PDA

View Full Version : 2 tops aan elkaar koppelen?



YannickH
29 juli 2012, 18:55
ik ben van plan een mesa boogie stiletto top bij te kopen.
nu was mijn vraag: kan ik deze samen koppelen aan mijn dual rectifier en aan 1 cabinet aansluiten?
zou ik ze dan door middel van een switchpedaal allebij te samen kunnen gebruiken?
en als dit zou gaan moet ik dan al mijn pedalen dubbel hebben of kan ik ze gewoon gebruiken met de 2 tops samen?

TimS
29 juli 2012, 19:32
Je hebt volgens mij 3 mogelijkheden:

- Stereo speakerkast gebruiken en dan beide versterkers de helft van de speakers laten gebruiken.

- De send van de eerste versterker in de return van de tweede versterker doen (van de FX loop). Als je dan bij de tweede versterker de FX loop aan zet krijg je de voorversterker van de eerste versterker, met de FX loop uit z'n eigen voorversterker. Je gebuikt dan wel altijd de eindtrap van 1 van de versterkers. Hoe je het met de versterker zonder speakerskast doet weet ik niet precies, ik geloof dat je die wel op standby kunt zetten zonder dat er wat kapot gaat maar dat weet ik niet zeker.

- Je kunt een speciale headswitcher gebruiker zoals deze (http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt.htm).

big dooley
29 juli 2012, 19:37
dit is hoe ik het gedaan heb met m'n JVM en AFD...

http://www.marshallforum.com/attachments/marshall-amps/7798d1326943829-afd-jvm-marriage-improved-afdjvmwedding-2.jpg

wat ik hier in feite doe, is met de line selector kiezen welke preamp ik wil gebruiken (AFD of JVM) m'n effecten erop los laten en het choruspedaal gebruiken om het signaal te splitten zodat beide eindtrappen gebruikt worden... iedere eindtrap drijft dan weer zijn eigen paar speakers aan...

signaalpad is als volgt:
les paul > stageclix wireless > boss NS2 input > boss NS2 send > cry baby > boss LS2 input > boss LS2 send A > AFD input/boss LS2 send B > JVM input > AFD FX-loop send > boss LS2 return A/JVM FX-loop send > boss LS2 return B > boss ls2 output > boss NS2 return > boss NS2 output > boss DD3 > boss CE3 input > boss CE3 output A (wet+dry) > JVM return/boss CE3 output B (dry only) > AFD return > JVM poweramp > vintage 30's/AFD poweramp > G12H30 anni's

beide preamps simultaan gebruiken kan ook, maar het in of uitschakelen van gainstages op multikanaals versterkers geeft vaak een faseprobleem met de preamp van de andere versterker...

big dooley
29 juli 2012, 19:50
met een dual rec en stiletto lijkt het me wel geinig om te experimenteren... de ene zet je op buisgelijkrichting en de ander op diodegelijkrichting... best of both worlds zou ik zeggen :)

YannickH
29 juli 2012, 20:24
bedankt allemaal.
de koop gaat helaas niet door:( verdomme!
hopelijk kom ik ooit nog eens een goede tegen.
nu weet ik het toch al voor de toekomst:)