PDA

View Full Version : Vandaag stel top-amps getest bij Jukebox...



Speeddemon
12 juni 2003, 21:52
eerst geholpen door Frank; aardige behulpzame gozer...

Diezel VH-4: We beginnen maar gelijk full throttle... en inderdaad kanaal 2 en 3 zijn de lekkerste... 4 is echt te veel. Klinkt me ook iets te modern, clean is wel o.k., kan misschien wat meer karakter hebben.
Niet helemaal mijn ding.

Diezel Herbert: Yeah baby! Blue leds make the groupies w.... :oops: :wink:
Klinkt errug vet! Met name met die Mid Cut sectie kun je zo maar in Iced Earth-territory belanden... supervette chugga-chugga palm mute zooi.
Hij is alleen wel erg duur.

Koch Powetone II: het cleane kanaal is fenomenaal! Maar de overdrive en ultra drive zijn me net iets te fuzzy. Maar dat clean... heerlijk. Ook niet zo aso-duur als Diezel.

VHT Pitbull Fifty: Ook best lekker, veel handige switches, clean is erg goed, lead is alleen geweldig bij lagere gain-standen. Daarboven wordt het me iets te scherp. Zeker als je dan nog eens die "Edge" switch indrukt. Wel mooie galm (en ook de enige met galm aan boord uit mijn test)

Bogner Shiva: Mijn maat die mee was zei gelijk "Dit is de beste, zo hoort nou een echte buizenamp te klinken" -Hij heeft zelf een blackfaced Super Reverb uit '68-, en inderdaad, het clean klinkt NOG beter dan dat van de Powertone, maar het lead-kanaal was niet helemaal mijn ding. Ook net iets te 'hoesterig', en niet smooth genoeg.

Daarna heb ik nog eens op de Herbert gespeeld, en ik moet eerlijk zeggen dat de liefde ineens toch wat koeler was, dus blijkbaar was die Shiva wel erg karaktervol...

Ik had mijn eigen gitaar alleen niet bij en ook geen effecten, dus ik wil ze nog eens testen, met mijn eigen spul, en dan het liefst nog de Bogner Uberschall en de VHT Pitbull Ultra-lead erbij...

Mijn hartje klopt nog steeds het hardst voor Engl denk ik...

Negative K3 fan
12 juni 2003, 22:07
ik heb iun die winkel de herbert, bogner uberschall en shiva (combo) gespeeld. Over de shiva deel ik de mening en over de herbert ook, dioe mid cut funcit eis erg vet, maar volgens mij zal het nergens naar klinken in een band :D

hoe hard had jij de herbert eigelijk staan?

Mitch
12 juni 2003, 22:23
Je miste je H & K voetplaatje wel zeker ? :D

Rectifier
12 juni 2003, 23:24
Ik heb hetzelfde gedaan een paar weken geleden.
Zelfde amps. Alleen de VHT niet en wel de Bogner XTC.

Hoewel de Diezel VH4 inderdaad super klinkt, mist ie wel een beetje een eigen karakter. Je kan niet zeggen, "ja, zo klinkt nou een diezel".

De Shiva's overdrive neigt naar Plexi. Moet je van houden. Ook niet mijn ding.

Echter, over de Herbert ben ik het niet met je eens.
Hij klinkt niet slecht maar ik vind hem ook niet beter dan de VH4. De VH4 is mijns inziens meer allround.
De midcut van de Herbert is leuk voor op je slaapkamer. In band verband blijft er niets van overeind en verdwijnt je sound in de mix.

Speeddemon
12 juni 2003, 23:56
He Rectifier, hoe klonk die XTC dan?
Trouwens, ik vraag me dan wel af hoe een band als Iced Earth (of evt. Pantera) op het podium toch een vet geluid krijgt, wat 'mid cut' aandoet...

Het is misschien wel zo dat ie VH-4 allround is, maar dat 4e high-gain kanaal was in mijn ogen echt overbodig.

trouwens, nog een vraagje: Is het voor mij eigenlijk wel nodig om naar een 2 of 3 kanaals (high gain) buizenamp te kijken, aangezien ik de nodige drive en gain al uit m'n pedalen tover (CS-2, dod 250, H&K Tubefactor)..???

Speeddemon
12 juni 2003, 23:57
ik heb iun die winkel de herbert, bogner uberschall en shiva (combo) gespeeld. Over de shiva deel ik de mening en over de herbert ook, dioe mid cut funcit eis erg vet, maar volgens mij zal het nergens naar klinken in een band :D

hoe hard had jij de herbert eigelijk staan?
eventjes op 30% (dat is echt loei-hard... 160W buizen!!!)

maar ik had die Powertone eventjes clean op 50-60%... echt een mooi clean.

Rectifier
13 juni 2003, 00:17
He Rectifier, hoe klonk die XTC dan?
Trouwens, ik vraag me dan wel af hoe een band als Iced Earth (of evt. Pantera) op het podium toch een vet geluid krijgt, wat 'mid cut' aandoet...

