PDA

View Full Version : Alnico Pro II verschillen



marienusje
21 juli 2012, 20:36
Hallo,

Ik ben misschien van plan binnenkort alnico pro 2 humbuckers te halen om het slash geluid te krijgen!:D
Alleen zie ik dat er veel verschillende zijn. Er is APH 1, APH 2 en SAPH en nog veel meer. Maar wat zijn eigenlijk de verschillen? En welke is het best om de ''Slash sound'' te krijgen?

Groetjes Merijn

svdijk
21 juli 2012, 20:52
Volgens mij zoek jij deze:
http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_saph2s_slash_alnicoiiprozbset.htm

Orpheo
22 juli 2012, 01:31
nee, svdijk, dat zoekt hij niet. wat hij zoekt is een set eigen oren. je kan niet zomaar zeggen ik prop de slash a2pro in mijn gitaar en boem, ik klink als slash, of dicht erbij in de buurt. neen. wat je moet zoeken is je eigen geluid en dan zoeken naar het setje pickups dat jou daarbij in de buurt brengt.

er zijn overigens maar vier (twee bij twee) versies van de alnico2pro. gewoon (brug en hals) en slash (brrug en hals) en als je te lui bent om de duncan site open te trekken om te kijken welke verschillen zij geven, omdat ze verdomd goed aangeven wat er anders is, dan ga ik je niet fasciliteren in je eigen domheid. doei!

Gearjunkie
22 juli 2012, 12:39
nee, svdijk, dat zoekt hij niet. wat hij zoekt is een set eigen oren. je kan niet zomaar zeggen ik prop de slash a2pro in mijn gitaar en boem, ik klink als slash, of dicht erbij in de buurt. neen. wat je moet zoeken is je eigen geluid en dan zoeken naar het setje pickups dat jou daarbij in de buurt brengt.

er zijn overigens maar vier (twee bij twee) versies van de alnico2pro. gewoon (brug en hals) en slash (brrug en hals) en als je te lui bent om de duncan site open te trekken om te kijken welke verschillen zij geven, omdat ze verdomd goed aangeven wat er anders is, dan ga ik je niet fasciliteren in je eigen domheid. doei!

Je bedoelt eigenlijk te zeggen: joh, er zijn eigenlijk maar twee versies van dit element. Op de site van SD staat een hoop nuttige info, zodat je kan lezen wat de verschillen zijn!
Verwacht alleen niet dat je meteen als Slash klinkt met enkel deze elementen, ken vooral je eigen geluid.

Orpheo
22 juli 2012, 12:49
Je bedoelt eigenlijk te zeggen: joh, er zijn eigenlijk maar twee versies van dit element. Op de site van SD staat een hoop nuttige info, zodat je kan lezen wat de verschillen zijn!
Verwacht alleen niet dat je meteen als Slash klinkt met enkel deze elementen, ken vooral je eigen geluid.
ja. ik moest helderder communiceren, dus bij deze. het staat er toch? :P

Gearjunkie
22 juli 2012, 20:48
Haha klopt. Ik lees jouw commentaren meestal erg graag, maar dat zinnetje over iemands veronderstelde domheid faciliteren gaat een beetje te ver.

Orpheo
22 juli 2012, 23:01
het is niet 'sociaal aanvaardbaar' maar het is daarom daar niet minder waar om. helaas. een beetje eigen onderzoek kan geen kwaad en het is duidelijk dat de TS geen eigen onderzoekje gedaan heeft, te zien aan de vragen.

muziekschuur
23 juli 2012, 01:15
Het is ook net zo waar dat Orpheo ruk opmerkingen maakt om zichzelf beter te voelen..

Oh nee, dat kan ik anders zeggen.

Orpheo drukt zich graag sterk uit.... Het zei hem vergeven....

Affijn... Zoek uit welke van de twee varianten U liever leest...

Lennert
23 juli 2012, 09:45
Wil je echt een slash sound bereiken met 2 nieuwe pickups? Ik neem aan dat je dus op zijn minst al een degelijke LP hebt en een 100W Marshall silver jubilee stack? Om nog maar niet te beginnen over de man z'n vingers, waar waarschijnlijk verreweg het grootste gedeelte van zijn sound in zit ;-)

Ben het wat dat betreft met Orpheo eens. Probeer vooral spullen zelf uit, durf te experimenteren en geef je oren de kost! Houdt de spullen die je mooi vind klinken, de spullen die minder klinken flikker je weg of laat je links liggen. Ook al staat er Slash op... Kortom: ga op zoek naar je eigen sound. En als ik je daarbij een belangrijk advies mag geven: Kijk dwars door labels, tags, signatures en merknamen heen. Zoals ik in mijn vorige post in een ander topic al opmerkte, iets waar "jazz" op staat kan zomaar uitstekend werken voor "metal" en zo is het met alles.

frekie
23 juli 2012, 10:26
Orpheo :rockon::rockon::rockon::seriousf:

Hij zou eens op communicatiecursus moeten. Anderzijds weet hij veel zo niet alles over gitaar elementen.

