een korte komkommer.

Daarom hebben gitaristen vaker behoefte aan een nieuwe gitaar dan bassisten.

HaroldA
5 augustus 2012, 19:49
Nee he! Toch een spelfout! fcuk! dogverdomme daarnet aan toe! Ik denk dat ik dit hele weekend mijn toetsenbord ga spoelen!

Verder vond ik het wel een goed relaas en het is ook vrij lang goed gegaan, maar de laatste zin bleek toch teveel van het goede. Jammer ...

Hoe duur was je toetsenbord? Misschien is die wel aan vervanging toe als hij goedkoper was.

mesaman
5 augustus 2012, 23:16
Het toetsenbord in mijn bezit is behoorlijk lang. Maar soms toch net niet toereikend.