Het is misschien wel zo dat ie VH-4 allround is, maar dat 4e high-gain kanaal was in mijn ogen echt overbodig.

trouwens, nog een vraagje: Is het voor mij eigenlijk wel nodig om naar een 2 of 3 kanaals (high gain) buizenamp te kijken, aangezien ik de nodige drive en gain al uit m'n pedalen tover (CS-2, dod 250, H&K Tubefactor)..???

XTC:
Kan.1 mooi clean, warm, tussen de Shiva en de Powertone in
Kan.2 plexi terrein
Kan.3 high gain terrein (ongeveer Diezel op kan.3 met de gain op 10 uur)

De XTC heeft voicing switches die je per kanaal kan instellen.

Je moet niet aan ons vragen of je wel een 2 of 3 kanaals amp nodig bent. Dat moet je zelf uitzoeken! Ik heb onlangs een H&K Puretone gekocht. Superclean net als de Shiva.

Rectifier
13 juni 2003, 00:22
ik heb iun die winkel de herbert, bogner uberschall en shiva (combo) gespeeld. Over de shiva deel ik de mening en over de herbert ook, dioe mid cut funcit eis erg vet, maar volgens mij zal het nergens naar klinken in een band :D

hoe hard had jij de herbert eigelijk staan?
eventjes op 30% (dat is echt loei-hard... 160W buizen!!!)

maar ik had die Powertone eventjes clean op 50-60%... echt een mooi clean.

Dat zei die tegen mij ook al dat ie 160 watt heeft.... :???:
Hij weet toch wel wat ie verkoopt....de Diezel Herbert heeft 180 Watt!!!
Dat heb ik hem toen ook al gezegd!

Watt??? Ja, Watt ja. Precies! Dat ga je straks ook constant roepen als je met 180 watt staat te blazen.

Watt??? :razz:

Speeddemon
13 juni 2003, 01:25
de Diezel Herbert heeft 180 Watt!!!

[ouwe mannen-stem]
god-verruh-dommuh! :o :o :( :o [/ouwe mannen-stem]

Misschien dat ik toch maar eens moet kijken of ik nog ergens een Engl Savage 60 kan vinden...

LordRiffenstein
13 juni 2003, 07:28
Dat zei die tegen mij ook al dat ie 160 watt heeft.... :???:
Hij weet toch wel wat ie verkoopt....de Diezel Herbert heeft 180 Watt!!!
Dat heb ik hem toen ook al gezegd!

Watt??? Ja, Watt ja. Precies! Dat ga je straks ook constant roepen als je met 180 watt staat te blazen.

Watt??? :razz:

Hoeveel watt de Herbert heeft hangt volledig af van welk type lampen erin steken. Als je er 6 KT88 of 6550s insteekt zit je aan 80-90 watt per paar en dan kom je aan 240-270watt. Steek je er EL34s in dan zit je ongeveer op 180watt maar kan ook minder afhankelijk van welk merk van lampen.

Rectifier
13 juni 2003, 09:05
Watte??? :D

LordRiffenstein
13 juni 2003, 09:10
Watte??? :D

Te koop bij elke apotheker :-D

Negative K3 fan
13 juni 2003, 14:03
ik heb iun die winkel de herbert, bogner uberschall en shiva (combo) gespeeld. Over de shiva deel ik de mening en over de herbert ook, dioe mid cut funcit eis erg vet, maar volgens mij zal het nergens naar klinken in een band :D

hoe hard had jij de herbert eigelijk staan?
eventjes op 30% (dat is echt loei-hard... 160W buizen!!!)


ja dat was echt extreem, die hele testruimte was aan eht resoneren door de mid cut :D gelukkig stond ik niet midden voor de cab :)

sash
13 juni 2003, 15:30
Dat zei die tegen mij ook al dat ie 160 watt heeft.... :???:
Hij weet toch wel wat ie verkoopt....de Diezel Herbert heeft 180 Watt!!!
Dat heb ik hem toen ook al gezegd!

Watt??? Ja, Watt ja. Precies! Dat ga je straks ook constant roepen als je met 180 watt staat te blazen.

Watt??? :razz:

Hoeveel watt de Herbert heeft hangt volledig af van welk type lampen erin steken. Als je er 6 KT88 of 6550s insteekt zit je aan 80-90 watt per paar en dan kom je aan 240-270watt. Steek je er EL34s in dan zit je ongeveer op 180watt maar kan ook minder afhankelijk van welk merk van lampen.


6 6550's... Dat is een duur grapje...

Rectifier
13 juni 2003, 16:48
Scheelt dat de Herbert zelf niet zo duur is. Kost maar rond de 2600-2800 Eur dus als je dat kan betalen kan je ook wel zo'n set eindbuizen kopen.

:roll:

Rectifier
13 juni 2003, 16:50
Misschien dat ik toch maar eens moet kijken of ik nog ergens een Engl Savage 60 kan vinden...

Staat nog een Engl Savage 120 te koop op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/10230.htm

Candyman
13 juni 2003, 23:54
En een Diezel VH4 op gitaarmarkt :P

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=10568

Negative K3 fan
14 juni 2003, 01:28
WTF die verkoopt zomaar een VH4+flightcase wegens overcompleet :o ik vraag me af wat die gast nog meer heeft dan! Misschien is het wel dee schuilnaam van angus, woont ook rond nijmegen.

