PDA

View Full Version : Clapton?



Erik
15 juli 2001, 01:11
Wat vinden jullie eigenlijk van Eric Clapton?

Stratopeek
17 juli 2001, 22:43
Clapton vind ik echt geweldig met het nummer Old Love (heb er een aantal live versies van, echt geweldig, sppelt zeer gevoelig. Met Layla soleert ie ook altijd lekker. Maar er zijn nummers bij die ik minder vind, maar dat mag de pret niet drukken!

Erik
18 juli 2001, 00:27
Zijn unplugged album is echt the best!
Wat ik wel vind tegenvallen is dat het nummer
circus er niet op staat.
Wat is dat een goed nummer zeg!

Eko
18 juli 2001, 09:08
Absoluut topklasse.
De man levert al jaren hoogstaand werk. De eerste LP van hem met John Mayall is een standaardwerk voor me geweest.Mensenkinderen wat heb ik daar op zitten zweten.Z`n nieuwste ( Reptile) vind ik mooi gerijpt , verschillende stijlen , acoustisch en electrisch gemengd en perfect van geluidskwaliteit.

MarkZwarts
6 augustus 2001, 12:27
Ik vind die man zo ontiegelijk saai; bij The Cream spetterde het maar nu hangt er zo'n Amnesty Internatiol zeikerige smet aan die man.

Ik zie de man zijn capaciteiten wel; mijn smaak is echter anders.

taylor
6 augustus 2001, 22:02
ja daar ben ik het wel mee eens de cream was echt gaaf man.

Jimi Hendrix
9 augustus 2001, 16:59
Maar dan nog was Jimi 100 keer zo 'echt' zoals ik het maar moet noemen, ik geloof die clapton gewoon niet zo.

taylor
10 augustus 2001, 23:50
geloof je hem niet??

waar heb je het over????

Jimi Hendrix
11 augustus 2001, 00:41
Nou gewoon, dat ik zijn verhaal niet koop.

taylor
11 augustus 2001, 21:09
welk verhaal???

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 10:34
Nou als je een solo speelt dan vertel je toch een verhaal? en zijn verhaal geloof ik niet. Net als dat je iemand in de kroeg tegen komt en een slap oudehoer verhaal vertelt.

taylor
13 augustus 2001, 16:40
oh ja op die fiets.

ja zit misschien wat in maar ik vind clapton echt nie slecht hoor.vond de cream wel te gek beter dan wat die nu doet.

Jimi Hendrix
13 augustus 2001, 20:45
Dat, op mijn, beurt ben ik met je eens.
Dat geldt trouwens voor heel veel stijlen, dat die platen uit de jaren 60 gewoon iets hebben wat je nu mist, noem het bezieling ofzo. Zelfde geldt namelijk voor Miles Davis en John Coltrane en natuurlijk voor Jimi zelf :wink:

MissAlexa
22 augustus 2001, 19:43
Clapton is een tijd tever van zn pad afgeweest, hij is nu gelukkig weer terug bij zn roots, BLUES. Dat is het enige wat ie kan en dat moet ie dan ook spelen.

Grootste aanfluiting: Pilgrim
Grootste succes: From The Cradle

Ibanez
22 augustus 2001, 22:18
ik vind clapton echt wel goed. zijn solo's en techniek zijn gewoon cool. Wat ook een cool nummer is is carlos santana met eric clapton samen dat is echt mooi om te horen.

MissAlexa
23 augustus 2001, 00:34
Technisch gezien stelt Clapton niet veel voor

taylor
23 augustus 2001, 21:01
oh???

Jimi Hendrix
24 augustus 2001, 11:19
Ach gut, de techniekfase...

