PDA

View Full Version : Timo Somers - Still With Me LIVE @ Jason Becker not dead yet festival



TimoSomers
21 juli 2012, 20:21
Hey guys!

Mijn track is gekozen tot de promo teaser van de gloednieuwe Jason Becker not dead yet live cd!
De cd bevat opnames van o.a. Guthrie Govan, Marco Sfogli, Michael Lee Firkins, Stu Hamm, Mattias Ia Eklundh, Daniele Gottardo, Andy James, Stephan Forte, Marcel Coenen & Joop Wolters. (Met op bas Barend Courbois, Franck Hermany en Atma Anur (!) op drums).

Ik had dit nummer (origineel van pa) expres niet uitgezocht, puur gespeeld op '100 keer gehoord', we hadden anderhalf uur de tijd om 3 nummers te repeteren.
Uiteindelijk is deze performance de aanleiding geweest om een instrumentaal trio te beginnen met Atma Anur en Barend Courbois onder de naam Tri-Head.

Door wat technical dificulties is het geluid niet ideaal, en de on stage monitoring was zo goed als niet aanwezig, maar desalniettemin ben ik wel tevreden over de opname. Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Linkje :D:

http://soundcloud.com/kris1964/stillwithme-timosomers-jbndy-livepromo

bass blom
21 juli 2012, 20:54
vette shit man :mmmm:

Duhsjaak
22 juli 2012, 04:33
Hi
LSO


oftewel Leipe Shit Ouwe.
Alhoewel, ouwe?

Mooi lied!
Vriendelijke groet, Gus

nak
22 juli 2012, 09:25
Ik sta steeds weer versteld hoeveel expressie je in je spel brengt, echt jouw trademark.
mooi stukkie muziek Timo.

BibixMusic
22 juli 2012, 09:48
Supermooooooi Tiemss :D

TimoSomers
23 juli 2012, 00:13
Thanks iedereen!!

:mmmm:


@nak: Thanks! Ik leg me daar steeds meer vooral op toe. Ik begin ook te merken dat ik het bij erg veel gitaristen begin te missen zegmaar, dus probeer ik het dan maar zelf haha.

repelsteeltje
23 juli 2012, 08:23
Goed!!!!!!!!!!!!

TimoSomers
23 juli 2012, 13:25
Thanks!!! :)

showband
23 juli 2012, 14:03
prachtig spel.

ik moet bekennen de gitaar wel iets te scherp ten opzichte van de mix. En misschien ook iets te hard door het beperkte frequentiegebied. Met mijn gewone MP3 dopjes in is de bas er zowat niet meer onderdoor te horen. De gitaar is echt heel aggressief terwijl ik van je andere opnames altijd een rondere toon hoor. Met duidelijker mid. Dat is wel een productiekeuze geen kritiek op de gitaarpartij.

Duhsjaak
23 juli 2012, 22:00
Hi
vind het lied vooral heel mooi.
Is dat een compositie van je vader?

In dat geval heb je hem wel een heel fraai tribute gegeven.

En als het niet zo is dat het een compositie is van je vader, vind ik het nog steeds een mooi lied.
Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
24 juli 2012, 11:46
@showband:

Thanks!
De sound enzo valt dus deel onder die technical difficulties, mics die half hingen enzo.
Het was of een hele doffe sound of een HELE scherpe sound of een beetje scherpe sound. Dus ben ik voor de beetje scherpe gegaan ivm definitie. Er zit wat veel tophoog in (ik heb hem niet gemixed overigens), maar als je de omstandigheden bekijkt klinkt het nog verbazend goed. Dank!

@Gus: Een compositie van mijn vader inderdaad, hier is het origineel:
http://www.youtube.com/watch?v=2hGfIz4isU0

showband
24 juli 2012, 11:59
dat is zo een beetje de reden dat ik op mijn amps vroeger altijd een vaste microfoon had zitten. Die tijdens transport gewoon bleef zitten. (sennheiser 609) Dat ge@#$% met microfoonstatieven en plaatsing bij live optredens ben je snel zat.

Duhsjaak
24 juli 2012, 14:27
Hi
Tja, dit is van een schoonheid!

Geen idee of je ooit naar een heel goede dans bent wezen kijken. Een goeie choreograaf laat zijn ploeg vaak eerst een aantal inleidende dansjes uitvoeren, zodat je gewend bent aan de 'taal' die bij die dans wordt gebruikt.

Bewust of niet bewust heeft je vader dat ook gedaan. Eerst rustig en spaarzaam aan de toon en aan de plaats binnen de backing laten wennen. En dan beginnen aan het verhaal.

Of wij zingen of een ander instrument doen, wij zijn allemaal verhalenvertellers.

Dat jij je verhaal op een meesterlijke, andere manier vertelt, doet daar aan niets af.

Het is wel precies het onderscheid waarop ik eerder heb gedoeld. Pure techniek is iets om vanuit vakmanschap dik respect voor te op brengen.

Frasering en nuancering is the real thing. Vraagje: Wat doe je nog in NL?
Kut geluid of niet. Alle reden om trots op zo'n optreden te zijn.

Vriendelijke groet, Gus

Lennert
24 juli 2012, 18:35
Super mooi Timo, werkelijk waar.. Die versie van je pa ook, damn!

Je speelt met een oudere ziel dan je uiterlijk zou vermoeden ;-) Haha!

(Je hebt hier zeker geen backing van? Ik krijg echt zin om erover te spelen..)

Martijn-w
24 juli 2012, 20:04
Net een stukje van G3 in HMH gehoord. Als jij er bij had gestaan had iedereen voor jou het hardst geklapt denk ik.

TimoSomers
25 juli 2012, 15:19
@showband: Dat heb ik met Delain dus ook indd, maar ik heb die setup aan delain verkocht dus moet het voor m'n eigen dingen nog ff fixen haha.

@Gus: Zo'n mooie woorden! Dank! En ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb dit nummer gespeelt met een iets andere intensiteit dan m'n vader, maar het mooie is dan ook wel dat wij beiden een ander verhaal vertellen met het nummer. Ik klink meer boos/verdrietig, pa meer melancholisch/verdrietig ofzo.

@Lennert: Thanks man! Ik ga zelf ooit nog een backing er van maken (ik heb de losse sporen van deze live performance ook), tegen die tijd maak ik wel een linkje.

@Martijn: Een van de grootste complimenten die je me kan geven, thanks!!

benwave
28 juli 2012, 20:21
Mooi man.. top en wat een krachtig geluid

TimoSomers
30 juli 2012, 02:17
Thanks Ben!

Gibson Les Paul 58 RI Custom Shop met een tubescreamer ervoor stereo in een Dual rectifier en 6100LM Marshall met intellifex rocktron delay/reverb.

repelsteeltje
3 augustus 2012, 21:44
Die versie van je Vader is toch ook wel heel erg mooi hoor, knap dat je hem zo neer weet te zetten! mooi gespeeld, nogmaals!! Man wat ben je goed, leuk om op mijn oude dag nog zo'n jong ventje als inspiratiebron te krijgen :seriousf:

TimoSomers
6 augustus 2012, 17:15
Thanks man!!!
Ja die is inderdaad prachtig, ook al bijna 20 jaar oud dus vrij tijdloos.
Haha thanks man, means alot! Ik haal vooral m'n inspiratie uit 'oude lullen' dus it's even :D .