PDA

View Full Version : welke pickups voor jackson?



xanthos
26 juli 2012, 23:57
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een japanse jackson RR uit 1992. Nu is hier alles nog origineel aan, en toe aan een opknap beurt. Er zitten nu actieve reflex elementen in. De nieuwe elementen mogen weer actief zijn, maar hoeft niet, dit is namelijk mijn eerste gitaar met actieve elementen.

Wat zouden jullie doen?

Lennert
27 juli 2012, 00:09
Ik neem aan dat je metal speelt met een gezonde lading gain? Als je van een strak maar vol geluid houdt --> EMG 81/85 set. Ik weet zeker dat je tevreden zult zijn! Hou je van een meer open geluid en speel je ook regelmatig met een crunchy geluid, zou ik overstappen op passief. Op dat gebied ga ik je alleen geen advies geven want er zijn hier zometeen 10 man die het allemaal stukken beter weten ;-)

xanthos
4 augustus 2012, 17:50
Hallo, ik speel hardcore en zit niet echt te wachten op een crunchy geluid. Maar waarom EMG's en geen blackouts? en als het wel blackouts worden, welke dan?

allochthomas
4 augustus 2012, 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=ryzie8mham8

Lennert
6 augustus 2012, 19:28
Holy crap! JB FTW!

gitaargek1
10 september 2012, 21:12
Hallo

Flink stukje gitaarwerk, I Just Love This :metal:

Groetjes.

arcane
10 september 2012, 21:46
Daar zitten een paar erg leuke riffs bij :)
Ik weet niet welke pickup van deze selectie mijn voorkeur heeft. Ze klinken allemaal lekker. Maar hoe vaker je clipjes terug luistert hoe lastiger de keuze wordt.

Orpheo
11 september 2012, 13:29
De nieuwe duncan fuglybucker of een patb2. Maar een x2n/invader hybrid of jb/superdistortion is ook te gek.