PDA

View Full Version : NGD: Squiertje, maar niet zo maar een.



Wouter J
29 juli 2012, 14:30
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1819.jpg
Ik weet hoe dit gaat: Fender brengt zoiets uit, je ziet ze overal en nauwelijks een jaar later zijn ze allemaal verdwenen. Dus zodra ik zeker wist dat ik er een kon kopen ging ik er ook voor.

Nou heb ik eerder een Fender Jaguar gehad, een Japanner en dat was een kreng van een instrument, veel problemen met de brug en elementen die vreselijk klonken. Deze Squier kostte me minder dan de helft dan wat ik voor die Japanner had betaald en alleen al bij het inpluggen in de winkel wist ik het al.

Die Duncan designed pickups klinken een stuk beter, typish Fender jag maar toch met een randje wat die Japanse pickups niet hadden. En omdat ik nu wel een paar dingen over afstellen weet, nam ik geen risico's met die brug.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1821.jpg
Ik moet wel benadrukken dat ik dit gedaan heb met een goede colom boor, en dat je zoiets ook niet moet doen als je niet weet waar je aan begint. Het veranderde het hele gevoel van de gitaar, veel steviger, je hoeft je minder zorgen te maken.

Heerlijk instrument, wellicht dat ik er nog eentje bijkoop.

.slash.
29 juli 2012, 15:18
Ik hou zo van dat kleurtje, de slagplaat is alleen wel erg wit...
Veel speelplezier!

grayfink
29 juli 2012, 16:12
Maar wat heb je nu met die kolomboor gedaan dan?

Wouter J
29 juli 2012, 16:44
Maar wat heb je nu met die kolomboor gedaan dan?
De studs voor de Fender brug zijn een stuk smaller dan die van een Tune-o-Matic dus ik moest de gaten groter maken om die brug erop te krijgen.

Mitch
29 juli 2012, 17:00
Ja, die vorige Jag heb ik ook nog even gehad en daar was nog geen fraai gereedschap gebruikt voor het oprekken van de elementroutings tot ze groot genoeg waren voor P90s :D Weet niet of jij dat zelf had gedaan of een andere eigenaar, maar voor klussen aan een instrument, ook al gaat er een slagplaat overheen, is het toch wel fijn als het netjes gebeurt. Hoe dan ook, verschrikkelijke kleur voor mijn smaak maar natuurlijk uitstekend voor zo'n gitaar.

Wouter J
29 juli 2012, 17:55
Ja, die vorige Jag heb ik ook nog even gehad en daar was nog geen fraai gereedschap gebruikt voor het oprekken van de elementroutings tot ze groot genoeg waren voor P90s :D Weet niet of jij dat zelf had gedaan of een andere eigenaar, maar voor klussen aan een instrument, ook al gaat er een slagplaat overheen, is het toch wel fijn als het netjes gebeurt. Hoe dan ook, verschrikkelijke kleur voor mijn smaak maar natuurlijk uitstekend voor zo'n gitaar.

Het schaamrood staat me op mijn wangen maar dat deed ik zelf, met een hand frees. Maar zelfs met de P-90's klonk die gitaar vreselijk, dus het lag niet zozeer aan de pickups, de gitaar klonk gewoonweg niet goed. Ik meen te herinneren dat ik je toen verteld heb dat ik die P-90's er zelf in heb gezet.

Niet lang nadat jij die gitaar van me had gekocht stond deze alweer op Marktplaats dus jij ondervond hetzelfde wat ik ondervond met die Jaguar.

Wat de kleur betreft...
http://cdn.mos.musicradar.com/images/features/50-greatest-guitar-tones/jeff-beck-corbis-660-80.jpg
Jeff Beck kan het toch niet fout hebben?

Mitch
29 juli 2012, 19:44
Nee precies, het is een uitermate goeie Fenderkleur, ik ben er alleen zelf allergisch voor.
Die Jag was inderdaad gewoon kut. Nog zo dom geweest om er andere pickups in te laten zetten maar het was het gewoon niet. Iel en saai. Jammer, hij zag er geweldig uit en de bespeelbaarheid was wel prima.

caliban
29 juli 2012, 20:35
Knappe gitaar, heb er ook behoorlijk GAS voor. Hoe vond je de stock brug?

grayfink
29 juli 2012, 22:00
De studs voor de Fender brug zijn een stuk smaller dan die van een Tune-o-Matic dus ik moest de gaten groter maken om die brug erop te krijgen.

Die tune-o-matic was me zelfs nog niet eens opgevallen.:chicken:

Mitch
29 juli 2012, 22:47
Ik denk dat je een off-set gehad moet hebben om als eerste naar de brug te kijken als je een plaatje ziet :)

grayfink
29 juli 2012, 23:41
Nou ja, nooit gehad dus, heb er niks mee. :ok:

pim raaijmakers
30 juli 2012, 22:24
ga jij deze gitaar bij slavantas gebruiken?:crazyhappy:

trouwens, wel een mooie.....

Wouter J
30 juli 2012, 23:28
ga jij deze gitaar bij slavantas gebruiken?:crazyhappy:

trouwens, wel een mooie.....

Not bloody likely, omdat Slavantas niet meer bestaat.

Luke-wannabe
31 juli 2012, 00:58
Super vet!! Ik ben zeer benieuwd naar die Squier offsets!! Super slimme stap van Squier als je het mij vraagt :) Ik zou wel zo'n Mustang willen hebben!

caliban
31 juli 2012, 13:03
Super vet!! Ik ben zeer benieuwd naar die Squier offsets!! Super slimme stap van Squier als je het mij vraagt :) Ik zou wel zo'n Mustang willen hebben!

In het sonic blue... Ziet er super uit

Luke-wannabe
31 juli 2012, 13:26
Fiësta Red ;)

lauke_101
2 augustus 2012, 14:00
Nice! Zelf gisteren de witte Jazzmaster gekocht, erg mooi gitaartje ook voor het geld :)