PDA

View Full Version : De brom is gone!



Hendriks
27 juli 2012, 19:59
Omdat het toch een beetje komkommer tijd is.

Als ik met mijn tele wat te dicht in de omgeving van de versterker kom hoorde ik toch een stevige brom , die begint als je ongeveer op 1,5 meter van de versterker afstaat , irritant dus.
Vandaag de tele maar eens opengehaalt , eerst de bedrading maar eens ingekort , dus de draden van de elementen en de draden naar de output . Ik hield ongeveer 120 cm aan bedrading over ,dat zit dus gewoon opgerolt in de cavity (k@t Fender).
Vervolgen alles eruit en er vanaf gehaalt , dus de bodie kaal en alle holtes volgeplakt met folie.

http://img812.imageshack.us/img812/6216/img1186on.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/2255/img1187rc.jpg

Alles weer gemonteerd , nieuwe snaren erop en,.................................. de brom is weg , tenminste de meeste , ik moet de gitaar echt vlakbij de versterker houden om de brom te horen.

Nogmaals het is komkommertijd.

.slash.
27 juli 2012, 20:02
Mooi kleurtje!!!

Duhsjaak
27 juli 2012, 21:49
Hi
En nog wel met alu folie. Hele rol voor weinig bij AH of Blokker.
De rest van de brom is natuurlijk omdat wij zo hooghartig zijn om single coil te blijven spelen. Nou, die restantbrom neem ik er met een glimlach bij. Geen probleem.

De rest van de folie kun je je macaroni schotel mee afdekken voordat ie in de koelkast verdwijnt. Zolang the thrill maar niet gone is, is alles OK!

Zeg nou nog maar eens dat wij geen praktische huishoudelijke inzichten hebben omdat wij toevallig ook gitaar spelen.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
27 juli 2012, 22:14
Ha , die Gus (ik mag Gus zeggen want we kennen elkaar) , de folie die ik gebruikt heb kun je niet voor macaroni gebruiken , hij plakt aan 1 kant , dus ik moet nu noodgedwongen mijn andere gitaren ook gaan doen ,anders blijf ik met de rest zitten.
En je hebt gelijk SC gitaren mogen brommen.

muziekschuur
27 juli 2012, 22:23
Ik pak graag de koperfolie. Daar kun je heerlijk de aardedraad ook aan vast solderen. Daarmee krijg je nog minder brom.

jutter
27 juli 2012, 22:27
Nog steeds wat brom? Wat een k@tgitaar, verkoop hem maar aan mij!

jutter
27 juli 2012, 22:28
Ik pak graag de koperfolie. Daar kun je heerlijk de aardedraad ook aan vast solderen. Daarmee krijg je nog minder brom.

Op deze manier is hij al geaard(?)...

Hendriks
27 juli 2012, 23:06
Ik pak graag de koperfolie. Daar kun je heerlijk de aardedraad ook aan vast solderen. Daarmee krijg je nog minder brom.
Alles staat nu met elkaar in contact , er moet ook een beetje brom overblijven :)

@Jutter , deze wil hier niet meer weg .

jutter
27 juli 2012, 23:07
Alles staat nu met elkaar in contact , er moet ook een beetje brom overblijven :)

@Jutter , deze wil hier niet meer weg .

Niet uit vrije wil? :D

Hendriks
27 juli 2012, 23:25
Niet uit vrije wil? :D

Ik ben best wel wisselvallig ( :) ) met gitaren , maar bij deze heb ik er nog geen seconde over gedacht om hem te verkopen .
Mijn LP zie ik hier ook nog wel een tijdje verblijven denk ik.

jutter
27 juli 2012, 23:34
Ik ben best wel wisselvallig ( :) ) met gitaren , maar bij deze heb ik er nog geen seconde over gedacht om hem te verkopen .
Mijn LP zie ik hier ook nog wel een tijdje verblijven denk ik.

?????????????????????????
Alles okay???????????????? :D

Hendriks
27 juli 2012, 23:52
?????????????????????????
Alles okay???????????????? :D
Yep , helemaal super .

Duhsjaak
28 juli 2012, 02:27
Ha , die Gus (ik mag Gus zeggen want we kennen elkaar) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jazeker! En met plezier wat mij betreft. Het wat het stukkie rijden meer dan waard!
Vreindelijke groet, Gus