Stratopeek
24 augustus 2001, 13:50
Maakt het veel uit of ie technisch is?Bijkbaar heeft ie zonder techniek(!)veel bereikt....

taylor
24 augustus 2001, 13:56
als je bv vergelijkt met andere gitaristen steld clapton technisch niet veel voor.

maar toch zijn ideen zijn toch best wel goed ook al zijn ze simpel.

simpele effectieve dingen schrijven is moeilijker dan iederen denkt. wat dus in principe ook met techniek te maken heeft.

ik vind het vreemd dat iemand dat beweert,dan heb ik altijd zo iets van hoe goed is degene die dat zegt(miss alexa), meestal bagger :smile:

Jimi Hendrix
24 augustus 2001, 16:18
Ja precies, dat geleuter over techniek.
Clapton heeft wèl een goede techniek, want als hij speelt klinkt het goed. Ik hoor hem tenminste nooit rommelig spelen. Een andere kwestie is of het je aanspreekt, mij dus niet, maar dat is een ander verhaal.

taylor
24 augustus 2001, 22:02
ja mij ook niet meer zo,maarja.

Eko
3 september 2001, 23:42
Een van de mooie kanten van Clapton vind ik dat hij nog steeds werk blijft uitvoeren van gitaristen die de blues hebben gemaakt. Het stimuleert mij en ik denk anderen om toch ook de klassiekers niet te vergeten.
Hoe goed de man is voor de muziek, om eens lekker door te ouwehoeren, is het feit dat sommige muziekscholen de unplugged versie met bladmuziek als standaard werk nemen om mensen te leren spelen.

Kitaarhiero
21 september 2001, 23:36
Ik vond die twee unplugged singels om te huilen! en dan bedoel ik niet omdat ze me emotioneel aangrepen, maar omdat Eric Clapton een Ouwe lul bleek die populair probeerde te doen voor de jeugd (het klonk als de eerste de beste boy-band man!).

Zijn blues vindt ik geweldig, neem dou de "Worried man Blues" na de solo, dat tussenstukje is zo cool en geinig. jammer dat ik niet precies kan laten horen wat ik bedoel.
Volgens mij bij dat optreden in de jaren 80 (laatst op TMF) heeft hij buddy guy als 3e gitarist!

Jimi Hendrix
22 september 2001, 09:40
En robert cray

Kitaarhiero
22 september 2001, 10:52
ook nog!
Maar die ken ik niet zo goed, buddy Guy is het beste te herkennen, in z'n stipjes bloes, met z'n rode strat en z'n malle petje.

Outshine
11 oktober 2001, 23:40
ff kort maar krachtig: Clapton is gewoon briljant.

taylor
12 oktober 2001, 12:19
nou nee hij was dat.

Kitaarhiero
12 oktober 2001, 16:58
tsja, hij ziet er wel uit of hij zich verveelt daar op het podium...

qua blues vindt ik dat BB-king wel boven hem staat eigenlijk...Blues is vooral herhaling (-Says Freek de Jonge), en die man hééft gewoon de blues!

taylor
12 oktober 2001, 20:19
nou nee,dan vind ik clapton meer blues hebben dan bb

blues is voor mij jimi,kenny wayne shepherd,in die trand

Kitaarhiero
18 oktober 2001, 15:03
Oh help, Taylor pas op! we gaan weer de hokjes in!

Da's eerder Blues Rock KWS en JH. en je kunt JH eigenlijk niet tot één stijl beperken (conclusie, hij speelde Jazz).

taylor
18 oktober 2001, 18:31
nou nee voor mij nie srv, kenny ,jimi das pas blues.

naja dan moten we maar ff weer in hokjes praten.

het kan wel dat "normaal" onder bluesrock valt bij de platenhoer maar tis ook maar wat het voor jou personlijk betekent toch??

Rory
23 oktober 2001, 19:51
calpton is erg ok,.....maar kan noiet tippen aan rory gallagher...in geen enkel opzicht..

taylor
23 oktober 2001, 22:39
nou in 1 opzicht wel clapton leeft nog rory is six feet under.

maar ik geef je wel gelijk

poeyerke
23 oktober 2001, 23:42
Ik vond Clapton, in Cream en bij John Mayall wel erg goed. De latere Clapton vind ik minder, maar de CD met BB (Rifing with the king) is weer erg goed.

Ach, Clapton heeft gewoon z'n up's en down's gehad, maar heeft wel ontzettend veel invloed gehad op de huidige Blues/Rock.

