PDA

View Full Version : Gibson Burstbucker Pro setje.. waarde?



Emielio
30 juli 2012, 23:44
Hallo allemaal,

Zeg, ik zit met een vraaggie.. hoeveel zou ik ongeveer kunnen krijgen voor een setje Gibson Burstbucker Pro elementen? Ik weet de nieuwprijs wel, maar ik heb geen idee hoezeer de waarde voor gebruikte gitaarelementen daalt. Ze zijn niet erg lang gebruikt, heb ze na een jaartje eruit laten halen en laten vervangen omdat ik ze te schel vond qua geluid. Heb nu een DiMarzio Norton en een DiMarzio Air Classic erin. Iemand enig idee hoeveel ik voor het Gibsonsetje kan vragen op bijvoorbeeld Marktplaats? Heb er ook nog een printplaatje bij waar de potmeters en de elementen eerst op aangesloten zaten, moet ik die erbij vermelden/leveren en zoja, hoeveel kan ik daar dan voor krijgen?

Sorry als ik een beetje dom overkom aangezien ik er zelf niet achter kan komen, maarja, ik heb eigenlijk nog nooit gitaaronderdelen en toebehoren verkocht, dus vandaar!

Hotpepper01
31 juli 2012, 08:31
Meer dan 100 euro zou ik er niet voor over hebben...

Pakie
31 juli 2012, 10:33
Hoi Emielio,

Volgens mij moet je voor het complete setje wel wat meer kunnen krijgen (ergens tussen de 150 en 200 ?), mits je de boel netjes hebt gehouden, natuurlijk.
Er zijn ook wel mensen die juist op zoek zijn naar dat geluid en dan is het een leuk extraatje als je de originele printplaat en de Bourne Pots erbij kan leveren. Als je ze dan ook nog het doorzichtige kapje er bij beloofd (sommigen geilen daar op) , dan krijg je vast wel iemand over de streep.

Overigens heb ik dezelfde gitaar als jij, maar dan de Dessert Burst. Prima gitaar, speelt fantastisch ! Maar ik vind de elementen soms ook wat aan de schelle kant. Zelf liep ik al eens te denken om iets van Bare Knuckle Pickups erin te zetten maar ik zou niet weten welke. Hoe bevallen die Dimarzio's in jouw LP ?

snaarplukker
31 juli 2012, 15:02
Je kan 50-60 % van de nieuwwaarde vragen.

HaroldA
31 juli 2012, 15:05
Het is "bieden vanaf €160" geworden. Veel te veel als je het mij vraagt.

http://link.marktplaats.nl/582066555

Pakie
31 juli 2012, 15:26
Gewoon geduld hebben Emielio !

Als je na een maand nog steeds geen (fatsoenlijk) bod hebt gekregen, kun je altijd nog je advertentie aanpassen.
Er wordt soms beschadigd spul, voor bijna de nieuwprijs verkocht.

HaroldA
31 juli 2012, 15:34
Er wordt soms beschadigd spul, voor bijna de nieuwprijs verkocht.

Nieuwprijs BB Pro's: €190. "bieden vanaf €160" is dan bijna de nieuwprijs.

Pakie
31 juli 2012, 16:08
Nieuwprijs BB Pro's: €190. "bieden vanaf €160" is dan bijna de nieuwprijs.

Dat is alleen voor de BB Pro's. Het originele printplaatje met de Bourne Pots erbij kan voor sommige mensen heel aantrekkelijk zijn, waardoor ze er wat meer ervoor over hebben. Als Emielio er dan ook nog dat doorzichtige dekseltje erbij doet, maakt hij nog meer kans. Zo krijgt hij (met wat geduld) misschien nog een leuk bedrag voor zijn spullen.
Ik heb al genoeg mensen gehoord die zo'n strak printplaatje en doorzichtig dekseltje geweldig vinden (van mij persoonlijk hoeft het niet zo nodig, want ik vind het wat kitsch, maar ja).

HaroldA
31 juli 2012, 16:11
Dat is alleen voor de BB Pro's.

Inderdaad: http://link.marktplaats.nl/582069885

€80 voor een BB Pro met kromme poot ipv €95 nieuw in de winkel.

Emielio
31 juli 2012, 17:26
Hmm.. ja okay nu ik dit zo las.. Ik heb de prijs iets omlaag gegooid. Dat is wel zo verstandig denk ik.
En dat doorzichtige dekseltje kan ik er in principe ook nog wel bij gaan doen, dan kan ik voor mezelf gewoon een zwarte kopen.

Emielio
31 juli 2012, 17:31
Overigens heb ik dezelfde gitaar als jij, maar dan de Dessert Burst. Prima gitaar, speelt fantastisch ! Maar ik vind de elementen soms ook wat aan de schelle kant. Zelf liep ik al eens te denken om iets van Bare Knuckle Pickups erin te zetten maar ik zou niet weten welke. Hoe bevallen die Dimarzio's in jouw LP ?

Ik ben ook zeer tevreden met mijn gitaartje! Speelt super, en ik heb nu al zowat 2 jaar veel plezier van mijn DiMarzio's. Hij "bijt" meer zegmaar, en het schelle is weg. Nu zit er duidelijk meer laag en mid in :)

Pakie
31 juli 2012, 18:06
OK,

Bedankt, dan worden die DiMarzio's zeer zeker goeie kandidaten voor mij.
Probleem is altijd dat je niet zomaar naar een winkel kan gaan om er een reeks verschillende Pickups even "in te drukken" en dan een paar uur achter elkaar uit testen. En om ze allemaal aan te schaffen wordt wel erg duur :)

Nog wel een vraagje; wat heb je er nu voor potmeters en weerstandjes in (laten) zetten ?
Maar misschien dwaalt dat een beetje van je oorspronkelijke vraag af.

Anyway, Succes met de verkoop van jouw PUP's. !

Emielio
31 juli 2012, 18:13
Ja dat is altijd jammer, ik zou ook wel willen dat je pickups gewoon even eruit kan trekken en nieuwe erin proppen, om ze dan ff een tijd te testen.. wie weet vinden ze dat ooit nog eens uit, haha!

Uhm, mijn gitaar heeft nu in feite dezelfde specs als een traditional, qua potmeters en dergelijke, met als enige verschil dat ie een stuk lichter is vanwege de uithollingen onder de top die iedere les paul standard heeft :)

Maar in ieder geval bedankt, ik hoop dat ik er een redelijke prijs voor zal kunnen vangen!