PDA

View Full Version : Pedal Power vraagjes



Erikt
25 juli 2012, 17:53
Hoi GN'ers,

Ik heb onlangs een Pedal Power 2+ voeding aangeschaft om mijn volledige board te voeden. Nu loop ik enkel tegen wat dingen aan.

Mijn huidige board (beetje slechte foto, excuses):
http://erikbruil.nl/kiekjes/pedalboard2012augustus.jpg

Zoals je ziet gebruik ik nu nog een Fuel Tank. Prima voeding, alleen wil ik de Memory Lane 2 en de SoulBender ook graag op de voeding hebben. Vandaar dat ik de PP2+ heb aangeschaft.

Nu wil ik zoveel mogelijk pedalen direct op de PP2+ aansluiten zonder teveel te daisychainen. De Memorylane gebruikt twee outputs (5&6) om 18v te halen. Daarvoor moet ik deze kabel aanschaffen: (http://www.feedbackmusic.com/basgitaar/voodoo-lab-voltage-doubler-18v--24v/100005715/FBR105641), reversed polarity verloopje heb ik al.

De Soulbender gaat op een aparte input, vanwege reversed polarity. Dan houd ik er nog 5 over voor 7 pedalen.

Dat zou inhouden dat ik enkel 2 van deze kabel nodig zou moeten hebben: (http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=22_24_33), de onderste.

Waar kan ik deze kopen? En kloppen mijn redeneringen of zie ik wat over het hoofd?

Tankman
25 juli 2012, 21:01
De importeur in Nederland is Haar Guitars. Kijk even op haarguitars.nl en bel Erik gewoon op. Die kan je wel helpen.

Erikt
26 juli 2012, 14:56
Ik heb Erik een mail gestuurd.

Erikt
26 juli 2012, 16:34
"Hoi

Dat kan

Kan via de dealer waar de PP gekocht is

Groet
Haar guitars"

Daar schiet ik weinig meer op. Nog andere kanalen waar ik bovenstaande kabels vandaan kan halen?

HaroldA
26 juli 2012, 16:56
Waar kan ik deze kopen?

Ehm, je linkt toch zelf al naar Feedback?

Dure kabels trouwens :stop:

Erikt
26 juli 2012, 17:04
True. Maar die andere kabel kan FB niet leveren, vandaar de vraag ;)

HaroldA
26 juli 2012, 17:25
True. Maar die andere kabel kan FB niet leveren, vandaar de vraag ;)

http://www.popschoolmaastricht.nl/images/soldeerbout.jpg

Erikt
26 juli 2012, 19:03
Bedankt HaroldA.

driftkop
27 juli 2012, 12:57
"Hoi

Dat kan

Kan via de dealer waar de PP gekocht is

Groet
Haar guitars"

Daar schiet ik weinig meer op. Nog andere kanalen waar ik bovenstaande kabels vandaan kan halen?

Dat is wel een heel erg triest antwoord van Haar Guitars. :ok:

Erikt
27 juli 2012, 13:14
De discussie is daarna nog veel triester geworden. Ik heb zelfs aangegeven dat als hij er moeite mee heeft dat ik 'm niet via zijn kanalen heb gekocht dat ik best wat wil bijbetalen om de kosten te dekken. Ook dat is niet prima, hij lijkt niet echt wat te willen verkopen.

Ik wil ongeveer over een half jaar een Hook aanschaffen maar begin, dankzij deze mail wisseling, wel sterk te twijfelen of ik dat wel moet doen.

toddzilla
27 juli 2012, 14:08
Als je het niet erg vindt om bij te betalen, waarom bestel je ze dan niet zelf rechtstreeks bij voodoo labs? Als je met wat meer mensen tegelijk bestelt kun je de verzendkosten evt. splitten. Mocht je dat willen gaan doen dan heb ik wel interesse om met je mee te bestellen.

Erikt
1 augustus 2012, 11:19
Ja, dat is een goed idee. Ik ga daar deze week bestellen. Welke kabels wil jij graag hebben? Shippingkosten zijn 7 dollar, volgens mij.

Nu nog even iemand zoeken met een creditcard ;)

HaroldA
1 augustus 2012, 11:26
http://www.popschoolmaastricht.nl/images/soldeerbout.jpg


Bedankt HaroldA.

