PDA

View Full Version : Fralin, Kinman, Rio Grande, Bill Lawrence....etc.



SteavisSmokin
13 januari 2002, 22:32
Iemand ervaring met deze elementen? Of andere 'boutique' strat replacement pickups? Wat zijn de verschillen in klank en bouw? De Kinmans heb ik weleens gehoord bij Vox Humana, maar het probleem met elementen is dat je ze meestal niet kan testen voordat je ze koopt. Anyways, alle input is welkom,
Steven

maestro_nl
14 januari 2002, 10:21
http://www.debrugvolendam.nl/
Vraag naar Marcus
Aanwezig woe tm za
Noem mijn naam ook ff (Edwin)

poeyerke
14 januari 2002, 13:51
Ik heb alleen ervaring met de kinman's.

Ik speel op een Fender Strat en ik wilde graag Fender Texas Specials, maar omdat ik nogal eens voor mijn computer zit te spelen (opnemen) had ik enorm veel last van die brom.

Ik had gehoord van de Kinman's en dat die ook elementen vergelijkbaar met de Fender Texas Specials hebben. Ik heb ze eigenlijk gekocht omdat ik er alleen goede dingen over hoorde en er geen brom inzit (waarbij het strat geluid behouden blijft).

Ik heb ze nu sinds kort (Kinamn Avn Blues Set) en ben er erg tevreden mee, geen brom en een goed geluid. Ik heb ze echter nooit vergeleken met andere pickups dan de strandaard strat pickups.

Ik wil binnenkort nog een strat aanschaffen en daarin de Traditional set zetten om zo ook een standaard strat geluid zonder brom te hebben.

De reden dat ik ze kocht was dus eigenlijk om van de brom af te komen, en een beter en warmer geluid te krijgen. Dat heb ik bereikt koste alleen wel wat knaken (356 euro).

Uiteindelijk willen al die pickups hetzelfde doen... het geluid van een oude 'Vintage' strat nadoen, ik kan me dus ook niet voorstellen dat er extreem veel verschil in klank is tussen al die 'boutique' pickups.

SteavisSmokin
14 januari 2002, 15:59
Ik vond de Kinmans zelf erg goed klinken en als je ze een beetje bijdraait krijg je al weer een totaal ander geluid, echt erg goed. Maar dat zijn dus ook de enige pickups die ik geprobeerd heb naast de standaard pickups in mijn gitaar.
Maestro, weet die marcus veel van elementen af, heb jij er ook ervaring in omdat je me daar naar toe verwijst?

thx,
Steven

moretel
16 januari 2002, 14:33
nogal eens voor mijn computer zit te spelen (opnemen) had ik enorm veel last van die brom.


Deze brom wordt vaak veroorzaakt dooe de monitor, als je die uit zet tijdens opnemen is deze brom vaak weg, porobeer maar eens.

poeyerke
16 januari 2002, 15:59
Op 2002-01-16 13:33, schreef moretel:

Deze brom wordt vaak veroorzaakt dooe de monitor, als je die uit zet tijdens opnemen is deze brom vaak weg, porobeer maar eens.


Dat klopt, maar ik vind het fijn om mijn scherm te zien bij het opnemen, anders zou ik er ook niet voor blijven zitten. :grin:
Overigens heb je die brom altijd met single coils, ook als je scherm niet aan staat, al is die brom dan minder irritant.

Met de Kinman's heb ik nooit en nergens last van brom, zelfs niet met extreme high gain.

maestro_nl
16 januari 2002, 17:19
Hey SteavisSmokin,

Marcus heeft JoeBarden TwoTones in m'n PRS gezet. Niemand(!) in NL wist hoe je die dingen moest aansluiten want deze versie heeft volgens mij 2x3 draden + afscherming.
Tevens heeft ie een mid singlecoil gefreesd.
Een blower-switch(a la Anderson).

Op m'n tweede PRS heeft ie Bluesbuckers gezet (=P90 in humbuckerbehuizing EN humbucking)

Hij denk allerlei schakelingen uit, heeft als eerste vaak de nieuwste pickups in huis.

Hij werkt o.a. voor Jan Akkerman.
Goede service.
Veel kennis.

Heeft naast de DiMarzio Virtual Vintage ook Kinman's, Evans en FRALIN's.

Tevens heeft ie een systeem ontwikkeld om echt iedere true single coil muisstil te krijgen...

Maar vertel dat maar niet verder :smile:
Nogmaals, ik zou het waarderen als je m'n naam ff noemt. (Edwin)

SteavisSmokin
16 januari 2002, 21:23
Oke dank je, zal hem een belletje geven, wanneer weet ik niet want heb het erg druk deze week. Ik zal je naam zeker even noemen.

Ik heb na meer lezen op internet mijn keuze beperkt tot deze 3:
- Fralins Real 54's
- Kinman AVn Traditional set
- Van Zandt true vintage

Reden waarom ik dit onderwerp startte (heb ook op fenderforum gevraagd) is omdat ik in mijn hoofd heb om een classic serie gitaar te kopen en/of een andere hals voor mijn strat die ik nu heb en de elementen te upgraden van beide gitaren. Vooral die van de classic serie vind ik erg te donker en niet levendig klinken. Maar goed, eerst nog effe sparen dus! Ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken over mijn '66 Super Reverb op 5....:wink:

Steven

maestro_nl
16 januari 2002, 23:29
hey Steven,

Je naam kwam ik inderdaad ook op de Fenderforum tegen.
We zoeken bijna hetzelfde.
Zie onder een quote from the forum:I love the Fralin Vintage Hots but I will say that the Van Zandts Vintage + are close if not equal and will cost a bit less. I have Fralins, Van Zandts, and Lawrences in my three Strats. The Lawrences are awesome too and even less $. My opinion is that for Rock with lots of EL34 gain, use the Fralins. For clean, use the Lawrence 280/290 combo. For blues played through overdriven 6L6 or 6V6 tubes, use the Van Zandts. Those are my preferences after noodling around with these three PUP sets on my Univalve amp.

Helaas kunje de Lawrences nergens beluisteren... Fralins ga ik zaterdag beluisteren...Meel me anders ff :smile:

SteavisSmokin
17 januari 2002, 20:59
you've got mail