PDA

View Full Version : Nieuwe western gitaar



matsgitaar
26 juli 2012, 14:57
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe western gitaar, maar ik heb nog geen vaste baan en dus niet zo heel veel geld :) Ik heb al wel een paar goede gitaren gezien maar ik weet niet zeker of deze goed zijn.Ik wil op deze gitaar misschien een beetje blues ofzo spelen. Weten jullie anders wat voor merk een beetje betaalbaar is en lekker speelt?

Rizz
26 juli 2012, 18:14
Zal m'n post uit een ander topic even herhalen, aangezien je er geen budget bij hebt gezet.. En je hebt goede gitaren gezien, maar je weet niet zeker of ze goed zijn???? ehhhh..:D

Niet alle goedkope gitaartjes zijn heel slecht.. Ik heb een Squier SA105 (http://www.thomann.de/nl/fender_squier_sa105_sb.htm) voor de meeneem en ik betrap me erop dat ik dat ding vaker pak dan m'n 8x zo dure gitaar, omdat hij zo lekker speelt! Ff andere snaartjes (dikker vooral) een klein afstelbeurtje en dat ding is behoorlijk indrukwekkend. Tuurlijk, hij klinkt niet zo mooi als die andere gitaar, maar voor 58 euri kan ik niet heel erg veel verwachten en toch doettie het boven verwachting!

Ik heb 'm gekocht nav dit topic! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?153417-Een-zeer-leuke-verrassing-veel-geluid-voor-%28zeer%29-weinig-geld!&highlight=squier)

(stond 2 topics naar benee)

Succes!

Plant
26 juli 2012, 18:52
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe western gitaar, maar ik heb nog geen vaste baan en dus niet zo heel veel geld :)

Wat is je budget? En met nieuw neem ik aan dat het toch ook wel 2dehands mag zijn. Als je weinig te besteden hebt ligt een betere kwaliteit daarmee meer binnen je bereik.


Ik heb al wel een paar goede gitaren gezien maar ik weet niet zeker of deze goed zijn.Ik wil op deze gitaar misschien een beetje blues ofzo spelen.

Welke goede gitaren heb je gezien (merk, evt. type)? Bedoel je dat je niet zeker weet of ze geschikt zijn voor blues?


Weten jullie anders wat voor merk een beetje betaalbaar is en lekker speelt?

Lekker spelen is heel persoonlijk. Brede / smalle hals b.v.

Ik neem aan dat je gewoon ergens gaat kopen waar je gitaren kunt uitproberen (geen webwinkel). Kijk gewoon wat ze hebben voor het bedrag en probeer uit.

matsgitaar
28 juli 2012, 12:44
Oke thanks voor het advies!
Ik ga gewoon even kijken of ik zo'n Squier SA105 kan vinden :)

larik
9 augustus 2012, 21:11
Tanglewood, kosten niet zo heel veel en klinken behoorlijk.
Ik had de mijne in de winkel vergeleken met ibanez en yamaha en de tanglewood was duidelijk goud ;)