PDA

View Full Version : "Nieuwe" gitaar! Epiphone G-400 1996



marter544
28 juli 2012, 18:21
Gister een nieuwe gitaar gekocht.. Stond al een tijdje op gitaarmarkt te koop als een flink beschadigde Epiphone SG, zonder verdere info en een klein foto'tje. Had toch mijn interesse gewekt, want hij was maar 80 euro, dus ik in de auto. Kom ik daar, is het een Epiphone G-400, een SG standard dus, made in Korea. Tuners zijn vervangen door Schallers. Na ff op internet zoeken kom ik er achter dat ie in 1996 door Samick gemaakt is. Één minpuntje, hij was onbespeelbaar door een veel te lage topkam en een veel te hoog afgestelde brug.

In 15 minuutjes gefixt, nu is het een ontzettend lelijke SG, die wel errug lekker speelt en prima klinkt. Wel een beetje dof, maar dat is volgens mij een beetje eigen aan Epiphone pickups. Een onverlaat heeft in een donker verleden de gitaar in zijn geheel blauw gekliederd, zonder ook maar iets weg te halen, dit is nog te zien op de switch en nog een aantal plekken. De vorige eigenaar heeft dit verwijderd door te schuren. Jammer dat ie niet eerst even thinner heeft geprobeerd, dan was ie wss een stuk mooier geweest.. Ik denk dat ik em maar licht op schuur, en opnieuw blauw lak. Uiteindelijk een prima gitaar voor een lachertje van een prijs (inc benzine voor het op en neer rijden 90 euro..):

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/165979_3566976701835_1240711158_n.jpg

Wat moet ik er nog aan doen: toets schoonmaken, fretten polijsten, en de brugpickup vervangen. Evt. lak weer mooi maken en de halspickup vervangen. Ik ben blij! Samen met mijn london city strat (weinig meer aan origineel) heb ik nu 2 fijne budget gitaren voor in kroegjes en jeugdcentra ed. waarbij ik niet bang hoef te zijn voor een beschadiging meer of minder.