PDA

View Full Version : Mystic - Evacuate The Dancefloor :-)



Fusion
29 juli 2012, 16:01
Nav de briljante cover van USofguitar en zijn band en hun producer, ook aan de slag gegaan met "Evacuate The Dancefloor" van Cascada. Ik vond het origineel altijd al een geweldig goed nummer, veel beter dan hun eerdere nummers. Ik heb alleen de lead zang van de zangeres en de rap gebruikt, voor de rest is alles door mij gedaan.

Ik hoor graag commentaar op de mix etc.!


http://www.youtube.com/watch?v=ZDcPna5toL4

Duhsjaak
30 juli 2012, 04:03
Hi
Vooral aan USofGuitar en aan jou nog serieuze complimenten. Het vereist doorgaans wel wat moed om buiten je eigen lijntjes te kleuren. En dat is wat hier voluit is gedaan.

Daarbij vind ik het resultaat super geslaagd.

Het leuke is dat het gewoon binnen die scene normaal is om dit soort ingrijpende remixes te maken. Als het dan nog zo goed gebeurt ook als dat hier het geval is, heb je alle reden om daar trots op te zijn. Of fier, afhankelijk van waar je ontbijtbord staat.

Ik ben nog een beetje nieuwsgierig hoe je de stem van de dame heb geisoleerd/geimporteerd, want ik ben een volstrekte nul op dat gebied.

Het kan liggen aan mijn verwachtingspatroon, maar ik had een zwaardere bas verwacht in bepaalde stukjes. Het kan zijn dat je dit opzettelijk niet hebt gedaan. Nu vind ik bepaalde stukje ineens een beetje gaan zweven (als in weinig bodem) binnen je geluid.

Ik heb eerder/elders gezegd dat ik niet de bedoeling gehad dit te ontketenen, maar ben erg blij dat dit toch is gebeurd. En in het bijzonder ben ik nieuwsgierig naar de mening van USofG.

Jammer dat veel mensen op vakantie zijn. Dit verdient gewoon alle aandacht! Is er al eerder hier op Sounds een dergelijke match gemaakt?

Mijn mening: Mission accomplished! Een heel eigen geluid gemaakt van dit lied! En, jullie (Jij en USofG) hebben me laten luisteren naar muziek waar ik normaal ongezien voorbij loop. Weer wat geleerd.
Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
30 juli 2012, 15:31
Super versie. Wel anders dan met Rouge United. Het is meer metal gericht vind ik. Ik hoor dat jij de harmonieen van de prechorus heeft verandeerd??? Het blijft echter goed klinken. Zelf als het drums geluid wat beter zou kunnen zijn is het overal geslaagd idd. Welke programma heb je gebruikt voor de drums programmering?

HaroldA
30 juli 2012, 16:36
Het dubstep gedeelte heeft wel laag, het drums/"metal"-stuk helemaal niet. Voor de rest wel een geslaagde cover! :ok:

Heffie
31 juli 2012, 08:05
Leuk gedaan!:punk: Een meer aanwezige baslijn in de metal stukken zou 'm nog beter maken, denk ik. :ok:

Bloodline
31 juli 2012, 12:41
Waar zijn de losse tracks hiervan te vinden? Ik ga wel een Djent versie maken, gaan we dit forum vol spammen met covers hehe

Fusion
31 juli 2012, 16:11
@Duhsjaak: thanks man! Ik heb gewoon de acapella track op YouTube gevonden :-) Ff Googlen leerde me dat t tempo 127 bpm is, klaar is Kees :) Heb overigens de robotstem eruit geplakt en zelf gedaan, en wel wat kleine trucjes met de acapella track uitgehaald haha.

Ik maak me wel zorgen dat zowel jij als HaroldA alsmede Heffie klagen over t gebrek aan laag in de metalstukken. Op zich moet t natuurlijk geen zompige death metal worden, maar t moet niet al te veel contrasteren met t dubstep gedeelte. Ga ik nog even naar kijken!

@USofguitar: thanks! Ja heb heel af en toe een ander akkoordje erin gegooid hehe. Drums had ik wat anders kunnen EQen etc, maar had gewoon mijn standaard instellingen gepakt voor mijn usual metal setup, daar klinken ze normaliter wel goed. Het is de DFH EZX plugin in Superior Drummer 2.0, met mijn eigen mixer instellingen, en wat pitch aanpassingen van sommige samples etc.

Duhsjaak
2 augustus 2012, 02:09
Hi
Dank je voor de tips! Geen idee of ik zoiets voor elkaar zou krijgen...
Super leuke ontwikkeling. En je ziet hoe enthousiast ook anderen zijn., Gouden idee vriend!!!
Vriendelijke groet, Gus

jannest
2 augustus 2012, 11:52
knap hoor

maar wtf
iedereen aan italodisco ?

Duhsjaak
2 augustus 2012, 19:25
Hi
Ahhhh....... het heeft een labeltje! Dan wordt het wat.
Ik krijg er steeds meer plezier in.
Vriendelijke groet, Gus