PDA

View Full Version : Demonic Harmony



Megalodon
13 juni 2003, 04:44
http://home.wanadoo.nl/robindorland/mp3/R.%20Dorland%20-%20Demonic%20Harmony.mp3


Compositie die al tijden wilde afmaken.... hier en daar wat improvisaties gecombineerd met vast thema.

Kusjes,

Megalodon (hahaha)

Bosch
13 juni 2003, 08:43
Zonder meer heel leuk om naar te luisteren! 8-)
Background-tockle is wel een beetje truttig, iets teveel gedempt misschien :???:
Als die toetsen invallen----> is erg goed!
Leuk einde met die delaydrums!
Het is duidelijk door Satriani geinspireerd maar je hebt er een eigen SWING aan gegeven 8)

Verhoog je productie en post eens wat meer :razz:

Cya,

~Bosch~

RadiuS
13 juni 2003, 12:59
wow, er zit zeker iets heel vets in. Alleen mist t toch nog wat...t is te langdradig, de leadpartij heeft op zich mooie toon maar mist wat "pit" (misschien iets meer sustain of agressievere attack). Verder echt gaaf weer hoor!!

Megalodon
14 juni 2003, 20:23
Thnx guys :)

Tja, ik ben er ook niet helemaal tevreden mee. Het gaat iets te langzaam en de solo's kunnen beter. Waarom dan toch gepost? Ach, ik MOEST het voor vrijdag afkrijgen en wilde gewoon even meningen peilen.

Wat ik ik eigenlijk in m'n hoofd heb voor deze compositie is voor mij nog niet haalbaar. Maar ik blijf er dus aan werken en in de toekomst denk ik dat het een blijvertje kan worden; in ieder geval voor mij persoonlijk. Er valt veel emotie uit te halen.

Ben nog steeds herstellende van RSI achtige problemen, dus vandaar dat ik niet veel op internet zit als het niet hoeft en dus ook lang niet zoveel gitaar speel als ik eigenlijk zou willen. Aangezien ik in tijdnood zat met dit stuk heb ik ook weer m'n polsjes overbelast, dus ff paar dagen rustig aan doen en dan weer opbouwen. M'n techniek is in elk geval vooruit gegaan, ook al hoor je dat misschien niet direct hier in dit stuk, maar het voelt gewoon beter aan om te spelen.

Anyway, tnx for tha reply :)

Later!

RadiuS
14 juni 2003, 21:14
aw man, balen van je RSI :( je was idd een tijdje weg, je vorige mp3tjes die je had gepost vond ik ook al vet. Succes iig met je polsen!

Predator
16 juni 2003, 12:17
:-? Ik begin de laatste tijd ook wat RSI achtige trekjes te ontwikkelen denk ik zo. Mijn linkeronderarm overbelast TE snel naar mijn mening. Ik kon vroeger uren lang achter elkaar doorspelen. Nu hou ik het geen kwartier vol of ik moet alweer als een gek naar beneden rennen om mijn arm onder koud water te doen of een ijszak te pakken. Het begint een beetje eng te worden. Ik denk dat ik wat meer afwisseling in mijn oefeningen moet brengen. Dit jaar gelukkig weer 6 weken lang thuis in Portugal op vakantie. Voor die tijd stel ik wel wat afwisselende oefeningen samen want RSI wil ik echt niet! :o

Maar goed, je stuk klinkt wel vet. Je kunt duidelijk horen van wie je de inspiratie hebt jah en ik ben het ook net Bosch eens dat het vanaf het toetsen gedeelte pas echt cool word. Een apart stuk moet ik zeggen, maar leuk nontheless. De rythm guitar (de tokkel) kon wel anders vind ik, die klinkt een beetje saai zo, waardoor de compositie iets te langdradig wordt maar voor de rest leuk gedaan.

Als je nog enige RSI-preventietips hebt, laat het mij graag weten. Zelf ben ik ook op zoek naar preventietips maar ik heb sterk het vermoeden dat het ligt aan mijn teveel hetzelfde oefenen.

Hier een page: http://home.hccnet.nl/b.elzerman/oefening.html

Megalodon
16 juni 2003, 21:10
Dit is een goede site: www.guitarprinciples.com

Kijk even bij de gratis tips met foto's en op het forum.