De elementen zijn m.i. maar een schakel in de hele keten. Het gaat om de hele combi van gitaar, elementen, electronica, snoer, effecten, versterker, speaker(s). Bij opnames: microfoon voor de speaker, akoestiek vd ruimte, effecten bij opname of achteraf in de mix. En natuurlijk vooral je speeltechniek, hammer on/pull off, snaren buigen, vibrato, aanslag. Het gaat om kleine nuances.

Orpheo
23 juli 2012, 12:29
@muziekschuur: hmm... en ik maar denken dat mijn (niet bestaande!) psycholoog de zwijgplicht had onder de noemer dokter-patient verhouding. maar omdat ik niet naar de psych ga, en het ook niet nodig is, vraag ik me af waar je het vandaan haalt dat ik me scherp verwoord om mij er beter door te voelen. Is eigenlijk onzin; ik kan gewoon niet tegen stom gedrag. Beetje zelf onderzoek doen, en dan met een concreet probleem komen, top. helemaal als op de website van de fabrikant al keurig aangegeven is wat de verschillen zijn fysiek, en in sound. maar ben ik dan (al) aan het trollen? nee, want ik geef wel (zoek) tips. Bedenk ik me ineens, ik moet even iemand antwoord geven op een vraag...

@lennart: helemaal mee eens, net als Frekie: mee eens.

de jazz van duncan is te gek voor metal. de naam is compleet verkeerd gekozen, en dat beseffen ze nu ook, haha. De JB is te gek voor fusion rock, maar de connotatie helpt niet mee.

Orpheo
23 juli 2012, 12:31
over de communicatiecursus: daar leer je helder te communiceren. Maar dat doe ik toch al? ik geef aan dat de TS een ei vind omdat ie te lui is om vier keer ergens op te klikken (klik op adresbalk {tik adres in en druk enter} klik op pickups klik op artist signature humbuckers klik op de slash alnico2pro). Vier keer klikken... dat is minder tijd en moeite dan een topic openen. Vandaar dat ik nul respect heb voor dat soort ongein.

Gearjunkie
23 juli 2012, 18:34
Stomme vraag van mij tussendoor: de Duncan JB; staat at nou voor Jazz/Blues of toch Jeff Beck?

Rutger Molenberghs
23 juli 2012, 19:29
Jongens toch, waarom zo hevig? Als je het profiel van de TS opent, dan zie je dat die pas 15 is. We zijn allemaal jong geweest (of zijn nog steeds jong) en niemand van ons is geboren met kennis van gitaren en toebehoren. Alles is te vinden op het internet, als je maar weet hoe je moet zoeken. En daar is niet iedereen even goed in. Wat je op zo'n moment kan doen, is de TS verwijzen naar de info op het net via een link. Zo dus. (http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/) Op die manier leert de TS weer wat bij en kan hij in de toekomst beter zijn vooronderzoek doen. Ik weet dat er hier mensen zijn met een ongelooflijke kennis omtrent pickups en de geluiden die ze voortbrengen met bepaalde houtsoorten. Tegelijk heb ik de indruk dat die mensen af en toe vergeten dat niet iedereen dezelfde wijsheid bezit.

Dit gezegd zijnde, in de gegeven reacties zit een hele hoop waarheid. Het geluid van een bepaalde artiest wordt bepaald door heel veel verschillende factoren en het eindresultaat is meer dan de som der delen. De meeste apparatuur van die artiest kan je in huis halen, maar vergeet nooit dat jij niet die artiest bent. Jouw manier van spelen is dus ook een bepalende factor. Als je constant gaat streven naar dat geluid, dan ga je dikwijls teleurgesteld achterblijven. Koop je die pickups echter omdat jij het gevoel hebt dat ze jouw unieke geluid meer kunnen vormen, ga er dan voor. Pickups uittesten is een stuk moeilijker dan bijvoorbeeld een gitaar. Maar met een beetje geluk heeft een muziekzaak of een bereidwillig lid van dit forum de pickups die jij zoek in een gelijkaardige gitaar. Dan heb je tenminste al een idee van hoe ze klinken.

Orpheo
23 juli 2012, 20:42
Jazz blues ;)

Gearjunkie
23 juli 2012, 20:45
Jazz blues ;)

Thanx!!!!
12345

sbms97
23 juli 2012, 21:43
[QUOTE=Rutger Molenberghs;2869551]Jongens toch, waarom zo hevig? Als je het profiel van de TS opent, dan zie je dat die pas 15 is. We zijn allemaal jong geweest (of zijn nog steeds jong) en niemand van ons is geboren met kennis van gitaren en toebehoren. Alles is te vinden op het internet, als je maar weet hoe je moet zoeken. En daar is niet iedereen even goed in. Wat je op zo'n moment kan doen, is de TS verwijzen naar de info op het net via een link. Zo dus. (http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/) Op die manier leert de TS weer wat bij en kan hij in de toekomst beter zijn vooronderzoek doen. Ik weet dat er hier mensen zijn met een ongelooflijke kennis omtrent pickups en de geluiden die ze voortbrengen met bepaalde houtsoorten. Tegelijk heb ik de indruk dat die mensen af en toe vergeten dat niet iedereen dezelfde wijsheid bezit.

Naar mijn mening de beste post van dit topic.