PDA

View Full Version : Eerste gitaar (Crafter Stratocaster) opknappen



Braddie
26 juli 2012, 08:34
Ik zit nu al een kleine 2,5 jaar met een Crafter Cruiser ST-200 strat, in de loop der jaren is er wel wat mee gebeurd... paar flinke klappen gehad waardoor er echt redelijke stukken uit de lak zijn, er wat deukjes in zitten, een van de tuners z`n achterpaneeltje mist, en de topkam mist een heeeel klein stukje.

Nou ben ik er al wel wat mee bezig geweest (Laatst het fretboard schoongemaakt, en ik heb er een SD Jeffbeck SH-4 in laten zetten) Maar ik wil hem binnenkort gaan/laten schuren, en dan Candy Apple Red laten spuiten (Hij is nu dof rood :D)

Ook wil ik er 2 andere singlecoils ingooien, zit te denken aan 2 hotrails of 2 burns tri-sonic elementen.

Die elementen en een nieuwe set tuners(Locking) komen er sowieso, maar het opknappen van de gitaar baart me wel wat zorgen, ik ben bang dat ik (Voornamelijk bij het schuren) het een en ander fout doe.

Wie o wie kan mij helpen?

Het is overigens wel een héle sterke gitaar, hij is al een keer van de trap gestuiterd, en hij heeft al eens gevlogen door de oefenruimte, hij heeft de grond een keer van dichtbij meegemaakt, maar hij heeft geen scheuren in de body of iets, alleen verf wat mist en wat butsjes :)

Foto van de gitaar op dit moment:

http://i.imgur.com/bBF6H.jpg

muziekschuur
26 juli 2012, 09:21
Niks aan doen...

Lennert
26 juli 2012, 09:36
I really must agree.. Al die moeite en dat geld. Kun je beter steken in een mooie candy apple mex strat ofzo, vast wel 2e hands voor een mooi prijsje te vinden!

Als je het toch door wilt zetten, waar ben je bang voor? Gewoon helemaal uit elkaar halen en de body kaal schuren. Alleen oppassen dat je niet te grof doorstoempt en er deuken in schuurt.

Deze misschien wat? Binnen 3 minuten gevonden op MP.

http://link.marktplaats.nl/575696398

Martin_
26 juli 2012, 09:40
Sommigen betalen goudgeld om hem zo relic te krijgen. Gewoon zo houden.:strat:

Little Jay
26 juli 2012, 10:45
Mijn ervaringen met Crafter zijn erg goed: degelijk spul! Ik zou 'm lekker zo "gerelict" laten en alleen de onderdelen vervangen die echt kapot zijn of geupdate moeten worden......

Plant
26 juli 2012, 12:20
Maar ik wil hem binnenkort gaan/laten schuren, en dan Candy Apple Red laten spuiten (Hij is nu dof rood :D)

Ik zeg: doen, als je dat wilt. Blijkbaar wil je helemaal geen relic en vind je het de gitaar waard. Crafter ken ik eigenlijk alleen van de akoestische gitaren en dat zijn ook niet de minste.

Gitaar lak-ervaring heb ik niet, maar ik lees er genoeg over in het zelfbouwtopic. Ik zou er daar een topic over openen of deze laten verplaatsen. Dan heb je denk ik meer zinnige respons.


... hij heeft al eens gevlogen door de oefenruimte...

Mijn God, wat spelen jullie daar :???: Ik geloof niet dat ik daar ooit auditie wil doen :hide:

frekie
26 juli 2012, 12:31
Even naar Zelfbouw gaan voor tips en trucs. Mijn ervaring: de brander + krabber erop anders krijg je die poly lak er vrijwel niet af.

Leuk project om het te leren, zo'n Crafter is qua prijs een instapper dus als je het verknalt nou ja.

Rail hums in SC formaat vind ik niet zo geweldig in de neck of mid positie, wel bij de brug als je geen HB gat wil in je gitaar. Ik zou zeggen 2dehands SD single coils van MP.

De topkam is ook een aandachtspuntje, Graphtec topkam plus snaar geleiders is een tientje ofzo. Kleine moeite groot plezier.

Suc6!

