PDA

View Full Version : Way Huge Swollen Pickle mkII



The Lo Lands
26 juli 2012, 09:43
Vorige week de Swollen Pickle mkII aangeschaft. Ik heb totaal geen ervaringen met fuzz of muff pedalen dus dit is mijn ware ontgroening :) Out of the box vond ik de sound naar mijn smaak teveel 'in your face' en met mijn Orange Rockerverb een beetje booming in het laag. Na enkele dagen spelen en tweaken en research op het web werdt mij uitgelegd dat met de interne trimpots (clip & voicing) deze meest links gedraaid een meer moderne compressed fuzz sound opleverd en instellingen meer naar rechts gedraaid een meer open en vintage fuzz sound geeft. Op dit moment heb ik de clipping op 10 uur en de voicing op 3 uur ingesteld waardoor ik een fraaie vintage fuzz/distortion sound kan maken. Met sommige settings was de sound soms gelijkend aan mijn Orange distortion alleen met een meer fuzzy karakter. Ik zal nog even moeten testen hoe mijn huidige settings in de mix en binnen bandverband klinkt maar ik ben op dit moment erg happy met de sound uit de Pickle!

Online worden vergelijkingen getrokken met de Big Muff sound? Zelf heb ik wat demo's van Big Muff's beluisterd maar vind de Pickle toch meer in your face en rauwer klinken. Ik ben benieuwd naar bevindingen en settings van mede Pickle gebruikers alhier! Online is weinig te vinden over presets voor de Pickle dus hoe stellen jullie deze in, en met name de twee interne trimpots, en waarom? Sounds van Smashing Pumpkins of Gilmour zijn mogelijk maar hoe deze in te stellen is op de Dunlop website niet te achterhalen. De manual geeft ook weinig prijs.

onrust nv
26 juli 2012, 11:23