PDA

View Full Version : Johnny B Goode (3 gitaren)



Braddie
26 juli 2012, 15:19
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/johnny-b-goode
Voor het intro gebruik ik de Les Paul (Ibanez uit `74) Voor het rittme werk een S101 Telecaster :D En voor de solo(Die vrij lang duurt, mijn eerst echt lange geimproviseerde solo) de Stratocaster :)

De baslijn heb ik grotendeels gestolen van I Saw Her Standing There (Die past er prima onder)

MichaelSS
28 juli 2012, 18:04
Gek genoeg (is dat gek)?? Vind ik je stem erg goed. Kijk alleen uit dat je niet gaat schreeuwen en speel het nummer een halve toon lager. Dan is je bereik groot genoeg voor dit nummer.

Je gitaarspel wordt zeker beter. Werk eens met effecten, daar loopt de boel vloeiender mee over. Probeer verder wat natuurlijker te spelen. Het gaat allemaal zo stroef.

Braddie
29 juli 2012, 05:06
Dat u m`n stem goed vind vind ik opzich wel raar, ik vind hem juist bij dit nummer niet heel erg goed.... Lager opnemen zal ik misschien maar eens doen ja, hij staat nu in A maar ik denk dat ik hem in F# of G beter kan :)

Ik wilde deze solo juist clean opnemen, en sommige stukken zijn hierdoor inderdaad flink stroef ja, maar ik wilde een lange geimproviseerde solo opnemen :)

benwave
29 juli 2012, 11:42
Ik vind het ook wel lekker klinken.
Zeker een goeie stem vooral die little Richard OeeeeeeeeeOeee die er in zit.
Solo af en toe wat vals, maar een kniesoor die daar op let. Leuk gedaan man

grayfink
29 juli 2012, 11:49
Veel beter dan je eerste clipjes, en je bent geloof ik nog jong hé? Prima ontwikkeling.http://www.gitaarnet.nl/images/icons/icon14.png

beruk
29 juli 2012, 12:04
Ja! Je krijgt timing onder de knie!! Rock on dude!:cheerup:

Braddie
29 juli 2012, 13:32
Ja! Je krijgt timing onder de knie!! Rock on dude!:cheerup:

Ik ga zeker door met rocken!, m`n timing word inderdaad al ok!

Braddie
29 juli 2012, 13:33
Veel beter dan je eerste clipjes, en je bent geloof ik nog jong hé? Prima ontwikkeling.http://www.gitaarnet.nl/images/icons/icon14.png

21, en speel nu 2 jaar en 3 maandjes zonder les.

Braddie
29 juli 2012, 13:33
Bedankt :) Solo zitten wel wat slechte dingetjes in, behalve in het begin dat ik er *naast ga* dat heb ik express zo gedaan, vond het weel wat hebben :)

beruk
29 juli 2012, 14:28
Bedankt :) behalve in het begin dat ik er *naast ga* dat heb ik express zo gedaan, vond het weel wat hebben :)
Hmm, het werk niet echt omdat je het te laat 'oplost' daarom dacht ik dat je de weg helemaal kwijt was.

Han S
29 juli 2012, 14:31
Lekker bezig man met die oude stijl. Ik schat dat je zelf nog jong bent en dan vind ik het leuk dat je deze muziek maakt.

beruk
29 juli 2012, 14:37
Hij heeft eindelijk de bron gevonden, Han. Speel je dit strak dan ben je klaar voor de rest. Toch?

Han S
29 juli 2012, 14:43
Ik was een jaar of 13 en kwam voor het eerst in de eerste snackbar van Hoorn. Daar stond een jukebox en daaruit knalde 'Long Tall Sally'van Little Richard. Het was of ik door de bliksem werd getroffen omdat de muziek op de radio in die tijd nogal suffig was en deze barbaarse herrie werd niet gedraaid. Ik vond het geweldig, niet onder woorden te vatten. Die stem van dat mannetje, die uithalen alsof hij van achteren genomen werd door een mammoet, de saxophones, het geram op de piano, het is niet normaal voor een jochie van 13 die niets anders heeft gehoord dan zoetsappig gekweel en de buitengewoon 'wilde' jazz van Chris Barber.

Moet je eens luisteren naar 'Lucille' van Little Richard, die sfeer kun je nog maar nauwelijks voor elkaar krijgen tegenwoordig.

Ouwelullenpraat, niks van aantrekken.

beruk
29 juli 2012, 14:48
Ik ben van een andere generatie, maar had tot mijn achtste ook niks anders gehoord dan top 40 ellende, totdat ik die olijke redneck van een Bill Haley hoorde. De rest is geschiedenis.

muziekschuur
29 juli 2012, 15:20
Rock around the clock en Little Richard, goei spul....

Han S
29 juli 2012, 16:59
Heu? ben je in de war?

Braddie
30 juli 2012, 09:31
Lekker bezig man met die oude stijl. Ik schat dat je zelf nog jong bent en dan vind ik het leuk dat je deze muziek maakt.
Ik ben 21, en ik vind het heerlijk om oude muziek te maken, ik neem zelf ook vrij vaak dingen van U2 op bijvoorbeeld (ok, minder oud maar toch)
Rock N Roll heeft mij altijd al gegrepen op de een of andere manier, ik kan er veel fijner op dansen ook bijvoorbeeld (Bij het uitgaan) dan op die waardeloze R2D2 geluiden van tegenwoordig wat men Dubstep noemt.

Ace 1.15.19
30 juli 2012, 12:37
Ik vind je stem lekker ruig in dit nummer. Prima om naar te luisteren!

Braddie
30 juli 2012, 14:37
Thanks :) Ik redde het nummer echt nét had het nummer 2 tonen hoger geweest dan was ik denk ik gaan overslaan..