PDA

View Full Version : Guyatone Slow Volume ???



Marshallover
13 juni 2003, 07:50
Kheb het al eens eerder gepost:

Als nog iemand van z'n Guyatone SV-2 (Slow Volume) af moet, zeg het maar... (Als iemand die uberhaupt kent....) :-D

Of kent iemand een winkel waar ze die dingen verkopen? :-?

Groeten,

Marshallover
18 juni 2003, 08:24
Ok, geen enkele gek die dat ding kent of heeft????? :cry:

Is er dan een ander pedaal van een ander merk ofzo die het zelfde effect kan veroorzaken??? :o

Dus het AUTOMATISCH harder worden van het geluid en bij elke aanslag opnieuw....... (dat is dus wat de Guyatone ook doet) :lol:

Groeten,

DOLBY
18 juni 2003, 10:48
Boss SG-1 Slow Gear, EH Attack Decay, DOD FX-15 Swell Pedal en Maestro Envelope Modifier doen het ook. Ook Boss GT multi effecten hebben dit feature.
Ik ben toevallig tegen een eenvoudig schema'tje aangelopen en ik zal er binnenkort 'ns eentje bouwen, kijken of het bruikbaar is.

Marshallover
18 juni 2003, 12:44
Boss SG-1 Slow Gear, EH Attack Decay, DOD FX-15 Swell Pedal en Maestro Envelope Modifier doen het ook. Ook Boss GT multi effecten hebben dit feature.
Ik ben toevallig tegen een eenvoudig schema'tje aangelopen en ik zal er binnenkort 'ns eentje bouwen, kijken of het bruikbaar is.


Heel tof man, hou me op de hoogte als je het klaar hebt, dan ben ik wel geinteresseerd in het schema en hoe je het gedaan hebt !!! :wink:

Bedankt voor de moeite,

Groeten,

Marshallover
18 juni 2003, 13:05
http://www.futuremusiconline.com/schem/bosssg1.pdf

Hier staat een schema voor de Boss SG-1, misschien heb je er wat, ik heb van dit soort zaken echt te weinig verstand...

Maar succes in ieder geval als je nog zoiets gaat maken en laat me weten of het wat is geworden :wink:

Groeten,

DOLBY
18 juni 2003, 13:55
Die SG-1 ziet er wel een stuk ingewikkelder uit dan het schema wat ik heb. Maar goed, ik ga t gewoon proberen. Ik laat t wel weten of t wat geworden is.

Marshallover
18 juni 2003, 16:09
Die SG-1 ziet er wel een stuk ingewikkelder uit dan het schema wat ik heb. Maar goed, ik ga t gewoon proberen. Ik laat t wel weten of t wat geworden is.

Ok dan, super !!! :razz:

Groeten,

Negative K3 fan
18 juni 2003, 16:14
Boss maakt zijn pedalen vaak veel te ingewikkeld...

Marshallover
18 juni 2003, 16:19
Boss maakt zijn pedalen vaak veel te ingewikkeld...


Maar BOSS is helle goed, helle tof en SUPERRRRR sterk, RAMME DUS !!!


Groeten,

jorrit
19 juni 2003, 20:36
over het algemeen (met een paar uitzondereringen daar gelaten) zuigt boss eigenlijk.....

Robbert
19 juni 2003, 20:57
over het algemeen (met een paar uitzondereringen daar gelaten) zuigt boss eigenlijk.....

Tja.. dat is dan jou mening.

Als ze zo zuigen, waarom spelen -dan zo goed als alle- "bekende" gitaristen met een DS-1. Of een CE-1 chorus..??

D'r zit voor ieder wat wils tussen. Inderdaad enkele pedalen die ze niet hadden hoeven te produceren, maar dat is met iedere grotere fabrikant.

Marshallover
20 juni 2003, 07:07
Daar gaan we weer :evil:

Ieder z'n mening, maar een feit is dat Boss gewoon oerdegelijke effecten maakt.....
Ze zijn bijna niet kapot te krijgen.....

Groeten,

DOLBY
22 juni 2003, 21:36
Het eerste schema´tje wat ik had deed ´t niet. T was ook te simpel om waar te zijn.
Ik heb nog een ander schema gevonden en dat ga ik dan maar proberen. Zal iets langer duren want er moet een niet zo´n alledaagse IC in. Hopelijk doet die t wel. Ik meld t wel op deze draad.

DOLBY
9 augustus 2003, 15:23
Het tweede schema wat ik geprobeerd heb werkt wel. Ik weet alleen niet of het wel gebruiksvriendelijk genoeg is. Om het "viool" effect voor elke aangeslagen noot opnieuw te krijgen, moet je eerst wachten tot de vorige afgedempt is.
Misschien kunnen andere gebruikers van soortgelijke effecten hier commentaar op geven.
Wie geinteresseerd is wil ik wel het schema en pcb ontwerp toesturen.
Als er mensen zijn die betere schema´s hebben hoor ik dat graag.

DOLBY
12 januari 2004, 17:51
Zo even een oude topic uit de sloot halen.
Ik heb inmiddels een Boss Slow Gear replica gebouwd en die werkt weer een stuk beter, al blijft het behelpen vind ik, maar dat is persoonlijk.
Ik heb Steve Morse van Deep Purple een "viool" solo zien spelen door met zijn pink de volume-knop te bedienen. Klonk perfect, maar ja, we zijn niet allemaal virtuoos.
Wie het schema wil (en de pcb-layout) roept maar.