PDA

View Full Version : Condensator met schroefbevestiging



Thiez
22 juli 2012, 12:02
Ik heb een tijdje geleden de eindbuizen van mijn engl blackmore vervangen. Nu zag ik toen ik het chassis eruit haalde dat er een deukje in de bekerelco zat. Deze wil ik dus graag vervangen, want ik vermoed dat een deukje in een condensator de werking niet ten goede komt.

Nu heb ik even wat gezocht op internet maar ik kon niet dezelfde soort condensator vinden. Bij engl zit er namelijk onderaan de condensator een kunststof schroefdraad met hierop een kunststof moer waarmee hij vastgezet wordt op het chassis.
Ik heb engl gemaild om te vragen of ik via hun zo een condensator kan bestellen maar dan ben ik 40 euro kwijt inclusief verzenden. Dat vind ik veel geld voor een condensator die je normaal voor 8 euro kan kopen.

Een normale condensator past natuurlijk ook maar dan moet ik een klem op mijn chassis vastboren.

Zijn er mensen die weten waar ik een condensator met schroefdraad vandaan kan halen? het gaat om een 220uF 500V condensator.

Edit: foto van wat ik bedoel, rechtsbovenin de condensator bevestiging.
http://koti.mbnet.fi/juhau/pb-bias/pb-bias-07.jpg

nico verduin
22 juli 2012, 12:45
Of jij hebt geld teveel of je zit om werk verlegen. Tot op heden heeft het niet tot sluiting geleid en dat zal ook niet meer gebeuren om deze reden. Anders was het al gebeurt. Als de -aan GND hangt kan je evt. een 2 x 100uF versie kopen en de elcos aan elkaar hangen. Zie: KON96100 bij AskJanFirst.com.

Thiez
22 juli 2012, 16:38
Of jij hebt geld teveel of je zit om werk verlegen. Tot op heden heeft het niet tot sluiting geleid en dat zal ook niet meer gebeuren om deze reden. Anders was het al gebeurt. Als de -aan GND hangt kan je evt. een 2 x 100uF versie kopen en de elcos aan elkaar hangen. Zie: KON96100 bij AskJanFirst.com.

Hij maakt inderdaad geen sluiting ofzo. Maar kan het geen kwaad dat er een deuk in een condensator zit? Aangezien een condensator allemaal uit laagjes bestaat dacht ik dat het niet heel goed is als daar een deuk in zit.

nico verduin
22 juli 2012, 19:58
Dat er en deuk in zit hoeft op zich niets te betekenen. Je hebt die amp al wat langer. Een deuk erin krijgen kost echt wel wat moeite dus grote kans dat die er vanaf het begin in zat..... En hij doet het nog steeds....

Thiez
22 juli 2012, 20:09
Oke, als het geen noodzaak is hem te vervangen mag hij gewoon lekker blijven zitten. Dat bespaard me weer geld en moeite.

Frits van Mourik
22 juli 2012, 23:23
Nog ff ter geruststelling;
Over het algemeen zit bij zo'n grote elco het "condensatorpakket" nogal ruim in z'n huls,
ik vermoed vanwege uitzetten en krimpen en wellicht ook om wat gasvorming op te vangen...
Een deukje in de huls bereikt daarom het pakket niet eens!

Thiez
23 juli 2012, 09:22
Bedankt voor je reactie! Het is wel een redelijk deuk hoor, maar zolang de versterker blijft draaien laat ik hem maar gewoon lekker zitten dan. Het is niet dat hij niet strakheid in mijn sound mis ofzo.