Kitaarhiero
24 oktober 2001, 13:45
Op 2001-10-18 17:31, schreef taylor:
nou nee voor mij nie srv, kenny ,jimi das pas blues.

naja dan moten we maar ff weer in hokjes praten.

het kan wel dat "normaal" onder bluesrock valt bij de platenhoer maar tis ook maar wat het voor jou personlijk betekent toch??


Ja, maar onder blues versta ik eerder de Kings, waters, Hooker en al die andere oude negers (niet racistisch bedoeld). KWS heeft een housebeat onder z'n gitaar.

taylor
24 oktober 2001, 20:48
ja so what das maar in 1 nummer trouwens is daarom geen blues meer?
ik zei ook al voor mij is dit blues muziek, muziek is iets persoonlijks toch je laat je toch nie dicteren omdat dat bij de platenboer in bepaalde hokjes ligt?

uiteindelijk zou je kunnen zeggen dat alles blues is ,elke hedendaagse muziek vorm is daar uit onstaan.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 17:59
Ja ja, het is natuurlijk nog blues, het I/I/I/I/IV/IV/I/I/V/IV/I/I schema komt er in voor dus is het een blues. maar het is toch wel een rocky vorm van de blues, vandaar, Blues Rock.

taylor
26 oktober 2001, 19:45
okee voor jou is dat zo voor mij dan niet.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 20:51
ok
:smile:

taylor
27 oktober 2001, 01:38
allright :smile:

ekkerman
29 oktober 2001, 09:48
vanuit een easy listening perspectief kan ik het album pilgrim wel pruimen .best knap dat ie ook es van zijn eigen plat getreden pad af stapt om eens fris een hedendaagse sound uit te proberen ,mee eens ; is niet op elk liedje gelukt maar om dit nou als zijn grootste miskleun te betitellen ........

anoniem
6 november 2001, 22:10
Cleppie is gewoon een mens, die gelukkkig al jaren in de muziek mee gaat.
Hij maakt muziek met een ziel, en doet dat volgens mij op en met zijn gevoel, en dan heb je wel eens stijlwisseling.
Ik zal mijzelf geen muzikant noemen, maar heb als amateursnarenplukker grote bewondering voor zijn kunnen.
Verder hou ik niet zo van al het typisch Nederlandse gekraak van personen.

philbee
21 november 2001, 10:59
Hoewel niet mijn favoriet is EC natuurlijk wel een icoon in de moderne muziek. Al was het alleen al voor Layla (en niet zijn unplugged versie). Ja, oud maar kippevel tot op het bod. Ik heb hem ooit eens zien spelen, dat was zo'n gelikte show, met als toegift 'Sweet Home Chicago'. Voor mij is een bluesband die zo'n afgetrapt nummer speelt meteen afgebrand. EC of niet. Ben toen ook acuut weggelopen. Zijn laatste goeie bluesplaat was 'From the Cradle'. Die CD met BB King was ook zo'n gelikt zondagmiddag gospel achtig samenzijn. Bwèèh.

Rory
30 januari 2002, 19:56
eric doet het het best alsie ouwe nummers doet...Ik heb hem zien spelen met Buddy Guy...Daar liep je alle vocht van weg..zo goed..

dirkw83
4 februari 2002, 11:24
Jammer dat het weer zo'n anoniem is die met zulke wijze woorden komt; anders had ik er best een aardige reactie op willen en kunnen geven.

Snow
20 februari 2002, 12:00
Clapton heeft z'n momenten

luister naar "RUSH" soundtrack

en

"From The Cradle"

dirkw83
21 februari 2002, 11:33
ach we weten allemaal wel dat hij een paar prachtige nummers gemaakt heeft. Of, een paar, een heleboel.

alexgit
24 april 2002, 21:47
Cream klinkt zeker vooral heel VET, gewoon goed zeg maar, je kunt die cd echt 10 keer achter elkaar luisteren en dan nog niet saai vinden. Z'n techniek tja, mijn gitaarleraar had er geloof ik ook al wat op aan te merken..
Maar ik heb het id dat de nrs van Cream niet echt moeilijk speelbaar zijn maar het zit gewoon goed in mekaar!

daytripper
26 april 2002, 15:56
Kennen jullie 't 'Rock 'n Roll Circus', van de Rolling Stones uit '68? Daar trad de band Dirty Mac op, bestaande uit o.a. John Lennon en Eric Clapton, en ze speelden het Beatles-nummer 'Yer Blues', en Clapp is op die plaat toch wel goed hoor!