Het ging ook juist beter met m'n polsen, alleen moest ik dit stuk hals over kop afmaken en heb ik alles weer overbelast.

Daarnaast speel ik soms ook C&C Generals :) (erg verslavend)

VOOR JE ONDERARM:

Ik heb zelf alles al zo'n beetje gehad en heb het meeste op kunnen lossen. Ik weet niet wat je precies bedoeld, maar ik had pijnsteken in m'n onderarmspieren. Dit is vrij makkelijk te verhelpen door dagelijks jezelf te masseren. Het is vaak een ophoping van afvalstoffen. Dit is wat ik gedaan heb op advies van therapeut:

Doe wat vaseline of iets dergelijks op je duim, en masseer vanaf ellebooghoogte stevig over je onderarmspier omlaag, helemaal tot aan je pols. Hou je spier wel ontspannen natuurlijk. Na een week (of twee) moeten die pijnsteken al een stuk minder zijn en uiteindelijk zelfs helemaal weg.

Nog even en ik kan zelf RSI- dokter worden :)

Predator
16 juni 2003, 23:04
Dus RSI is gewoon goed te verhelpen? Want.. Dat wat jij beschrijft is zo ongeveer wat ik soms heb. Vaak is mijn onderarm gewoon uitgeput maar het is een keer voorgekomen dat het steekpijn deed :-( . Voortaan zal ik voordat ik ga spelen masseren e.d. in de hoop dat het helpt.

Bedankt voor het advies en de link en veel succes ermee!

Megalodon
17 juni 2003, 00:27
RSI is niet altijd makkelijk te verhelpen. Als je het bijvoorbeeld al lange tijd in de polsen hebt zoals ik, dan is het een ZEER langdurig proces om er vanaf te komen.

RSI komt in vele vormen. Vroeger klaagde 17e eeuwse monikken al over pijn in de handen. Is ook niet zo gek als je hele bijbels moet overschrijven. Ik heb vroeger veel strafwerk moeten schrijven op school; kreeg ik ook last van, alleen was dat nog niet zo erg.

RSI staat in principe voor OVERgebruik, maar, wat veel mensen niet beseffen, ook voor VERKEERD gebruik van je lichaamsdelen. Ik heb bijvoorbeeld jaren lang met veel te veel spanning gespeeld zonder pauzes te nemen; dat is slecht. En als je 17 bent, valt het misschien nog mee, maar naarmate je ouder wordt (ik ben nu 27), is de kans groot dat je de prijs moet gaan betalen. En die is soms heel hoog.

Megalodon
17 juni 2003, 00:31
Ik heb veel dingen gehad; last van schouders, elleboog, duim, polsen, onderarmen, you name it. En dat kwam ook waarschijnlijk omdat ik mijn conditie heb verwaarloosd door een zittend bestaan te leiden...eigenlijk "lijden" met lange ij. Mensen die een zittend bestaan lijden MOETEN zorgen dat ze toch genoeg lichaamsbeweging krijgen anders word je lichaam steeds vatbaarder voor blessures.

Ook voeding en genoeg rust is belangrijk.

Anyway; van al die dingen vond ik m'n onderarm-probleem het makkelijkst op te lossen. Vooral NA je activiteigen masseren en ook gewoon als je tijd hebt. Ik had zelf door dit serieus te nemen slechts een weekje nodig voordat het al minder werd. En na zo'n 2 a 3 weken had ik er totaal geen last meer van. Als het nu terug komt, masseer ik het letterlijk weer weg.

Predator
18 juni 2003, 13:29
:) Ik masseer nu ook en speel wat rustiger, ik kom er toch wel! :wink: Soms gebruik ik ook tijgerbalsem voor mijn duimen en palmen, dat is een lichte spierverdover en het werkt heel goed al kun je je handen eventjes niet meer intensief gebruiken en het ruikt HEEL sterk :x .

Maar goed, gelukkig heb ik een vriendin wiens moeder ook wel eens als cesartherapeut RSI patienten behandeld. Die kan mij wel wat tips geven verder. Gisteren had ik voor het eerst bij gitaarles weer gespeeld na 3 dagen en het ging best lekker, dalijk nog even een song opnemen bij mijn toetsenist, hopelijk gaat dat ook goed.

Thanks for the tips!