PDA

View Full Version : GAS: Ibanez JEM-70v SFG 'Premium-series'



sandert1978
31 juli 2012, 09:25
Ok ok...ik weet het, maar toch;) ik ben al een tijdje geleden gestopt met het intensief luisteren en spelen van zijn muziek, maar volg nog wel alles wat hij en zijn maatje Satriani doen. Ik heb laatst (tot mijn grote spijt) mijn Ibanez RG2550 prestige verkocht en merk ik dat toch geneigd ben om een mooie terug te kopen. Ik speel voornamelijk op mijn Fender strats en Epi Sheraton over mijn Fender Blues Deluxe met een aantal goeie pedalen omdat dat mij 'mijn sound' geeft. Maar mijn Ibanez RG kwam qua specs toch zeer aardig overeen met een JEM, maar ja...

Maar in mijn voorbereidende zoektocht naar iets nieuws, kwam ik dit tegen;

http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-JEM70V

(Sorry, was even niet in de gelegenheid om plaatjes te hosten)

Ik weet dat hij net uit is of misschien nog uitgeleverd moet worden, maar heeft iemand hier al ervaringen met deze gitaar? Gezien de specs als originele Edge Tremelo, DiMarzio Evo's, Tree of life inlay en een hate-it-or-love-it kleur als usual...een prima prijs/kwaliteitsverhouding waar ik wel voor zou willen betalen.

Hij heeft een zgn. 'premium'-neck waar de andere JEM's een 'Prestige'-neck hebben, zou daar dan de besparing zitten qua kosten in fretwerk of hals? Of zijn het allemaal kwaliteitsonderdelen uit de USA en geassembleerd in Azië?

Ik las op www.jemsite.com dat Richard Pike, ibanezguru en seller (www.ibanezrules.com), toch wel een aantal slechte exemplaren zou zijn tegengekomen. (en die heeft er toch een aantal in zijn leven gezien;)

Weet iemand een dealer die hem in de winkel heeft zodat ik hem kan uitproberen? Thomann levert hem voor €1035,- maar ik weiger pertinent om een gitaar online te kopen...punt!

Johannes
31 juli 2012, 10:43
1e NL google hit http://www.feedbackmusic.com/gitaar/ibanez-jem-70-v-sfg/100005484/FBR103936

sandert1978
31 juli 2012, 11:56
Volgens de site in bestelling bij leverancier. Afgelopen week ben ik nog bij FB Eindhoven geweest, maar daar hadden ze hem niet hangen, al verbaast me dat op zich niet...

Johannes
31 juli 2012, 14:59
Aha, dat had ik over het hoofd gezien.

Thomann zegt m te hebben op 24.08.2012
Musik Produktiv op 15.09.2012

Denk dat ie überhaupt nog niet leverbaar is.

mesaman
31 juli 2012, 17:13
super fijne gitaren, eentje vast gehad,speeld goed.maar ik hou meer van de fel gekleurde jems

YannickH
31 juli 2012, 20:38
ik vind de kleur walgelijk, anders had ik deze gekocht. nu moet ik doorsparen voor de witte en die kost het dubbel:(
wat is het leven van een gitarist toch zwaar....

fred dons
1 augustus 2012, 11:22
ik heb op dit model gespeeld bij Dijkman in Alkmaar, hij is gemaakt in Indonesie maar dat merk je niet aan de afwerking of bespeeldheid/sound (in ieder geval niet op dit exemplaar) ik twijfel nog steeds om hem aan te schaffen, ik heb hem niet echt nodig maar het kleurtje is wel heer erg super (seafoam green is een echte love it or hate it kleur)

Sinner1980
1 augustus 2012, 17:02
Wow, in seafoam green ook echt! Vet hoor, ik heb het persoonlijk alleen niet zo op signature modellen; geeft me zo'n wannabe gevoel... Dat is persoonlijk natuurlijk

mesaman
1 augustus 2012, 17:24
wie kent steve vai nu dan? vraag het eens in je omgeving, alleen wat gitaar idioten of zappa fanatici,verder niemand.
Dus, of je zelf met het idee kan leven is persoonlijk.

Sinner1980
1 augustus 2012, 17:52
wie kent steve vai nu dan? vraag het eens in je omgeving, alleen wat gitaar idioten of zappa fanatici,verder niemand.
Dus, of je zelf met het idee kan leven is persoonlijk.

Dat zeg ik

Braindead
2 augustus 2012, 16:55
De prijs is wel aantrekkelijk voor een JEM 7. De kleur is onmogelijk maar aan de andere kant ook wel weer gaaf. Om hem echt mooi te maken zou ik hem wel customizen. Andere kleur pickups en een mooie aparte kleur slagplaat en trussrodcover, dan kan ie zich optisch zeker meten met ed andere JEM's. Lijkt me een leuk projectje.