PDA

View Full Version : Live opreden met Tommy Emmanuel!



Cavit Evren
25 juli 2012, 11:09
Dit ben ik optredend met Tommy Emmanuel. In de Philharmonie in Haarlem het duet was plotseling! :)

http://youtu.be/bbSHU3-2_Mc

barno
25 juli 2012, 11:42
Cool! wat is Tommy toch een zalige kerel.

-Martijn-
25 juli 2012, 12:20
Leuk filmpje!

Cavit Evren
25 juli 2012, 12:28
Ja hij is heel erg aardig het was allemaal spontaan. De jongen naast me is Eddie van der Meer moet je ook even kijken op youtube. Wij hadden ook samen een nummer gespeeld van ons zelf maar die is niet gefilmd. Trouwens dit was ook niet het hele nummer.

Cavit Evren
25 juli 2012, 18:50
Dankjewel :)

harrie-beton
25 juli 2012, 19:25
Jammmer maar het is maar een minuut. Ik heb wel meer vragen dan antwoorden. Dit filmpje is niet van een optreden van jou en Tommy maar hij geeft je les denk ik. Wat voor gelegenheid is dit? Tommy geeft immers geen gitaar. Waarom post je nu pas, dit filmpje is van januari 2012 (en dan een kerstliedje).

Trouwens, het is niet netjes en niet correct Engels om in de beschrijving jezelf eerst te noemen.
"Me and Tommy" moet zijn "Tommy and i"

Cavit Evren
25 juli 2012, 21:05
Ben je jaloers ofzo?!
Je bent jaloers en nog iets ik ken deze website pas een dag. En het was in de Philharmonie een OPTREDEN voor 1200 man. En het was geen les maar een optreden! Ja het duurde meer dan een minuut ik kon het niet filmen iemand uit het publiek deed dat en die begon halverwege!

barno
25 juli 2012, 21:26
Jammmer maar het is maar een minuut. Ik heb wel meer vragen dan antwoorden. Dit filmpje is niet van een optreden van jou en Tommy maar hij geeft je les denk ik. Wat voor gelegenheid is dit? Tommy geeft immers geen gitaar. Waarom post je nu pas, dit filmpje is van januari 2012 (en dan een kerstliedje).

Trouwens, het is niet netjes en niet correct Engels om in de beschrijving jezelf eerst te noemen.
"Me and Tommy" moet zijn "Tommy and i"

? Mag die jonge snaak niet gewoon fier een clipje quoten waarin hij samen met Tommy iets doet met een gitaar. Het is niet Tommy zijn optreden dus zijne Heiligheid hoeft niet persé als eerste genoemd te worden.

Nee, hier op het forum moet op eieren gelopen worden, vooral door mensen die zich pas aanmelden... give me a break

harrie-beton
25 juli 2012, 21:48
Ik vraag om meer uitleg, de post komt uit het niets vallen met een filmpje van een minuut zonder achtergrond informatie die je op het verkeerde been zet. Als ik zelf google zie ik dat Tommy heeft opgetreden in Haarlem 21 januari 2012 maar vraag aan de topic starter voor een context.

jutter
25 juli 2012, 22:00
@harrie-beton,
Waarom uitleg? Het zet mij niet op het verkeerde been (als ik die wel heb). Accepteer dat het gewoon een leuk filmpje is en dat er niets achter zit.

@Cavit,
Ik heb er van genoten Cavit! Als het mij zou zijn overkomen zou ik zo trots zijn als een pauw!

Cavit Evren
25 juli 2012, 22:54
Ja ik ben super trots dankjewel :D

Cavit Evren
25 juli 2012, 22:56
De info is het is een leuk filmpje dat ik wou delen maar hij word er toch niet afgegooid? :O

jutter
25 juli 2012, 22:59
De info is het is een leuk filmpje dat ik wou delen maar hij word er toch niet afgegooid? :O

Nee hoor, het is toch een mooi filmpje? Niets mis mee!

vpilot
25 juli 2012, 23:46
Geweldig om te zien!

peter_heijnen
26 juli 2012, 09:38
wat een ontzettend leuk filmpje, echt goed gedaan ook Cavit! Ik geef het iedereen te doen trouwens, met zo'n held in je nek nog iets te spelen.

Harrie-beton, hoewel we in een vrij land leven vind ik jouw opmerkingen nav dat filmpje best ongepast.

