PDA

View Full Version : Spaanse gitaar kopen in Spanje



Silky finger
27 juli 2012, 17:34
Hoi Forummers,

Ik ben hier eigenlijk net nieuw en heb gelijk een vraag.

Ik speel zo'n 25 jaar gitaar te weten electrisch (Fender telecaster), acoestisch (guild), bas (Warwick) en zoek nog een leuke spaanse gitaar. Volgende week ga ik voor 3 weken naar Spanje (tussen Valencia en Alicante in). Weet iemand nog wat leuke adresjes om te gaan kijken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een klassieke / Spaanse. Gitaar, budget 400 - 500 Euro.

Groeten,

Ron

Muzieknono
27 juli 2012, 19:00
Hey Ron, hou er rekening mee dat de gitaren in Spanje vaak duurder zijn als hier, ik was hetzelfde van plan en mijn flamencoleraar raadde het me af.
Mvgr. Dirk Jan :B

Jan Buurman
27 juli 2012, 20:28
Je weet in ieder geval wel zeker dat het een Spaanse gitaar is...:soinnocent:

Hendriks
27 juli 2012, 20:45
Je hebt in Spanje veel kleine locale bouwers die flamenco gitaren bouwen. Gewoon even vragen aan een local in Valencia (prachtige stad).

Martin_
27 juli 2012, 22:28
Dikke crisis daar. Je zou denken dat dat de prijzen drukt.

Woml
27 juli 2012, 22:59
Toen ik eens in die omgeving op vakantie was, heb ik ook zo'n winkeltje van een lokale bouwer in een stofjas gezien. En ik was toen in een periode waarin ik te pas en te onpas met nieuwe gitaren aan kwam zetten. Als hij niet per ongeluk dicht was op de dag dat we weer naar huis gingen, was ik waarschijnlijk met een impulsaankoop thuisgekomen. En achteraf denk ik dat dat geen goed idee was geweest.
Ik heb jaren later gewoon bij een lokale gitaarwinkel alhier een Duitse Spanjaard aangeschaft, en die doet het prima.

Silky finger
27 juli 2012, 23:09
Klinkt als een afrader.

Let wel, ik hoef geen gitaar te kopen ... Wil wel graag mijn huidige Spaanse gitaar een keer vervangen voor iets beters.

Budget hoeft ook niet op maar is wel beschikbaar.

Heb ook geen haast.

Maar een beetje rondkijken kan geen kwaad. Kan trouwens ter plaatse zelf vrij redelijk beoordelen of ik met en goede gitaar te maken heb.

Advies is altijd welkom.

Gr.
Ron

DBS
27 juli 2012, 23:58
Ik zou het persoonlijk nooit en te never doen.. als eerste zit je met garantie en ten tweede kan je een hoop gezeik aan de grens krijgen vanwege douane kosten en invoerrechten. Er is genoeg concurrentie hier in NL, maar aan de andere kant is het wel grappig om iets 'locals' aan te schaffen waar je je goed bij voelt, alleen zou ik mijn zuurverdiende centjes er niet op die manier aan willen besteden.

Maar dat is mijn mening!

Rizz
28 juli 2012, 00:38
Ik zou het persoonlijk nooit en te never doen.. als eerste zit je met garantie en ten tweede kan je een hoop gezeik aan de grens krijgen vanwege douane kosten en invoerrechten. Er is genoeg concurrentie hier in NL, maar aan de andere kant is het wel grappig om iets 'locals' aan te schaffen waar je je goed bij voelt, alleen zou ik mijn zuurverdiende centjes er niet op die manier aan willen besteden.

Maar dat is mijn mening!

Europese Unie, geen invoerrechten... Misschien in het vliegtuig, hoe je 'm mee gaat nemen...

telecastermaster
28 juli 2012, 11:34
Amalio Burguet zit Valencia http://www.burguet.com/en/#go_page_435

http://goo.gl/maps/GW5J