PDA

View Full Version : Noodvraag over Harley Benton flightcase



bosnialove
26 juli 2012, 17:46
Nog even een vraag. Heb gezocht op dit forum, maar geen resultaten.

Ik ga volgende week op vakantie en ik wil mijn gitaar meenemen. Normaal ga ik met de auto, maar ik heb nu geen auto tot mijn beschikking. Vliegen begin ik niet aan een aangezien de bus bijna bij ons huis stopt heb ik besloten om met de bus te gaan.

Ik moet dus snel een flightcase nieuw kopen of tweedehands. Bagageruimte in die bus zal vast helemaal ingepakt zijn, dus ik ga echt niet met de normale koffer reizen.

Ik zag deze Harley Benton flightcase bij Thomann voor €75,-. Heeft iemand deze of heeft iemand met deze ervaring? Zijn ze degelijk en betrouwbaar?

http://www.thomann.de/de/harley_bentonflight_case_wood_les_paul.htm

Maakt niet uit welke case ik koop, ik zal hem voor de zekerheid ook inwikkelen met handdoeken en shit.

Of zal ik het meenemen van de gitaar dit jaar overslaan en later meer geld bij elkaar krijgen, zodat ik dan een Thon flightcase kan kopen voor mijn LP?

Alvast bedankt..

Lodedsvd
26 juli 2012, 17:49
Ziet er zeker een stevige case uit en speciaal gemaakt voor lp's dus ze kan zeker niet loszitten.

universe777
26 juli 2012, 17:58
Is best een degelijke case. Heeft meerdere invlieg-shows overleefd, dus zal een busreisje best kunnen hebben.

bosnialove
26 juli 2012, 22:25
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga hem wel voor de zekerheid inpakken, met name de nek area. Tnx!

Mr.Fingers
26 juli 2012, 22:39
Protectorkeessss, er is geen betere!

Hendriks
26 juli 2012, 22:45
Protectorkeessss, er is geen betere!

Inkoppertje .
Wat ik mij afvraag : hoe neem je een versterker mee? En ik begrijp best dat je in je vakantie een beetje wil tokkelen , maar om nou een Gibson LP mee te nemen , tja. Ik neem geen gitaar mee op vakanties , als de kriebels niet meer te verdragen zijn loop ik wel een gitaarwinkel binnen , maar kan meestal wel een week of 2 zonder.

bosnialove
26 juli 2012, 23:19
Ik heb daar een Blackstar HT1.

Als ik even niets te doen heb, dan pak ik altijd de kans om te spelen. Is hier in NL ook zo. Niet verassend voor mij als ik 5-6x per dag de gitaar uit de koffer haal een een beetje ga spelen.

Agent_Smith
27 juli 2012, 09:04
Protectorkeessss, er is geen betere!

Hahaha! Jij zei het; de rest dacht het :D

peter_heijnen
27 juli 2012, 10:45
Ik heb al 15 jaar een thon case, van thomann dus net als harley benton. Doet precies wat het moet doen en doet dat nog steeds.

Bij de reviews van 'jouw' case is er wat kritiek mbt vorm (niet economisch mbt laadruimte) en binnenwerk (dat je voor perfect fit nog zelf iets moet bijwerken). Stevigheid en beschermfactor is iedereen unaniem dik tevreden over.

Btw, als de gitaar mee op vakantie gaat is vervoer meestal niet het probleem, eerder dat juist diegene met de grootste derriere er boven op gaat zitten....

bosnialove
27 juli 2012, 17:44
Ik denk niet dat een dikzak de kans krijgt om met zijn of haar kont erop te gaan zitten, want hij gaat gewoon in e bagageruite, heh.

groovieguitarguus
27 juli 2012, 19:04
Waarom niet gewoon een SKB... Minder lomp... http://www.thomann.de/de/skb_56_les_paul.htm
Voor de zekerheid tijdens de reis even snaren wat losser zetten....
En... ik zou idd ook niet kiezen om mijn Gibby mee te nemen... maar eerder mijn merkloze (wel te gekke) strat... ;-)

bosnialove
27 juli 2012, 19:41
We hebben daar een tweede huis, dus hij wordt echt niet gestolen ofzo.

Qua prijs enzo heb ik liever die Harley Benton. Voel ik mij toch iets beter bij. Qua ruimte boeit het mij niet. Ik heb dat kaartje betaald en bagage grootte maakt niets uit.

Ik was al van plan om de snaren los te doen en de nek inpakken met handdoeken.

barno
27 juli 2012, 20:03
vakanties zijn uitgevonden om acoustische gitaartjes mee te nemen. en voor de electro freaks: je leert er nog beter op spelen ook.

Mr.Fingers
27 juli 2012, 20:10
Qua prijs enzo heb ik liever die Harley Benton.

"goedkoop is duurkoop", en SKB staat erg hoog aangeschreven als gitaarkoffers. Maar als je je eigen zin wilt doen, mij niet gelaten, maar moet je achteraf niet huilie-huilie doen al je kop eraf gebroken is door een slechtpassende koffer.

Barno: +1

bosnialove
27 juli 2012, 23:45
Ik neem aan dat hij stevig genoeg is. Ik zal er overigens bij zijn als hij erin wordt geplaats.

... Tenzij er nog iemand een goede tweedehands heeft rond de €70,- ..

bosnialove
28 juli 2012, 17:51
Bij de reviews van 'jouw' case is er wat kritiek mbt vorm (niet economisch mbt laadruimte) en binnenwerk (dat je voor perfect fit nog zelf iets moet bijwerken). Stevigheid en beschermfactor is iedereen unaniem dik tevreden over.


Waar heb je dat gevonden? Ik kan niets erover vinden.

BTW, als iemand nog een flightcase voor een LP heeft en hij wil hem snel verkopen, stuur mij ff dan een PM.

showband
29 juli 2012, 13:07
of gewoon een tweedehandsje kopen met een gigbag. Zelfde prijs en je bet niet zuur als ie gejat / kapot is....

peter_heijnen
29 juli 2012, 19:50
Waar heb je dat gevonden? Ik kan niets erover vinden.
Gewoon je eigen linkje en dan naar beneden scrollen.

http://www.thomann.de/de/harley_bentonflight_case_wood_les_paul.htm