PDA

View Full Version : Godin LG + Marshall TSL 602



zjanke
12 juni 2003, 21:23
Ik weet niet of deze hier of bij de versterkers thuishoort, maar ik vermoed dat het aan mijn gitaar ligt :roll:

Ik heb sinds kort dus een Marshall en ik vind dat er errug heel veel te veel (om effe duidelijk te zijn) laag in zit. Tone knop van mijn gitaar helemaal open, bas op alle kanalen van mijn versterker helemaal dicht, mid ongeveer halverwege, treble open en geen "shift" of "deep" ingeschakeld en dan klinkt het acceptabel, maar meer hoog zou best mogen.

Iemand enig idee hoe dat komt? :???:

O ja, geen P90, maar Tetrads 8-)

Negative K3 fan
12 juni 2003, 21:31
ik dednk dat het komt doordat het gewoon zo "hoort" als het ware, dat donkere geluid. Beetje moeilijk te verwoorden zonder beledigend te worden, maar je begrijpt me vast wel :)

je kunt je gitaar meenemen naar een gitaarwinkel en daar andere versterkers uit die prijsklasse gaan spelen, als je dan nog vindt dat je tsl veel te bassig is dan is er waarschijnlijk wel iets fout. Maar dat lijkt me nog niet zo.

zjanke
12 juni 2003, 21:40
Beledigd worden ben ik niet zo bang voor, maar ik weet beijvoorbeeld dat mijn gitaar veel signaal uitstuurt (is niet actief overigens).
Het valt me alleen op dat er gewoon heel veel bas inzit.

Ik ben een tijd geleden wat versterkers gaan testen en Marshall was gewoon mijn geluid, maar mijn instelling lijkt me erg "extreem"... :???:

Als dat dan zo hoort, dan moet dat maar, dan maar extreem ingesteld en toch vet 8-)

Mitch
12 juni 2003, 22:16
Welke stand/elementen gebruik je dan ?

zjanke
14 juni 2003, 10:30
Ja, daar vraag je me wat, ik heb geen cijfers/codes kunnen ontdekken naast m'n switch :razz: Ik vermoed het brugelement, schakelaar staat meestal bij de tone/volumeknop.
Ik ben wat aan het experimenteren, en in de middelste stand heb ik de "vetste" tonen, maar ook weer veel mid en minder hoog.
Ik rommel gewoon wat verder en zie wel waar ik uitkom, het is ook niet echt een probleem, maar gewoon iets wat me verbaasde. Volgens de manual van Marshall moet je starten met je toneknoppen in de middels stand en dan verder experimenteren, maar dat is ongeveer het geluid van een scheepstoeter :o

Was jij niet degene die de standenschakelaar had laten aanpassen omdat de eerste drie teveel op elkaar leken? Zoja, heb je daar een schema van?

Mitch
14 juni 2003, 12:43
Juistem ! Ik ben wel een fan van de Tetrads, maar dan in aangepaste versie :D
Ik heb destijds wat info gehad van de importeur en het daarna door mijn plaatselijke gitaarkanjer Sander de Gier laten aanpassen.
De gitaar wordt er een stuk flexibeler van, veel meer helderheid. Beetje single-coil achtige geluiden, maar dan mooier :)

Het suffe is dat stand 1, 2 en 3 sprekend op elkaar lijken (=links naar midden :wink: ) want dat zijn hals, hals + helft brug en hals + brug volledig. De hals tetrad is strak bassig (goed voor scheurende slag of warme cleane solo), maar als jij ook bij de brug tetrad te veel bas hebt..... dan is het toch echt de amp !

Ik zal even kijken wat ik nog aan info heb, die mail ik je anders wel.
Voor de aanpassing is sowieso een andere switch nodig, anders passen alle draadjes er niet op ! Is nogal een kluwen door al die spoelen :D
Ieder 'kwart' heeft zijn eigen draadje...

zjanke
15 juni 2003, 09:38
Ik zie de info wel verschijnen, alvast bedankt. Ik blijf verder nog even werken aan mijn instellingen. Het geluid is natuurlijk al errug goed met een godin :-D
Maar ja, beter is altijd goed. :dance:

Mitch
15 juni 2003, 21:34
You've got mail !

zjanke
15 juni 2003, 22:19
Kan ik die switch bij elke beter gesorteerde vakhandel (lees: mijn lokale gitaarboer :wink: ) krijgen of moet ik dat ding ergens bestellen.

Mitch
16 juni 2003, 13:12
Geen idee, ik rommel daar zelf niet aan. Mijn gitaarboer = gitaarbouwer en die heeft dus altijd een hoop rommel liggen. Heette geloof ik een super switch ?????

Als je meer wil weten kun je 'm anders wel mailen. De site is:
www.degiergitaarbouw.nl