Duhsjaak
26 juli 2012, 10:14
Hi
@TS Cavit Evren

Met je held op een podium staan is nog een vak apart.
Je ziet vaak filmpjes van allerlei gasten die met hun helden op een podium staan en dat leidt vaak tot situaties met 18 man, 3 drummers en iedereen loopt op eieren om de held toch vooral niet te bruuskeren. en veel te veel ego's dier allemaal effe hun lickje kwijt willen. Kromme tenen.

Dit filmpje is van een heel andere orde.
Ik vind dit niet alleen leuk, ik vind dit ontroerend.

Wanneer je het fatsoen hebt (en het gezonde verstand) om lust en liefde te scheiden, dan kun je aan, wat ik met het onderstaande bedoel.

Wat de man doet, jou stapje voor stapje verder helpen, is een pure daad van liefde. En plezier in het vak. Zo gaat een vader om met zijn kind. Zelfs als het zijn kind niet is.

Toen ik 2 of 3 was, heeft een boomlange gitzwarte meneer met mij op schoot liedjes voor mij gezongen en gespeeld. Een van mijn vroegste herinneringen. De man heette Big Bill Broonzy en was (uitzonderlijk voor zijn generatie) ongeveer 2 meter lang.
Ik geloof tot vandaag oprecht, dat dit soort herinneringen je door je muzikaliteit en je leven zullen gidsen. Bij mij is dat zeker het geval.

En ik geloof dat het alleen al om die reden een heel waardevol filmpje is. Voor jou, omdat dit een onuitwisbare indruk zal hebben gemaakt.
Voor anderen, omdat het een voorbeeld is voor alle zelfingenomen en hautaine coaches. Kijk hoe deze held zich over puppie en gitaar buigt om te tonen hoe het OOK kan. En kijk hoe ie de gratie heeft om opzij te stappen en de gitarist zijn welverdiende applaus in ontvangst te laten nemen.

Alleen als je echt groot bent, kun je jezelf zo bescheiden opstellen.

En ik neem daarom voor hem mijn pet af. En voor jou, omdat dit een van de ijkpunten in je ontwikkeling zal worden. Welkom op dit forum! Ik ben blij met je komst.
Maak er een feestje van!
Vriendelijke groet, Gus

Rizz
26 juli 2012, 10:17
Filmpje is niet meer beschikbaar? Is de rechten-maffia weer bezig?

Ondanks dat, gefeliciteerd! Trots is nog maar een glimp van wat je gevoeld moet hebben op dat moment!

Edit: Laat maar, heb m''n laptop opnieuw geïnstalleerd gister en moest nog wat dingetjes installeren.. Vette shit man!!!! :cheerup:

Lennert
26 juli 2012, 11:52
@Cavit: Super gaaf dat je dit hebt mee mogen maken! En heel erg knap dat je het durft, je speelt het toch maar klaar! Welkom ook op dit forum, er is hier veel te leren. Soms zullen mensen wat minder vriendelijk reageren maar over het algemeen bedoelen ze het niet zo kwaad als je in eerste instantie vermoedt. Laat je hierdoor niet ontmoedigen in ieder geval.

@Gus: Wat ben je toch een geweldige vent Gus, dat meen ik echt! De hoeveelheid moeite die jij steeds weer opbrengt om een nuttige en positieve bijdrage te leveren is bewonderingswaardig. Ik heb je al talloze keren mensen hier een hart onder de riem zien steken en goede, bruikbare tips zien geven. Klasse! Mag ook wel eens gezegd worden vind ik!

barno
26 juli 2012, 12:35
ja, Gus is een zegen voor het forum
en nu weten we ook waarom, hij heeft op de schoot gezeten bij Big Bill Broonzy: waw!

Kakihara
26 juli 2012, 12:54
Wat een schitterend stukje charmante feelgood-movie van één minuut!
Dit zijn momenten om te koesteren en om Tommy Emmanuel nóg meer lof toe te zingen.

@Gus: het klinkt misschien cru en/cynisch; maar ik hoop dat je binnenkort eens je memoires schrijft en ze publiceert. Ik heb stellig de indruk dat menig mens, en muzikant in het bijzonder, daar nog wat van kan opsteken. Al was het maar hoe je iets positief kan formuleren.

grayfink
26 juli 2012, 13:19
Ja leuk fimpje! Moet een mooie ervaring zijn geweest. :)

MichaelSS
26 juli 2012, 13:26
Gus is een behoorlijke aanwinst voor dit forum. Mierenneukers en arrogante zielen hebben we hier genoeg.