Speeddemon
14 juni 2003, 01:31
Angus woont in Aalte, da's een stuk noordelijker.

Maar ja, die VH4 was niet mijn ding.

Negative K3 fan
14 juni 2003, 01:39
ik denk ook dat hij de features mist (of eigelijk tev eel heeft) voor mij, maar hij zal vast neit misstaan als backup voor mn gorilla :D:D

Speeddemon
14 juni 2003, 15:56
Hmm... de switch van Gorilla naar Diezel VH4 is als je vorige vriendin Erica Terpstra was, en je nu Wendy van Dijk* mag naaien... :wink:
speaking of which, waar speelden die gasten van Volumia! eigenlijk op?




*=of Touriya Haoud, Tamara Brinkman, Ellen Ten Damme, Danielle Overgaag, Kris Bosilovic.... 8-)

Negative K3 fan
14 juni 2003, 16:10
ik denk dat je gorilla met VH4 niet eens kunt vergelijken met vrouwen...

nou misschien als je een overvbehaarde travestiet die niet aan lichaamsverzorging doet inruilt tegen christina ricci ofzo... maar dan nog denk ik dat de overstap groter zal zijn tussen gorilla en diezel.

Speeddemon
15 juni 2003, 00:00
Christina Ricci??? You got some sick taste, boy! :wink: :lol:

Christina Applegate zo als ze er nu uitziet daarentegen... nice...

Negative K3 fan
15 juni 2003, 00:34
ah g odver! ricci is echt zo mooi! www.christinaricci.info

Mithrandir
15 juni 2003, 10:30
ik weet het, het is geen versterker, maar ik moe toch lennart even ondersteunen:

hoe kan je nou zeggen dat Lennart een zieke smaak heeft, wat een mooie vrouw is dit:
http://home.wanadoo.nl/christinaricci2/section3/399.jpg

lupoloco
15 juni 2003, 11:08
:dance:

Negative K3 fan
15 juni 2003, 11:28
of deze
http://scarlet.0820.org/gallery/christina112.jpg

sunday violence
15 juni 2003, 15:29
sorry maar wat een kutkop heeft zij, lijkt wel een opgelapt lijk!
verder ziet het er wel mooi uit trouwens!!

Speeddemon
15 juni 2003, 18:08
ze heeft iets "aliens" achtig... te kleine ogen, te breed hoofd...

Kijk, dit is nou eens een veel beter exemplaar:

http://www.videogang.ch/tobby/denise%20richards.jpg

of deze...

http://www.unoturbo.ch/img/carchicks/Bilder/halle_berry_jinx_jpg.jpg

Negative K3 fan
15 juni 2003, 20:47
kort haar :stop:

sunday violence
16 juni 2003, 00:05
pfff gaan we een beetje kritisch lopen doen over een kapsel?!?
kort haar van onder iig :P

deze dan: (we zijn lekker on topic bezig 8-) )

http://perso.wanadoo.fr/twentyfour/multimedia/fhm09-02/original/cuthbert0134.jpg

http://perso.wanadoo.fr/twentyfour/multimedia/fhm09-02/original/1024_768_elishacuthbert.jpg

Speeddemon
16 juni 2003, 01:20
Sunday Violence, met jou kan ik praten! :)

ReinoutV
16 juni 2003, 14:30
Jullie snappen het nog niet echt hè?

http://members.lycos.nl/reinoutv/images/jessica.jpg

Rectifier
16 juni 2003, 16:07
:o Is dat je vriendin???

Negative K3 fan
16 juni 2003, 16:48
mooi gezicht maar raar lichaam...

Mithrandir
16 juni 2003, 16:53
Wie is dat? Die ken ik niet.

The_Cure
16 juni 2003, 17:02
die laatste met zwarte haar;

onder de link staat Jessica.jpg is dat niet Jessica Alba van zo'n tv-serie (Angel volgensmij) 8)

http://www.pals.ch/quoctri/jessica/30.jpg

http://www.pals.ch/quoctri/jessica/49.jpg

damn, i'm right 8) :)

ReinoutV
16 juni 2003, 19:32
Jupz, mooi meisje he? Die serie is niet voor niets zo veel bekeken hier :).

ReinoutV
16 juni 2003, 19:33
:o Is dat je vriendin???

Mocht ik willen...

Bates15
16 juni 2003, 20:04
Maar hoe zat het nou ook al weer met die top amps?

Mithrandir
16 juni 2003, 20:49
Top Vamps bedoelt u? Zit het best goed mee hoor:

http://www.theplace.ru/e_board/2/pic412.jpg

Rectifier
16 juni 2003, 20:59
Ik wou eerst zeggen 'we gaan wel lekker off topic' maar t'begint ook steeds lekkerder te worden :lol:

Speeddemon
16 juni 2003, 23:14
Jamie Pressly oefent met d'r bovenarmen wel veel pressie....uit op d'r...


TIETUH!!!! :-D :lol: :P