PDA

View Full Version : Line 6 Spidervalve II



wim59
27 juli 2012, 21:05
Hallo mensen, ik ben in het bezit van een Line 6 Spidervalve II. Thuis met oefenen bevalt het geluid mijn prima maar op de repetities met harder volume en vooral bij het soleren vind de sound hard, bijterig en haast plastic (ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen) klinken. Iemand ervaring of dit op te lossen is met andere buizen??
Groet

Yngwie79
28 juli 2012, 09:44
Heb je al op het Line6-forum gekeken? Daar zijn meer mensen met dat probleem. Sommigen zijn tevreden met een bepaald type firmware (er schijnt nogal een verschil te zijn tussen 1.17 en 1.5 of 2.0), maar ik denk dat het iets persoonlijks is.

Omdat het buizencircuit is ontworpen om goed te passen bij digitale preamp zou ik niet zo snel de buizen gaan omwisselen, maar het valt natuurlijk te proberen. Wat ook een goede oplossing is: inruilen voor de mkI versie ;)

dml
30 juli 2012, 16:14
Is veel simpeler op te lossen. De presets die je thuis gebruikt, heb je waarschijnlijk ook op laag volume ingesteld. Nu moet je diezelfde presets op hoog volume aanpassen en ook weer opslaan. Je hebt dan twee soorten presets: de ene soort voor gebruik thuis en de andere soort voor gebruik live/ in de oefenruimte/ op hoger volume. Toon verandert nou eenmaal als je het volume opschroeft.