PDA

View Full Version : Welke gitaar heeft john fogerty in dit filmpje?



kenx
21 juli 2012, 19:23
Hallo,

Ik stelde deze vraag reeds in een ander, bestaand topic, maar daar kreeg ik geen reactie. Vandaar dit nieuwe topic.

Welke gitaar bespeelt john fogerty in dit filmpje? Ik weet dat het een Music Man is, maar het type ontgaat me...

http://youtu.be/ts7NfFZ6Ags

Alvast bedankt!

Kenny

Fretwork
21 juli 2012, 19:24
Lijkt me een Musicman John Petrucci

Rutger Molenberghs
21 juli 2012, 23:23
Dat is inderdaad een Musicman Petrucci signature. Zo te zien is het de versie met piezo en shield inlays.

aaronstonebeat
22 juli 2012, 01:41
Off topic, maar John Fogerty doet het nog erg goed. Hij is inmiddels 67, kennelijk goed geconserveerd, het concert was negen dagen geleden; ik heb hem ook wel eens zeer middelmatige country horen spelen maar nu vind ik weer een hele reeks stevig gebrachte CCR-nummers.
:ok:

terrasbeest
22 juli 2012, 08:41
Off topic, maar John Fogerty doet het nog erg goed. Hij is inmiddels 67, kennelijk goed geconserveerd, het concert was negen dagen geleden; ik heb hem ook wel eens zeer middelmatige country horen spelen maar nu vind ik weer een hele reeks stevig gebrachte CCR-nummers.
:ok:

Wat mij aangenaam verrast is dat zijn stem nog zo OK is.
Leeftijd ' doet' blijkbaar iets bij muzikanten, Jeff Beck bvb, is nog een jaartje ouder. Clapton is ook van '45. Onlangs Philip Catherine (1942) aan het werk gezien...
Benieuwd of de Stones iets plannen voor hun 50 jarig jubileum.

Plant
22 juli 2012, 11:31
Wat mij aangenaam verrast is dat zijn stem nog zo OK is.
Leeftijd ' doet' blijkbaar iets bij muzikanten, Jeff Beck bvb, is nog een jaartje ouder. Clapton is ook van '45. Onlangs Philip Catherine (1942) aan het werk gezien...
Benieuwd of de Stones iets plannen voor hun 50 jarig jubileum.

Niet alleen leeftijd doet iets met muzikanten, de levensstijl draagt ook het mogelijke bij. Bij de meeste Stonesleden valt het nu wel mee, maar Keith Richards kan nog wel eens een behoorlijke kink in de kabel gaan worden als ik het zo lees:

http://www.nu.nl/muziek/2862474/keith-richards-onthoudt-rolling-stones-nummers-niet.html

kenx
22 juli 2012, 12:27
Off topic, maar John Fogerty doet het nog erg goed. Hij is inmiddels 67, kennelijk goed geconserveerd, het concert was negen dagen geleden; ik heb hem ook wel eens zeer middelmatige country horen spelen maar nu vind ik weer een hele reeks stevig gebrachte CCR-nummers.
:ok:

Zeker waar, ik ben ook naar zijn optreden geweest vorige maandag, en het was fantastisch! Enkel hits, en hij klonk geweldig.


En verder: bedankt jongens! Die gitaar zocht ik al een tijdje!