@TS: Mooi gedaan hoor! Je bent 12 jaar? Petje af.
http://www.youtube.com/watch?v=qVwEWk_35IM&list=UUzGSHP3-e_uFXB_QnRjyZoQ&index=2&feature=plcp

Duhsjaak
26 juli 2012, 14:53
Hi
Tsjonge, bloos bloos.
Dank voor de complimenten.

Het is hier ook een prettig forum. Relatief weinig wordt er op de persoon gespeeld en gelukkig komt het heel weinig voor dat mensen elkaar de grafdingest wensen.
Onder zulke omstandigheden is het ook makkelijker om rustig te zeggen wat je vindt.

En dat is wat ik doe. Dus eigenlijk niet zo zeer een verdienste dan wel misschien geneigd te zoeken naar de pluspunten van mensen.

Toch bedankt!
Vriendelijke groet, Gus

Rinze
26 juli 2012, 15:52
Mooi filmpje!:ok:

piker
26 juli 2012, 17:24
Zalig filmpke! Geweldig!

harrie-beton
26 juli 2012, 20:26
Beste Cavit,

Leuk filmpje, het lijkt me inderdaad een bijzondere ervaring als een groot gitarist naast je staat.
Wat voor optreden was dit, want jullie spelen op je eigen gitaren. Vertel eens meer op de achtergrond.

Harrie

Cavit Evren
26 juli 2012, 22:04
Hartstikke Bedankt! :)

Cavit Evren
26 juli 2012, 22:05
Hallo alle mensen die gereageerd hebben. Bedankt voor de leuke reacties! :)

Cavit Evren
26 juli 2012, 22:06
Dankjewel :)
Zal ik doen.

Cavit Evren
26 juli 2012, 22:13
Tommy zou deze avond optreden in Haarlem. En op de workshop van hem in Amsterdam mochten ik en Eddie ons eigen nummer spelen voor Tommy. Hij bedacht ook de naam:'2 Boys 1 Destiny'. Hij vond het zo mooi dat we het die avond mochten spelen. Nadat wij ons nummer hadden gespeeld op het optreden zei hij:''Willen jullie nog iets spelen?'' Waarop Eddie zei jij mag wel wat spelen dus speelde ik 'One Christmas Night'. En opeens zei Tommy ''Nu speel ik een stukje''. En toen hij stopte speelde ik weer een stukje en zo door!
Het was heel erg leuk! :)

Tara
26 juli 2012, 23:48
Zozo, heeft Harrie hier toch nog iets geleerd?
Top Gus, zo ga je met mensen om.
Probeer elkaar te begrijpen en te respecteren.
Veel mensen op dit forum kunnen daar nog iets van leren.
Cavit, ik wou dat ik es soortgelijk iets met mij idool mocht doen, super gaaf joh!

peter_heijnen
27 juli 2012, 07:06
Nu hoor je wel vaker dat Tommy zo'n toffe gast is, maar onze eigen harrie-beton is ook niet verkeerd. :)

Maar Cavit, je ging dus 's middags naar zijn workshop en daar nodigt hij jullie uit 's avonds mee te spelen? Heftig.

zeiler
27 juli 2012, 10:40
Nu hoor je wel vaker dat Tommy zo'n toffe gast is, maar onze eigen harrie-beton is ook niet verkeerd. :)

Maar Cavit, je ging dus 's middags naar zijn workshop en daar nodigt hij jullie uit 's avonds mee te spelen? Heftig.

+ 1....

erg gaaf (en stiekem bloedje-jaloers ;))!

smullie
27 juli 2012, 11:02
Hi
Tsjonge, bloos bloos.
Dank voor de complimenten.

Het is hier ook een prettig forum. Relatief weinig wordt er op de persoon gespeeld en gelukkig komt het heel weinig voor dat mensen elkaar de grafdingest wensen.
Onder zulke omstandigheden is het ook makkelijker om rustig te zeggen wat je vindt.

En dat is wat ik doe. Dus eigenlijk niet zo zeer een verdienste dan wel misschien geneigd te zoeken naar de pluspunten van mensen.

Toch bedankt!
Vriendelijke groet, Gus

Vind dit anders best wel op de man gespeeld... ;)
Maar als het waar is mag het gezegd worden.

