PDA

View Full Version : welke reverb/delay?



quo vadis
12 juni 2003, 21:09
ik zoek een reverb/delay pedaal, welke raden jullie aan? (evt. met soundclip der dan bij alst kan :cool: )

Negative K3 fan
12 juni 2003, 21:22
zo kunnen we nog vrij weinig zeggen, als je eens je budget vermeldt, je fucntieeisen (delaytijd/analoog of digitaal/loop functie/etc) en dan nog wat voor stijl je speelt en waarvoor je hem wilt gebruiken!

Speeddemon
12 juni 2003, 21:32
als je reverb EN delay in een zoekt, is er volgens mij maar 1 optie, en da's de Boss RV-3 (alle Roland Space Echo's daargelaten, want die vind je bijna nooit), en anders wordt het los reverb en los delay pedaal kopen.

Ik weet dat Danelectro de Spring King heeft, da's een echt VEREN-GALM pedaal, dus no digital shit inside :razz:
Ze hebben ook de Reel Echo, en da's een digitale delay die moet klinken als een ouwe band-echo. Ik zeg 'moet klinken', omdat ik 'em nog nie gehoord heb. Hij ziet er i.i.g. erg cool uit.

Ronald
12 juni 2003, 21:47
zelf heb ik de ibanez de7 delay/echo in gedachte , nu zeg je zelf reverb en das toch bijna hetzelfde als echo , maar het lijkt me een goed delay pedaal

(heeft iemand eigenlijk ervaring met dat pedaal ?)

Mitch
12 juni 2003, 22:49
Ik ben er erg tevreden mee, ondanks horror-verhalen over de switch op Harmony Central. Mogelijk gewoon lompe trappers, ik heb een fluwelen voetje :D
Maar een reverb is toch echt anders !
Waarheen gaat gij, quo vadis ? :wink: Reverb ? Delay ? Of toch beide ?

Speeddemon
13 juni 2003, 00:06
Hey Seymour, ik snapte dat gezeik over die switch ook niet. Heb em een ker vergeleken tegen de Carl Martin Delayla, en ik zou zeggen, als je in een echt ouderwets blues/rock/rockabilly/jazz/surf bandje zit, koop dan die Delayla, kun je nog opscheppen ook tegen die puristen dat je delay echt volkomen analoog is. :wink:

Maar die DE-7 klonk echt verdomde goed in "echo" mode. Jammer alleen dat ie geen tap-tempo heeft. Ik heb ook op harmony central voorgesteld dat iemand er maar eentje moet maken in een stevige behuizing met 3PDT switches en een tap-tempo. Een groene LED voor of ie aan staan, en een flikkerende rooie of gele LED voor het tempo... Dat zou echt een kick-ass pedaal zijn... 2,6 sec analog voiced delay of gewoon puur digitaal 1 op 1.

quo vadis
13 juni 2003, 01:08
mja ik speel het meeste metal ect. alleen ik vind het ook leuk om gewoon een lekker solootje te spelen en dan is reverb of een delay pedaal toch wel lekker om dat zweverige effect te krijgen.
dus tis echt een btje voor de solo dingen ect. , kweet nie of iemand nog tips heeft of dat delay toch beter zal wezen voor dat "zweverige" effect. :cool:

Speeddemon
13 juni 2003, 01:34
ik denk dat je dan beter inderdaad naar die Ibanez DE-7 delay echo moet gaan kijken.

Galm en metal gaan meestal niet zo goed samen (of luister je graag naar Poison, Dokken, Ratt, Motley Crue, Twisted Sister, Kix, Warrant, Danger Danger??? :lol: (ik wel trouwens) ), het dreigt je sound nog wel eens te verzuipen. Je kunt dan beter als je galm op je versterker zou hebben, die op 1 of 2 zetten, en dan wat delay erbij doen.

Delay tijd op 300-360ms, repeats op 2 á 3, en Level op 30-50%, dat zou een goed uitgangspunt moeten wezen voor een solo-geluid bij metal.

Marshallover
13 juni 2003, 07:58
Boss DD-5 is errug prijzig, maar o zo fijn !!! :-D

Groeten,

DOLBY
13 juni 2003, 10:04
Ik heb zelf een PT-80 Digital Delay gebouwd waar ik erg tevreden over ben.
zie www.generalguitargadgets.com en navigeer naar - effects projects - modulation & Echo - PT80 Echo.
Er staan ook soundclips op die site.

Dus voor een budget oplossing: zelf knutselen, of zoek iemand die het voor je doet. Met alle onderdelen (incl. stompswitch en doosje) moet het toch onder de 50 euro kunnen.

Marshallover
13 juni 2003, 10:11
Ik heb zelf een PT-80 Digital Delay gebouwd waar ik erg tevreden over ben.
zie www.generalguitargadgets.com en navigeer naar - effects projects - modulation & Echo - PT80 Echo.
Er staan ook soundclips op die site.

Dus voor een budget oplossing: zelf knutselen, of zoek iemand die het voor je doet. Met alle onderdelen (incl. stompswitch en doosje) moet het toch onder de 50 euro kunnen.

Zout ge voor mij dan een Slow Volume kunnen nabouwen? :P

DOLBY
13 juni 2003, 11:16
Ik heb zelf een PT-80 Digital Delay gebouwd waar ik erg tevreden over ben.
zie www.generalguitargadgets.com en navigeer naar - effects projects - modulation & Echo - PT80 Echo.
Er staan ook soundclips op die site.

Dus voor een budget oplossing: zelf knutselen, of zoek iemand die het voor je doet. Met alle onderdelen (incl. stompswitch en doosje) moet het toch onder de 50 euro kunnen.

Zout ge voor mij dan een Slow Volume kunnen nabouwen? :P

Als ge mij een schema kan doen toekomen, dan wel een bestaande Slow Volume. T's moeilijk te kopieren als ge geen origineel hebt.

De Teng
13 juni 2003, 11:37
Electro Harmonix niks voor je?

Ik vind die sound erg ok, al is't niet echt neutraal als je het mij vraagt. Je hoort wel dat het van EH is, maar de meesten vinden dat niet een probleem. ;) Kwaliteit is erg goed, 't is ook niet echt goedkoop. Sounds op hun site genoeg te vinden.