Brengt de kosten per kabeltje wel naar beneden met iets van 90-95%? De laatste paar kabels die ik voor mijn Cioks heb gemaakt kosten geloof ik 35ct.

Midwolda
1 augustus 2012, 11:29
Brengt de kosten per kabeltje wel naar beneden met iets van 90-95%? De laatste paar kabels die ik voor mijn Cioks heb gemaakt kosten geloof ik 35ct.

En die werken perfect. :D

HaroldA
1 augustus 2012, 11:33
En die werken perfect. :D

Tnx! Gewoon een oude audio kabel verknipt en contra-stekkertje aan bevestigd. Winkelprijs €9,- en zelfbouw (in dit geval) 95ct (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=444).

Die andere kabels heb ik voor 20ct (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=1103) in elkaar gezet. 65ct (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=594) voor de haakse variant.

Erikt
1 augustus 2012, 11:49
Ja, dat is snel verdiend. Heb alleen de tijd en het geduld er momenteel niet voor.

HaroldA
1 augustus 2012, 11:55
Heb alleen de tijd en het geduld er momenteel niet voor.

Je hebt wel tijd en geduld genoeg om ze uit de USA over te laten komen? (kan enkele weken duren)

Lex81
1 augustus 2012, 12:09
Op de site van feedback, staan de kabels toch ?

HaroldA
1 augustus 2012, 12:11
Op de site van feedback, staan de kabels toch ?

Ehm, nee.


True. Maar die andere kabel kan FB niet leveren, vandaar de vraag ;)

Lex81
1 augustus 2012, 12:27
Ehm, nee.

Ik snap em ff niet meer...
Dit is de site van Feedback, met daarop diverse soorten VoodooLab kabels: http://www.feedbackmusic.com/advancedSearchResults.aspx?q=voodoo&x=0&y=0

Staat de kabel er hier niet tussen? (want er staat wel een 18v doubler tussen)

Erikt
1 augustus 2012, 13:46
@Lex81: Maar de andere niet.

@HaroldA: tijd genoeg om ze over te laten komen; ja. Ik heb alleen zelf geen tijd om te gaan knutselen. Snap je?

Rooker
7 augustus 2012, 09:16
Ik denk ik stel hier maar even mijn vraag. Sonde om een heel nieuw topic voor te openen...

Bij een powersupply als Trex junior en dus ook mijn Palmer (zelfde ding) Word 1 Y snoertje geleverd. Deze is bedoeld om van 2 outputs van 9v een 18v te maken.
Zou je met dit snoertje ook het omgekeerde kunnen doen? Bedoel dat je met 1 uitgang middels dit snoer 2 pedalen voed?? Of kan dit kwaad???

iWishmaster
7 augustus 2012, 09:48
Dat gaat niet werken. Wat jij wilt moet je met een daisy chain snoertje doen.

Rooker
7 augustus 2012, 10:04
Dat gaat niet werken. Wat jij wilt moet je met een daisy chain snoertje doen.

Ohh... Gaat dan de boel kapot?? Ik heb het namelijk even geprobeerd en toen deden bijde pedaaltjes het wel?

HaroldA
7 augustus 2012, 10:09
Ohh... Gaat dan de boel kapot?? Ik heb het namelijk even geprobeerd en toen deden bijde pedaaltjes het wel?

Hoeveel volt stond er op de pedalen?

iWishmaster
7 augustus 2012, 10:28
Je zet de twee pedalen qua voeding in serie, hierdoor daalt het voltage, evenals de maximum stroom die er kan lopen. Afhankelijk van het ontwerp van het pedaal kan het zijn dat ze wel werken, beperkt werken, kapot gaan (direct of na langdurig gebruik) of gewoon niet werken. Gewoon niet doen dus.

Rooker
7 augustus 2012, 15:45
Harolda: Er stond 9v op de pedalen. Het is gewoon zo''n voeding als vele. Met 5 9v uitgangen. Elke uitgang levert 125 ma.

iWishmaster: Oh ik dacht dat het gewoon een soort mini daisychain zou zijn maar dan voor 2 pedalen. Je gebruikt dan toch ook maar een uitgang en sluit er vervolgens 5 pedalen op aan?

HaroldA
7 augustus 2012, 15:58
Harolda: Er stond 9v op de pedalen. Het is gewoon zo''n voeding als vele. Met 5 9v uitgangen. Elke uitgang levert 125 ma.

