PDA

View Full Version : Yamaha Pacifica 012 of Ibanez GSA 6



bartst
23 juli 2012, 21:21
Zoals de titel al zegt ben ik aan het kiezen tussen deze twee gitaren.
Ik ben een beginner die vooral punkrock, alternative, rock, ... wilt spelen en deze gitaren zouden hier wel ideaal voor zijn. Maar ik was dus nog aan het twijfelen tussen deze twee gitaren en vroeg me af of er iemand ervaring heeft met één van deze gitaren of mij een kan aanraden?

alvast bedankt!

Fiendish
23 juli 2012, 21:50
Pacifica 012 is vaak bagger, die Ibanez ken ik niet.
Als je voor een Pacifica gaat kun je veel beter voor een 112 gaan, die zijn wel goed.

bartst
23 juli 2012, 22:15
Pacifica 012 is vaak bagger, die Ibanez ken ik niet.
Als je voor een Pacifica gaat kun je veel beter voor een 112 gaan, die zijn wel goed.

Het enige verschil dat ik gevonden heb tussen de 012 en de 112 is het type hout waarvan ze gemaakt zijn (verbeter mij als er meer verschillen zijn). Maakt dit dan veel uit?

Fiendish
23 juli 2012, 22:20
Niet alleen het hout maar ook de bouwkwaliteit is anders, en ja het maakt flink verschil.
En volgens mij zijn de pickups en tuners ook anders, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Duhsjaak
23 juli 2012, 22:24
Hi
Snap je dilemma wel. When the money runs out, the options narrow.
Ik heb een relatief goedkope Yamaha Pacific Tele. Daarin zitten Gretsch HiLo's (elementen).
Heb ook een Iba GSA (iets) 60 schat ik. Daarin zitten Axes R Us (Axesrus) Telecaster replacements (neck en middle) en Surf90 van Guitar Fetisch.

Als je dit rijtje bekijkt, zie je dat ik over de budget gitaartjes prima te spreken ben, maar dat de pick ups (elementen) bij het houtwerk achterblijft.

Het speelt allemaal behoorlijk goed, maar de elementen zijn duidelijk minder. Beide gitaren leveren in verhouding veel waar voor hun geld. Dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering.

Verder wordt als suggestie gegeven, dat 112 van Y werkelijk een stuk beter is dan 012.
Ben ik het wel mee eens.