PDA

View Full Version : Fender American Standard Strat of Duesenberger starplayer special



belvedere86
25 juli 2012, 16:30
Ik denk er aan om een fender american special of een Duesenberger starplayer special aan te schaffen.

specs strat:

http://www.thomann.de/be/fender_american_special_strat_hss_rw.htm

specs duesenberger:

http://www.thomann.de/be/duesenberg_starplayer_special_black.htm


Nu vroeg ik mij af welke het best geschikt is. Ik zoek iets dat melodieus klinkt maar ook toch wat distortion aankan (metallica, ozzy, judas priest,...)

van die duesenberger vind ik niet meteen veel terug maar blijkbaar is het wel een deftig merk.

Ijselrobo 07
25 juli 2012, 16:46
Ga zelf in de winkel de gitaren uittesten en laat je oren (en misschien ook wel je gevoel :hide:) beslissen :ok:

allochthomas
25 juli 2012, 16:54
appels met peren vergelijken, ga eerst maar eens wat gitaren testen in een winkel.

Kingfisher
25 juli 2012, 20:01
Dit is als een racefiets met een ATB proberen te vergelijken. Twee meer verschillende gitaren ga je moeilijk vinden. Luister en vergelijk.

TimS
25 juli 2012, 20:17
http://www.thomann.de/be/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm

Ik zou eerder voor zoiets gaan omdat je blijkbaar nog niet zo goed weet wat je wilt. Als je die gitaar nog eens verkoopt verlies je er niet zo veel op.

Rooker
25 juli 2012, 22:10
Koop gewoon 1 van de twee. Welke je het mooist vind. Krijg je echt de smaak van het gitaren te pakken dan volgen er nog veelen. Of veel wissels. Elke keer als je denkt dat je haar hebt gevonden ruil je dr toch weer in voor een ander. Omdat ze oud word, lelijk word of niet zo vaak meer wil. En zo niet, heb je in een keer mazzel.

Midwolda
25 juli 2012, 22:13
... of je hebt na een tijdje een huis vol gitaren, kan ook nog. :seriousf:

SBe
25 juli 2012, 23:46
Heb beide gehad, ik speel vooral blues/rock en wat funk.
Nu vooral nog op strat en tele, ik had de Duesenberg 49'r: beest van een gitaar met p90 en humbucker maar kon niet wennen aan de nek - voelt eerder Gibson achtig aan- op zich natuurlijk niets mis mee maar ik verkies toch de Fender profielen.
Testen man, ze klinken beide zeer verschillend. Duesenberg is een super merk - kwaliteit is zeer goed.

Kim Wilson
26 juli 2012, 08:36
Godsamme zeg, zoveel geld stuk te slaan op een gitaar, en dan weet je nog niet eens of je sc's of humbuckers wil...

Ga naar een winkel, trek alles tot 1000 euro uit het rek en ga testen. Of koop iets goedkopers. Je bent er nog lang niet uit wat voor gitaar je wil.

Wicked Willy
26 juli 2012, 09:30
Zoals eerder genoemd appels/ peren..... de Strat is natuurlijk een allroundgitaar die je heel veel tegenkomt. Een Duesenberg is wat eigenzinniger......mijn persoonlijke voorkeur zou naar de Duesenberg uitgaan, het is namelijk weer eens wat anders. Succes met kiezen, gewoon die twee gitaren even A/B-en........

Kim Wilson
26 juli 2012, 10:34
Ik vind het allemaal wat discutabel. Ik heb even in je vorige posts en gestarte topics zitten neuzen, waarin je info vraagt over kneiterdure amps en gitaren, maar het enige wat ik over jouw gear heb gevonden is een Peavey Bandit 112 en een Ibanez SZ nogwat. Heb je nou inmiddels al een dikke Marshall of ENGL op je slaapkamer staan, of heb je je Peavey nog steeds?

Maar goed, gezien je muzieksmaak denk ik dat je je met die Duesenberg meer gaat vermaken. Al vraag ik me wel af waarom je nou precies die uitzoekt, een uniek ding, terwijl je andere keuze één van de meest verkochte gitaren is, die ook nog eens helemaal anders klinkt. De keus tussen die Duesenberg en een Gibson Les Paul Studio had ik logischer gevonden.