PDA

View Full Version : Even voorstellen



jasperlemij
23 juli 2012, 16:56
Dames en Heren! Ik wil me graag op deze mooie dag even voorstellen op dit forum.
Mijn naam is Jasper en speel al van jongs af aan gitaar. Eerst klassiek, daarna elektrisch vooral rock/blues, daarna ben ik me meer gaan focussen op country en folk. Later ben ik weer teruggegaan naar Blues/rock, maar pak nog steeds een paar keer per week mn akoestische gitaar.

Ik hou me de laatste tijd veel bezig met Hendrix, SRV en John Mayer.

Ik ben de gelukkige eigenaar van twee USA strats, een Taylor 314ce, Fender bluesJR, en wat pedaaltjes waaronder een vintage Marshall BluesBreaker, Way Huge aquapuss, Boss ds1 keeley mod en een ibanez Tubescreamer ts10.

Ik ben wel vaker bezig geweest met zelfbouw van pedaaltjes, en ben nu van plan om mijn eigen Boutique amp replica te maken. Ik hoop dat jullie mij hierover wat meer kunnen leren ;-)

Cheers Jasper

Duhsjaak
23 juli 2012, 21:39
Hi
Wat een leuke intro!

Hartelijke welkom. Het enige dat ik weet van pedaaltjes is dat er die in mijn auto zitten, en dat er één is die tamelijk kostbaar is op de weg van Amsterdam naar Utrecht en terug.
Rijkswaterstaat (of welke andere sjaken-instantie) verwacht daar een opbrengst van EUR 30.000.000,00. En omdat NL geld nodig heeft is er geen kijk op een redelijke oplossing.

Ik zeg: Blijf vooral te hard rijden. Op die 20 kilometer is je tijdwinst minimaal. Maar dat geld zal en moet er komen, dus als jullie het niet betalen, komen ze bij ons.

Verder gebruik ik persoonlijk geen pedaaltjes bij gitaren. Alleen een ART buizen voorversterker. Heel simpel.
Maar ik haal vooral uit iedere gitaar een soort veredelde surf sound. Eigenlijk zoals je de liefde moet bedrijven: Clean, hard en met passie.

Maar voordat je denkt dat je in een freak show terecht bent gekomen, zal ik de volgende GN'er vragen een min of meer normaal stukje te schrijven.
Het zou jammer zijn als je voortijdig afhaakt.

Hartelijk welkom dus en ik ben benieuwd waarmee je op de proppen komt.
Vriendelijke groet, Gus

tommus42
24 juli 2012, 20:07
......Ik ben wel vaker bezig geweest met zelfbouw van pedaaltjes, en ben nu van plan om mijn eigen Boutique amp replica te maken. Ik hoop dat jullie mij hierover wat meer kunnen leren ;-)

Cheers Jasper

Mooi plan, en zonder plan wordt het iig niets:ok:. Heb je al een idee van de versterker? Hoe dan ook, op het subforum 'de werkbank' zitten mensen die er verstand van hebben.

jasperlemij
24 juli 2012, 20:47
Het liefst zou ik iets maken wat richting de Dumble SSS gaat. Alleen ik zoek hier nog wat meer info over wat ik in "de werkbank" zal aansnijden. Toch denk ik dat het uiteindelijk een replica wordt van de Two Rock custom reverb of Ceriatone OTS 50 of 100. Ik zoek echt een pure cleane SRV/John Mayer sound. De rest doe ik met pedalen.