Vooral het gedeelte van "vader met zoon" vond ik heel treffend geformuleerd... :ok:

smullie
27 juli 2012, 11:11
Hij had gelijk: het is idd heel mooi en ik begrijp waarom je dat op zijn optreden nog eens over mocht komen doen.

http://www.youtube.com/watch?v=57vE3l9ljwI&feature=autoplay&list=UUzGSHP3-e_uFXB_QnRjyZoQ&playnext=1

Het filmpje uit de openingspost is idd echt zo'n feelgood moment, zowel voor jullie zelf als voor het publiek dat er op dat moment bij mocht zijn en voor ons die er een minuutje van mag meekijken. Je ziet gewoon dat "de grote artiest" er gewoon even hard van geniet als jijzelf op dat podium. Alsof hij je je eerste noten aangeleerd heeft en al tijdens die jaren les een speciale band met je opgebouwd heeft.
Ik vind het heel mooi om te zien!

BTW: jaloers? Ik? Baneet! http://forum.motorum.be/images/smilies/eusa_liar.gif
Noch op je gitaarspel, noch op je optreden, noch op het feit dat je met Tommy Emmanuel hebt mogen samenspelen... :soinnocent:

Maar jaloers betekent daarom niet afgunstig... ;)

Lennert
27 juli 2012, 11:44
Eigenlijk wel, haha. Afgunst is een synoniem voor jaloezie. Het gevoel dat je dat ook graag mee zou maken is gewoon bewondering, hoop en verlangen. Het wordt pas jaloezie wanneer je het de ander niet gunt! En ik denk dat wij dit Cavit allemaal van harte gunnen :-)

smullie
27 juli 2012, 12:09
Eigenlijk wel, haha. Afgunst is een synoniem voor jaloezie. Het gevoel dat je dat ook graag mee zou maken is gewoon bewondering, hoop en verlangen. Het wordt pas jaloezie wanneer je het de ander niet gunt! En ik denk dat wij dit Cavit allemaal van harte gunnen :-)

Ik had het eerder zo (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaloezie_(gevoel)#Verschil_met_afgunst) begrepen:
Jaloezie is nauw verwant aan afgunst en de woorden worden vaak als synoniemen beschouwd. Er zijn echter enkele verschillen.
Bij jaloezie wil men zelf bezitten wat een ander bezit.
Bij afgunst wil men niet dat de ander iets bezit en is men soms zelfs bereid zelf schade te lijden om de ander zijn bezit te kunnen ontnemen. Het woord zegt het zelf: je gunt het de andere niet.

Maw: ik wou dat ik zelf zo kon spelen en dat ik op die leeftijd die kansen had gekregen, maar ik zal zijn prestatie daar niet afbreken of minimaliseren OMDAT ik jaloers ben...

Ik kan best iets bewonderen zonder daar jaloers op te zijn... En ik kan best ergens jaloers op zijn zonder afgunstig te zijn. ;)

Lennert
27 juli 2012, 12:57
Ik ben het er toch niet mee eens Smullie. Als je verder leest in dat artikel komt jaloezie net zo min als afgunst positief uit de verf. Het zijn allebei echt negatieve emoties en dat kan ik gewoon niet rijmen met wat jij omschrijft dat je voelt hierbij.

Maar laten we geen filosofische oorlog gaan voeren ten koste van het topic van Cavit, haha. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt te zeggen en daar kan ik me wel degelijk in vinden ;-)

smullie
27 juli 2012, 14:17
Ik ben het er toch niet mee eens Smullie. Als je verder leest in dat artikel komt jaloezie net zo min als afgunst positief uit de verf. Het zijn allebei echt negatieve emoties en dat kan ik gewoon niet rijmen met wat jij omschrijft dat je voelt hierbij.

Maar laten we geen filosofische oorlog gaan voeren ten koste van het topic van Cavit, haha. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt te zeggen en daar kan ik me wel degelijk in vinden ;-)

Let's agree to disagree... ;)
Zoals je zelf zegt: ik bedoel het goed, jij begrijpt het nu goed. Allemaal gelukkig... :ok:

Cavit Evren
27 juli 2012, 19:44
Dankjewel! :)
Ik had ook nooit verwacht dat dit zou gebeuren dus misschien... :)

Cavit Evren
27 juli 2012, 19:44
Inderdaad! :)

Cavit Evren
27 juli 2012, 19:46
Haha heel erg bedankt! :)

MichaelSS
28 juli 2012, 14:40
Tip voor de volgende keer. Als je mensen wil beantwoorden kun je dat als volgt doen:
@ (aan) <naam persoon>: <Tekst>
@ (aan) <Naam persoon 2>: <Tekst>

For example
@Cavit: Zo dus

Zo hoef je niet voor iedere reactie een ander bericht te plaatsen.

Cavit Evren
28 juli 2012, 19:56
@MichaelSS: Bedankt :)