Braddie
26 juli 2012, 13:53
Even naar Zelfbouw gaan voor tips en trucs. Mijn ervaring: de brander + krabber erop anders krijg je die poly lak er vrijwel niet af.

Leuk project om het te leren, zo'n Crafter is qua prijs een instapper dus als je het verknalt nou ja.

Rail hums in SC formaat vind ik niet zo geweldig in de neck of mid positie, wel bij de brug als je geen HB gat wil in je gitaar. Ik zou zeggen 2dehands SD single coils van MP.

De topkam is ook een aandachtspuntje, Graphtec topkam plus snaar geleiders is een tientje ofzo. Kleine moeite groot plezier.

Suc6!
Thanks :) Ik ga het niet helemaal zelf doen natuurlijk hoor, ik ga alleen de topkam zelf vervangen denk ik en misschien de verf...

Braddie
26 juli 2012, 13:59
I really must agree.. Al die moeite en dat geld. Kun je beter steken in een mooie candy apple mex strat ofzo, vast wel 2e hands voor een mooi prijsje te vinden!

Als je het toch door wilt zetten, waar ben je bang voor? Gewoon helemaal uit elkaar halen en de body kaal schuren. Alleen oppassen dat je niet te grof doorstoempt en er deuken in schuurt.

Deze misschien wat? Binnen 3 minuten gevonden op MP.

http://link.marktplaats.nl/575696398

Het is m`n eerste gitaar en hij speelt verschrikkelijk fijn, heeft een heerlijke platte radius en het is gewoon echt een top gitaartje (En ik heb al redelijk wat dure Fenders en Gibsons in m`n handen gehad vanwege mijn oude werk)

Een blik rode verf (Candy Apple Red of Fiesta Red) zal niet zo heel duur zijn toch?... Top Kammetje is denk ik 10-15 euro? Ik ga ook echt wel een duurdere gitaar kopen ooit... maar ik heb nu al een `74 Les Paul Custom (Ibanez :D) erbij dus ik weet ook niet waar ik in moet investeren, misschien een leuke MIM Tele ?

Dus mijn prioriteit ligt nu even in het goed opknappen van deze Crafter, het is echt een prima gitaartje en ik doe hem nooit weg... als er iets mee gebeurd waardoor de body in 2e ligt zal ik wel moeten.... maar verder, nee...

Er is wel een gast die zijn Fender neck (2007 MIJ) op mijn gitaar wilt schroeven omdat hij mijn neck zo fijn vind (Ik kan vanaf een A (bijwijze van) benden naar een C# op m`n B snaar)

Kim Wilson
26 juli 2012, 14:03
Als je het met een blikkie verf gaat doen, kun je hem beter zo laten, want dan maak je hem eerder lelijker dan mooier. Als je hem echt mooi en netjes wil maken, moet je hem (laten) plamuren, spuiten en polijsten tot ie glimt als een spiegel. Dat red je niet met een kwastje en een blik verf.

Braddie
26 juli 2012, 14:04
Als je het met een blikkie verf gaat doen, kun je hem beter zo laten, want dan maak je hem eerder lelijker dan mooier. Als je hem echt mooi en netjes wil maken, moet je hem (laten) plamuren, spuiten en polijsten tot ie glimt als een spiegel. Dat red je niet met een kwastje en een blik verf.

Dat was ik ook van plan, dat was bijwijze van van die kwast en dat blik verf... maar ik bedoelde dat ik die kleuren wel zou willen.. en de slagplaat Zwart :)

Little Jay
26 juli 2012, 15:21
Topkammetje is 2 euro of zo hoor.... ;-)

Lennert
26 juli 2012, 15:48
Wat ik bedoelde met "al dat geld" was eigenlijk vooral van toepassing als je hem ergens professioneel zou laten refinishen in candy apple red. Als je het zelf doet valt dat wel mee natuurlijk, wel best veel werk en niet erg makkelijk om strak te krijgen!

Braddie
26 juli 2012, 16:02
Ik heb gelukkig zo mijn contacten ook in de gitaarbouw wereld, dus dan laat ik het gewoon doen voor niet te veel :)
Ik wil er Maximaal 50 euro aan uitgeven (wat spuiten betreft dan) dat moet wel lukken

Lennert
26 juli 2012, 16:05
Ok dan, veel succes!

