sandert1978
31 juli 2012, 10:25
Ok ok...ik weet het, maar toch;) ik ben al een tijdje geleden gestopt met het intensief luisteren en spelen van zijn muziek, maar volg nog wel alles wat hij en zijn maatje Satriani doen. Ik heb laatst (tot mijn grote spijt) mijn Ibanez RG2550 prestige verkocht en merk ik dat toch geneigd ben om een mooie terug te kopen. Ik speel voornamelijk op mijn Fender strats en Epi Sheraton over mijn Fender Blues Deluxe met een aantal goeie pedalen omdat dat mij 'mijn sound' geeft. Maar mijn Ibanez RG kwam qua specs toch zeer aardig overeen met een JEM, maar ja...
Maar in mijn voorbereidende zoektocht naar iets nieuws, kwam ik dit tegen;
http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-JEM70V
(Sorry, was even niet in de gelegenheid om plaatjes te hosten)
Ik weet dat hij net uit is of misschien nog uitgeleverd moet worden, maar heeft iemand hier al ervaringen met deze gitaar? Gezien de specs als originele Edge Tremelo, DiMarzio Evo's, Tree of life inlay en een hate-it-or-love-it kleur als usual...een prima prijs/kwaliteitsverhouding waar ik wel voor zou willen betalen.
Hij heeft een zgn. 'premium'-neck waar de andere JEM's een 'Prestige'-neck hebben, zou daar dan de besparing zitten qua kosten in fretwerk of hals? Of zijn het allemaal kwaliteitsonderdelen uit de USA en geassembleerd in Azië?
Ik las op www.jemsite.com dat Richard Pike, ibanezguru en seller (www.ibanezrules.com), toch wel een aantal slechte exemplaren zou zijn tegengekomen. (en die heeft er toch een aantal in zijn leven gezien;)
Weet iemand een dealer die hem in de winkel heeft zodat ik hem kan uitproberen? Thomann levert hem voor €1035,- maar ik weiger pertinent om een gitaar online te kopen...punt!
Maar in mijn voorbereidende zoektocht naar iets nieuws, kwam ik dit tegen;
http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-JEM70V
(Sorry, was even niet in de gelegenheid om plaatjes te hosten)
Ik weet dat hij net uit is of misschien nog uitgeleverd moet worden, maar heeft iemand hier al ervaringen met deze gitaar? Gezien de specs als originele Edge Tremelo, DiMarzio Evo's, Tree of life inlay en een hate-it-or-love-it kleur als usual...een prima prijs/kwaliteitsverhouding waar ik wel voor zou willen betalen.
Hij heeft een zgn. 'premium'-neck waar de andere JEM's een 'Prestige'-neck hebben, zou daar dan de besparing zitten qua kosten in fretwerk of hals? Of zijn het allemaal kwaliteitsonderdelen uit de USA en geassembleerd in Azië?
Ik las op www.jemsite.com dat Richard Pike, ibanezguru en seller (www.ibanezrules.com), toch wel een aantal slechte exemplaren zou zijn tegengekomen. (en die heeft er toch een aantal in zijn leven gezien;)
Weet iemand een dealer die hem in de winkel heeft zodat ik hem kan uitproberen? Thomann levert hem voor €1035,- maar ik weiger pertinent om een gitaar online te kopen...punt!