Ook als je 2 pedalen in serie aansluit op 1 9V uitgang? :???:

Rooker
7 augustus 2012, 16:03
Ohh daar houd mijn kennes als gebruiker echt op.. Ik wist niet dat daar verschil in zat. Mijn simpele gedachte was, als je 2 uitgangen kunt bundelen naar 1. Kun je ook 1 uitgang splitsen naar 2. Dat doet tenslotte een daisychain toch ook. Dat is toch ook 1 stekker in 1 uitgang en daar sluit je vervolgens meerdere pedalen op aan. Tot je 125 ma hebt gebruikt want dan gaan je pedalen te weinig stroom krijgen?

iWishmaster
7 augustus 2012, 16:05
Harolda: Er stond 9v op de pedalen. Het is gewoon zo''n voeding als vele. Met 5 9v uitgangen. Elke uitgang levert 125 ma.

iWishmaster: Oh ik dacht dat het gewoon een soort mini daisychain zou zijn maar dan voor 2 pedalen. Je gebruikt dan toch ook maar een uitgang en sluit er vervolgens 5 pedalen op aan?
Ja klopt, maar dat 2x9->18V kabeltje is geen daisychain. Een daisy chain zet de voeding parallel ('naast elkaar'), dit kabeltje zet ze in serie ('achter elkaar'). Dat is natuurkundig gezien nogal een verschil.


Ook als je 2 pedalen in serie aansluit op 1 9V uitgang? :???:

Ik vermoed dat Rooker dit niet gemeten heeft. Waarschijnlijk zoals de meeste mensen ook niet over meetapparatuur beschikt of weet hoe dit gemeten moet worden.

HaroldA
7 augustus 2012, 16:06
Ohh daar houd mijn kennes als gebruiker echt op.. Ik wist niet dat daar verschil in zat. Mijn simpele gedachte was, als je 2 uitgangen kunt bundelen naar 1. Kun je ook 1 uitgang splitsen naar 2. Dat doet tenslotte een daisychain toch ook. Dat is toch ook 1 stekker in 1 uitgang en daar sluit je vervolgens meerdere pedalen op aan. Tot je 125 ma hebt gebruikt want dan gaan je pedalen te weinig stroom krijgen?

Als je een parallelle splitser (stroomverdubbelaar; daisy chain) hebt kan dat inderdaad gewoon, bij een serie-splitter (voltageverdubbelaar) niet.


Edit: wat iWishmaster zei...

Rooker
7 augustus 2012, 18:40
Ahhh nu is het me helemaal duidelijk.. Bedankt voor de uitleg!
Is zo'n paralel Y kabeltje gewoon te koop? Ik ken ze alleen met gelijk 3 tot 5 aansluitingen. En ik wil natuurlijk geen onnodige bedrading op mijn bord, daar wil ik juist vanaf..

Erikt
7 augustus 2012, 22:30
Kijk dan even in de eerste post Rooker. Daar had ik het namelijk ook over.

Ik heb ze inmiddels besteld bij Voodoolabs

Rooker
8 augustus 2012, 00:39
Erikt: Ik zie de kabel op de site van Voodoo lab niet staan?? Of moet je hem dan laten maken. Ik ben dus op zoek naar een daisychain voor 2 pedalen. maar vanaf mn powersurply. Er moeten dus 3 dezelfde stekkertjes aan zitten.

iWishmaster
8 augustus 2012, 09:12
Een daisy chain van twee heb ik nog niet gezien, eentje van 3 kopen en de laatste eraf knippen (stukje zwarte tape erom voor isolatie). Of zelf een kabeltje maken.

Erikt
8 augustus 2012, 10:05
Erikt: Ik zie de kabel op de site van Voodoo lab niet staan?? Of moet je hem dan laten maken. Ik ben dus op zoek naar een daisychain voor 2 pedalen. maar vanaf mn powersurply. Er moeten dus 3 dezelfde stekkertjes aan zitten.

De onderste:
http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=22_24_33&osCsid=kf2ttvlvnub5h5be254nrg8a11

maakt van 1 output 2.

Rooker
9 augustus 2012, 16:05
OK, ik zie het. Maar die 2 passen niet in de pedalen dus moet je daar weer kabeltjes tussen doen. Ach, ik kijk wel, misschien maar laten maken.