Maar wat je ABSOLUUT niet mag vergeten - is om het resultaat te laten zien als ie af is ;-)

muziekschuur
26 juli 2012, 16:07
Jammer.... Hij ist knap oud geworden...

Braddie
26 juli 2012, 16:16
Dat ga ik zeker posten hier! absoluut :) Dit is echt mijn favoriete gitaar (En dat terwijl ik een `74 Black Beauty Les Paul heb van Ibanez :D)

Hij is er echt niet op vooruit gegaan... eerder slechter dan mooier, relic vind ik best tof, maar niet zoals het er bij deze gitaar uitziet.

Braddie
13 augustus 2012, 17:13
Dat ga ik zeker posten hier! absoluut :) Dit is echt mijn favoriete gitaar (En dat terwijl ik een `74 Black Beauty Les Paul heb van Ibanez :D)

Hij is er echt niet op vooruit gegaan... eerder slechter dan mooier, relic vind ik best tof, maar niet zoals het er bij deze gitaar uitziet.
Opknappen van de gitaar zit er niet meer in, iets met zelfbeheersing....

Tabula Rasa
13 augustus 2012, 19:45
Opknappen van de gitaar zit er niet meer in, iets met zelfbeheersing....


Je hebt hem verrot geslagen?

Plant
13 augustus 2012, 21:31
Je hebt hem verrot geslagen?

In de openingspost stond al iets over van de trap stuiteren en door de oefenruimte vliegen. En dat het een héle sterke gitaar was... toch iets overschat ;)

Braddie
14 augustus 2012, 03:45
In de openingspost stond al iets over van de trap stuiteren en door de oefenruimte vliegen. En dat het een héle sterke gitaar was... toch iets overschat ;)

Het was ook een hele sterke gitaar... Maar hij overleefde het niet toen hij met volle kracht op m`n vloer werd gesmeten...

Little Jay
14 augustus 2012, 08:17
He threw one down from the top of the stairs
Beautiful women were standing everywhere
They all got wet when he smashed that thing
But off in the dark you could hear somebody sing

Oh it breaks my heart to see those stars
Smashing a perfectly good guitar
I don't know who they think they are
Smashing a perfectly good guitar

It started back in 1963
His momma wouldn't buy him that new red harmony
He settled for a sunburst with a crack
But he's still trying to break his momma's back

Oh it breaks my heart to see those stars
Smashing a perfectly good guitar
I don't know who they think they are
Smashing a perfectly good guitar

He loved that guitar just like a girlfriend
But every good thing comes to an end
Now he just sits in his room all day
Whistling every note he ever played

There oughta be a law with no bail
Smash a guitar and you go to jail
With no chance for early parole
You don't get out untill you get some soul

Oh it breaks my heart to see those stars
Smashing a perfectly good guitar
I don't know who they think they are
Smashing a perfectly good guitar

Late at night the end of the road
He wished he still had the old guitar to hold
He'd rock it like a baby in his arms
Never let it come to any harm

Oh it breaks my heart to see those stars
Smashing a perfectly good guitar
I don't know who they think they are
Smashing a perfectly good
Good
Guitar

Plant
14 augustus 2012, 10:35
John Hiatt! :)

Tabula Rasa
14 augustus 2012, 11:28
Dat ga ik zeker posten hier! absoluut :) Dit is echt mijn favoriete gitaar (En dat terwijl ik een `74 Black Beauty Les Paul heb van Ibanez :D)



en dan dit:


Maar hij overleefde het niet toen hij met volle kracht op m`n vloer werd gesmeten...

Was dat nou echt nodig? Cursusje angermanagement?

snaarplukker
14 augustus 2012, 16:30
Het was ook een hele sterke gitaar... Maar hij overleefde het niet toen hij met volle kracht op m`n vloer werd gesmeten...
Ik dacht dat het nodig was voor de inspiratie om een lied te kunnen schrijven.;)
Maar misschien is er een paar butsen bijgekomen. Kost je wat extra plamuur.:soinnocent:

Braddie
14 augustus 2012, 16:43
en dan dit:



Was dat nou echt nodig? Cursusje angermanagement?

het lullige is dat ik al 2 jaar geen woede uitbarsting meer heb gehad.... en naja, opeens werd het zwart en was het dag dag gitaar..