PDA

View Full Version : Compacte buizencombo zoektocht



toddzilla
23 juli 2012, 15:33
Ik ben op zoek naar een compacte buizencombo. Het plan is om hem naast mijn huidige versterker (Sovtek Mig100 op Orange open back 2x12) in een stereo setup te gebruiken. Het is voorlopig niet mijn bedoeling om hem in een bandsetting te gebruiken, maar alleen thuis en voor opnames.

Ik speel vrijwel altijd clean, dus mooie levendige cleans zijn een must. Omdat ik er toch niet mee wil gaan spelen in een band heb ik het liefst een niet te hoog wattage, 20 is wel een beetje de max. Daarnaast ben ik op zoek naar een niet te dozig klinkende versterker, dus ik zag te denken aan eentje met een 12" speaker. Qua sound zoek ik het niet met teveel treble. De Sovtek en Orange geven een vrij donkere sound en daar wil ik op voortbouwen, geen contrast maken.
Wat ik niet zoek is iets met toeters en bellen zoals allerlei verschillende kanalen, ingebouwde digitale effecten, etc.

Mijn budget ligt zo rond de 400 euro (hoeft niet op!) en ik koop bij voorkeur tweedehands. Ik ben niet zo thuis in de lage wattage combo's dus misschien kunnen jullie me wat op weg helpen. Zelf zat ik denken aan:

- Vox AC15
- Fender Blues Junior

Welke versterkers moet ik naast deze twee echt gaan checken?

Midwolda
23 juli 2012, 19:54
Voldoet ruimschoots aan al je technische eisen: de Koch Classic 12 SE (http://www.koch-amps.com/amps/cse12.html).
Power-amp In, Recording Out met speaker-sim en dummyload, 4W/12W schakelbaar, 12", en de cleans... :mmmm:

Zit alleen wel iets boven je budget... tweedehands rond de 500 euro.

Mr.Fingers
23 juli 2012, 20:19
Vergeet de Ampeg GVT15-112 niet. Heb'm zelf, en vraag me nu af waarom ik die niet veel eerder had. 12" speaker, fel-zonder-schel-te-zijn, mooi clean (zit geen drive in, tenzij je hem HELEMAAL opengooit). Heel simpel: gainregeling, 3-band-EQ, master, en een spring reverb.

Bijl
24 juli 2012, 10:08
Een Peavey Classic 30 misschien?

FruscianteFan
24 juli 2012, 10:23
Als je echt alleen clean speelt, dan is de Blues Junior te doen. Maar overstuurd wordt het gewoon dozig.
AC15 is ook erg lekker (zolang ik er niet op speel?) maar overstuurt wel wat sneller. Heel chimey en lekker, maar niet helemaal clean.

(nb ik heb de Blues Junior (niet de huidige V3 versie) voor thuisgebruik, een bandlid heeft de AC15 C1)

en Mr. Fingers, dankzij jou heb ik nu gas. Ampegs zijn cool.

muziekschuur
24 juli 2012, 11:38
Omdat je een rus hebt zou ik zeggen de Yerasov GTA15 combo's. Die kun je via Musicstore onder de naam FAME GTA15 aanschaffen. Zijn onder de 300 euro en zijn qua schema vergelijkbaar met een Fender Blues Junior.

De Yerasov GTA40 kan ook en is ook als FAME GTA40 verkrijgbaar...

VLP
24 juli 2012, 15:00
Ik heb nu thuis een ac15 staan. Compact is hij niet echt. 30kg
Maar ben er wel tevreden mee, mooie clean en lekkere overdrive !

FruscianteFan
24 juli 2012, 15:20
een AC15 30 kg? Ok hij is niet licht maar ik zou hem eerder rond de 20 geven.

VLP
24 juli 2012, 16:05
een AC15 30 kg? Ok hij is niet licht maar ik zou hem eerder rond de 20 geven.

http://www.voxamps.com/custom/ac15c2/

beneden staat het 30.2 kg

FruscianteFan
24 juli 2012, 16:09
Dat is de AC15 met 2 speakers.

toddzilla
24 juli 2012, 16:49
Ja, ik had de AC15 met 1 speaker in gedachten. Die zal wel wat lichter en meer draagbaar zijn.

In elk geval, iedereen die tot nu toe met tips is gekomen bedankt! Die Ampeg en Koch was ik zelf nooit op uitgekomen, maar zijn zo op het eerste gezicht behoorlijk interessant. Ook de Peavey Classic 30 gaat op m'n lijstje. :) Aanvullingen zijn nog steeds meer dan welkom!