En 'before you accuse me' is ook lekker :smile: Jammer dat op unplugged iedereen begint mee te klappen :sad:

Erik
26 april 2002, 16:17
Ja!!!,Dat vind ik ook zooo irritant
Wat een KLAPVEE!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: erik op 2002-04-26 15:23 ]</font>

pepper
13 mei 2002, 23:15
conclusie? geen mens levert 30 jaar aan 1 stuk top producten af alle bands/artiesten die lang bezig zijn leveren grote downs af denk maar aan de stones of queen of u2 etc... allemaal hebben ze de periode dat het niveau niet meer gehaald word soms komen ze er nooit meer uit. JH is daarom misschien wel op tijd dood gegaan, hij had alleen nog maar afbraak op de legend kunnen doen.EC is een grootheid of je er nou van houd of niet.en diegene die beweren dat techniek erg belangrijk is in muziek hebben er volgens mij niet veel van begrepen. feeling is the only thing that matters.techniek is een handig hulpmiddel voor die gene die het gevoel niet hebben maar het word nooit hetzelfde.Clapton heeft het gevoel, dat kan niet anders anders hou je het niet zo lang vol.

greetz pepper

Echoes
14 mei 2002, 10:22
Pink Floyd is ook al vanaf ongeveer 66 bezig met vrijwel altijd goede muziek

Kitaarhiero
14 mei 2002, 10:28
maar Pink Floyd is toch ook al praktisch uit elkaar?

Artiesten moet idd op tijd stoppen. het is wel prachtig als iemand 30 jaar echt geweldige dingen weet uit te brengen, die zijn oeuvre steeds weer aanvullen, zoals David Bowie, of The smashing Pumpkins. maar zodra een band een parodie op zichzelf word (lees: de stones, status quo :razz:) dan kun je maar beter ophouden.

moretel
14 mei 2002, 16:18
Als ik de lijstjes zie van bands uit de jaren zeventig (Status Quo, Uriah Heep en nog wat bands) die hier regelmatig optreden dan is er nog een markt voor.
Wat oubollig misschien maar nog goed bezocht door het publiek. muzikaal niet vernieuwend.
Maar ze laten zich niet verleiden tot het maken van zaken die ze niet beheersen.

Rock and roll will never die , en waarom zouden die vijftigers dat niet mogen doen?

Het niets aantrekken van enige trend vind ik eigenlijk een goeie vernieuwing van het muzikale circuit wat niet meer uitsluitend uit jeugd bestaat. Er zijn nog zat mensen die daar warm voor lopen.
En ik zou zeggen ga eens naar zo'n oubollige band toe, het kan ook een leuke verassing zijn. Inspiratie kan je overal opdoen.

rockandsoccer
14 mei 2002, 18:16
Mooie woorden , Classic Rock will never die!

Keep on rockin in a free world

Kitaarhiero
14 mei 2002, 19:11
Ik zeg ook letterlijk niet dat die bands slecht zijn... ik zeg dat het nu Lachwekkend word. van die headbangende 50ers... topvermaak :wink:

Dila
14 mei 2002, 19:23
zekers :grin:

Noctiis
14 mei 2002, 20:15
liever headbangende 50ers dan een headbangende kitaarhero toch? :grin: :grin: :grin:
Je zou de hele zaal in beslag nemen

Kitaarhiero
14 mei 2002, 21:41
hahaha.

dan moet ik nog wel 500 jaar wachten hoor :wink:

moretel
14 mei 2002, 21:45
Al headbangende moet je wel oppassen voor rondvliegende tanden van 'm, dat spelen met zijn tanden wil maar niet lukken :smile: :smile:

pepper
14 mei 2002, 23:30
Op 2002-05-14 09:22, schreef Echoes:
Pink Floyd is ook al vanaf ongeveer 66 bezig met vrijwel altijd goede muziek

goed ... totdat roger waters de band verliet, en dat was omstreeks 1980 dacht ik. daarna terend op oude roem.